Inlägg från: Anonym (Bella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bella)

Min man vill inte ha barnet :-(

Jag hade en vän som blev gravid med ett syskon och hennes man blev väldigt orolig. De kom över det. Men berätta måste du väl, barnet går ju ingenstans. 

• Anonym (Bella)
    AstridElizabeth skrev 2022-10-21 15:50:10 följande:

Behåll barnet om det är vad ditt hjärta vill! En så ansvarslös karl är ändå inget att ha. Kolla lånelöfte och ha en plan klar innan du berättar att du är gravid och tänker behålla. säkerligen kommer han hota med separation och då kan du meddela att det är helt ok. Du har redan ordnat det för dig. 

Min ex-man lämnade när jag blev gravid med nummer 4. Abort var aldrig ett alternativ för mig. Han ville inte ha fler barn men vägrade både vasektomi och kondom. Jag lever ensam med mina fyra mirakel på heltid och är lycklig. Han ?lever livet? med alkohol och tv-spel. 🤷?♀️ Att separera under en graviditet är tufft och jag mådde mycket dåligt, men jag har aldrig ångrat mitt val att behålla.

Låt dig inte psykas till en abort. Det är inte du som förstör familjen, det är han. Du tvingar inte på honom ett barn. Han valde den risken i samma stund som han stoppade in den. Se till att du har någonstans att ta vägen om han blir verbalt våldsam. acceptera inga kränkningar och inget psykiskt våld.

lycka till och stort grattis! 

Wow, vilken power du verkar ha. 💛🌻Inspirerande. 
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-10-21 16:34:13 följande:
    Detta är helt OT och jag hoppas inte du tar illa upp men jag skrattade så att jag grät åt ditt syftningsfel. Om jag hade varit gift med någon som hade blivit gravid med sitt syskon så hade jag också blivit orolig .
    Till ts. Ta inte ut för mycket i förskott. Låt det gå några dagar och berätta sen under en avslappnad tidpunkt då ni är vänner.
    Haha, tänkte inte ens på den tolkningen, om man utelämnar det underförstådda- till barnet-, så blir det syftningsfel, stämmer. Tycker bara det var kul. 
Svar på tråden Min man vill inte ha barnet :-(