Inlägg från: Billieblue |Visa alla inlägg
  • Billieblue

BIM november 2022

Hej! Hoppar in lite sent här i tråden.

hade ÄL 6/11 och BIM 17-18/11 (har ganska kort lutealfas).

Vi är på vårt tredje försök med andra barnet (har en 3,5 åring)
    Jag har haft lite molvärk till och från sen ÄL, och har nu fått väldigt onda bröst. Inte att de är ömma utanpå (som jag ofta får innan mens) utan en mer brännande smärta inuti brösten.
    Har även drömt konstiga drömmar senaste två nätterna (Minns att det var ett av mina tidigaste symptom med dottern).
    Kan ju lika gärna vara mensen som är på g, men ni vet hur det är när man hoppas sååå mkt på ett plus.

Stort grattis till er som fått ett plus!

• Billieblue
    Linneaeli skrev 2022-11-15 16:49:07 följande:

Är så otroligt ledsen och besviken på kroppen, ägglossning 9/11 med bekräftad tempökning och idag kom mensen på Äl+6.... Samma sak förra månaden, någon som varit med om samma? 

Jag har haft problem med kort lutealfas innan jag blev gravid med mitt första barn. Är absolut ingen expert men i mitt fall berodde det på problem med sköldkörteln, så när jag blev välinställd på min medicin så blev också lutealfasen längre (ca 10 dgr jämfört med 6-7) 10 räknas ju också som kort men lyckades ju uppenbarligen bli gravid ändå.
    kan även bero på bl a obalans/brist på progesteron. Finns en hel del att läsa, tycker t ex att Womensync förklarar rätt bra: 
    https://womensync.se/blogs/blogg/kort-lutealfas-sa-forlanger-du-den

H
    oppas att det var en nidblödning för din del och att du faktiskt är gravid, men om inte, så tipsar om att det kan vara värt att kolla upp hormoner (sköldkörtel bl a) och att det finns en hel del att göra för att förlänga lutealfasen.
  • Billieblue

Idag har jag molvärk som är misstänkt lik ?vanlig? mensvärk. Så börjar ställa in mig på det och acceptera att kroppen lurat mig, har ju hänt förr så att säga.
    Dock fortsatt ont i brösten, det liksom bränner i dem.
    köpte hem ett digitalt testa tidigt- CB igår, så om inte mensen dykt upp innan lörd så tar jag det då (om jag lyckas vänta).
    Åker på jobbresa i 4 dgr på söndag så bara måste ju ha ett svar innan dess..

• Billieblue

Såklart klarade jag inte att vänta så beställde tester igår som landat i brevlådan inatt.. 

Känns helt galet. och underbart. Och oroligt.

• Billieblue
    Rosen3 skrev 2022-11-18 12:37:08 följande:
    Åh grattis! Så kul! Håller tummarna för dig :) Vilken dag är du på nu? :)
    Tack så mkt 🙏
    Är på BIM -1, eller har inte helt regelbunden cykel men vet när ÄL inträffade iaf, så ÄL+11. 
    har ganska kraftig värk som strålar ner i ljumskarna och mot ryggen, så får hoppas att det inte är mf på g utan bara växtvärk.
Svar på tråden BIM november 2022