• ametisten91

BIM november 2022

Startar en tråd för oss med BIM i november -22. 

Jag tycker det är lite kul att se vilket försök alla är på. Så jag lägger in mina uppgifter inom en parentes i BIM-listan och så får ni som vill gärna göra det samma. Om man inte vill dela med sig av det så avstår man SÅKLART! 

Hoppas att november blir en bra månad för alla som hittar in här Hjärta

BIM-lista: 

4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

• Svar på tråden BIM november 2022
  • Anile

82lindis: 
    Då har du troligtvis inte har ägglossning. Har du kontrollerat om det har förekommit en temperaturhöjning? Om det inte finns en temperaturhöjning så har du inte haft ägglossning. 

• Myran90
    Snorkfrökenhär skrev 2022-11-15 22:08:11 följande:
    Hade tänkt försöka låta bli och inte testa förrän mensen uteblivit. Men det är inte alla gånger jag lyckas stå emot, det är ju lite kul att testa tidigt 😆 Har inga test hemma? än 🤪 

När har du BIM? Några känningar? 
    Det är verkligen svårt att hålla sig hehe. Jag har test hemma så kommer absolut inte kunna hålla mig. Har BIM DEN 23/11. Vi har samma dag vill jag minnas. 

Men jag känner ingenting. Det gjorde jag inte första graviditeten heller men fick iallafall en nidblödning då. Tänker att jag ska våga testa på söndag. Det hade varit så kul o få ett plus denna månaden o kunna ge det till sambon i födelsedagspresent. 
  • 82lindis

Jag har bim 24/11. 

Jag har otroligt ömma bröst och är trött. Molvärk har jag haft sedan äl+5 ungefär. Men hoppas inte allt för mycket. Pms och gravidsymtom är rätt lika.

• 82lindis

Anile - nä har inte tempat. Har gått på hur stickorna ser ut och flytningarna i konsistens.

• Snorkfrökenhär
    Myran90 skrev 2022-11-16 17:13:12 följande:
    Det är verkligen svårt att hålla sig hehe. Jag har test hemma så kommer absolut inte kunna hålla mig. Har BIM DEN 23/11. Vi har samma dag vill jag minnas. 

Men jag känner ingenting. Det gjorde jag inte första graviditeten heller men fick iallafall en nidblödning då. Tänker att jag ska våga testa på söndag. Det hade varit så kul o få ett plus denna månaden o kunna ge det till sambon i födelsedagspresent. 

Håller tummarna för oss alla. Tycker det hade varit så mysigt att gå runt i december och jul och vara gravid i hemlighet 🥰 Förstår att det hade passat fint att ge ett sånt besked i födelsedagspresent, vilken present 😄

Jag har varit gravid tre gånger och aldrig haft symtom eller nåt före BIM, jag har inte känt av nån graviditet förrän runt v 7-8, så jag försöker att inte fundera och känna efter så mkt 😆 

• Snorkfrökenhär
    A13xandra13 skrev 2022-11-16 13:46:49 följande:

Tant röd kom väldigt punktlig nu på morgonen på BIM, hade inga stora förhoppningar denna månad men man blir ändå besviken när man får det bekräftat. Det är bara att ladda om till försök nummer 7 i december.  Grattis alla som plussat :) och lycka till alla ni son fortfarande väntar och längtar <3

Så surt, men bara att ladda om och satsa på nästa månad 😅 Lycka till 🌸
  • Voltex

Jag skulle egentligen kunnat ta ett tidigt test idag (ÄL+11) men vågade inte ... för tänk om allt är negativt? Då vill jag ju att det ska vara så kort tid till nästa ägglossning som möjligt så att inte det också blir en lång väntan... alltså typ inte testa alls utan vänta på mensen. Men samtidigt vill jag hinna få ett plus innan mens om det blir en kemisk graviditet för att bara få plussa och känna att den biten funkar hos oss. Skäms Svårt det där.

Ska planera in nåt kul under mensveckan, så om tanten kommer så gör man i alla fall något annat. Eller kanske någon tröstpresent.

Sänder tankar och kärlek till er alla. Det är så påfrestande, för man ser inte vad som pågår, man kan bara gissa, och allt är bara statistiska sannolikheter, och man vet inte om dessa gäller för en ens, det är bara genomsnitt. Siffror och procentsatser.

• pappersdocka

Jag hade BIM i måndags och har fortfarande inte fått min mens, men har börjat få lite ägglossningsflytningar igen. Hade massor av ägglossningsflytningar för ca 2 veckor sedan när beräknad ägglossning var. 
    Har tagit graviditetstest som varit negativa. 

Någon som vet om man kan ha ägglossning 2 ggr i en cykel? Eller det kanske inte lossnade ett ägg för 2 veckor sedan och nu försöker kroppen igen?
    Jag har alltid haft regelbunden mens så detta är väldigt konstigt.

• Snorkfrökenhär
    pappersdocka skrev 2022-11-17 09:00:41 följande:

Jag hade BIM i måndags och har fortfarande inte fått min mens, men har börjat få lite ägglossningsflytningar igen. Hade massor av ägglossningsflytningar för ca 2 veckor sedan när beräknad ägglossning var. 
    Har tagit graviditetstest som varit negativa. 

Någon som vet om man kan ha ägglossning 2 ggr i en cykel? Eller det kanske inte lossnade ett ägg för 2 veckor sedan och nu försöker kroppen igen?
    Jag har alltid haft regelbunden mens så detta är väldigt konstigt.

Skumt... Det händer ju att ägget ibland inte släpper riktigt trots att man har symtom på ÄL, och så försöker kroppen igen lite senare, så blev det för mig denna cykel. Men har man regelbunden mens så brukar ju äggen ofta släppa, det kanske släppte sent och därför skjuts BIM fram? Nä jag vet inte. Jobbigt när det blir sådär så man får sitta och fundera sig galen Tungan ute
Svar på tråden BIM november 2022