Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM november 2022

Hej alla i tråden 😊

Här ligger jag och kan inte sova för jag grubblar så på om jag är gravid eller inte 😆 Jag har lite oregelbunden cykel, har tempat några månader och enligt NC hade jag ägglossning för 13 dagar sedan idag fredag. Brukar ha 12 dagars lutealfas men är osäker på om det verkligen blev nån ägglossning, tycker tempen stigit så lite och har inte känt mina vanliga efter-ägglossning-symtom som jag brukar få. Hmmm. 

Hur går det för andra? Fler som går och väntar och grubblar en massa som jag? 😆 

• Snorkfrökenhär

Jag grubblar och är smått besatt i perioder, men sen så kan jag ha en månad eller två då jag inte tänker på detta med bebisbakande alls typ. Jag har dock två barn redan och detta är vårt försök till ett sista barn. Skulle det inte bli så är det inte hela världen, men ibland längtar jag mig galen! 

Men jag förstår verkligen ni som är inne på att försöka få första barnet och så tar det tid, man blir så stressad och uppgiven. Jag har varit där själv. Det är ju ingen tröst alls men man får försöka påminna sig om att det är fullt normalt att det tar upp till ett år, långt ifrån alla plussar snabbt.

Jag håller tummarna för att det blir allas tur nu snart  Solig

• Snorkfrökenhär

Jag har ju inte alls haft mina onda bröstvårtor som jag brukar ha efter ägglossning... skumt. Dock så har jag haft tempstegring och appen bekräftat ägglossning, men jag vettetusan om jag kan lita på det, haha. 

Har inget gravtest hemma heller som jag trodde så kan inte testa något heller. Har svårt idag att hinna fixa det också så jag får väl gå här och vara ovetandes minst en dag till Tungan ute  Har inga som helst symtom på att mensen är på gång iaf. 

• Snorkfrökenhär
    Nininini skrev 2022-11-04 10:31:57 följande:

Denna väntan...

Bim på söndag och tyckte mig ana ett supersvagt streck på testet igår. Säkerligen inbillning då jag inte ser det på foto.. 🙄

Sen blev gårdagen jättekonstig, humöret svajjigt. 
    På kvällen slog det mig att det givetvis måste vara PMS och att mensen säkert är på intågande om ett par dagar. 🙄

Trodde jag hade ett test hemma att kolla med nu på morgonen, men nej, inte det. Vi ska bort idag och kommer hem först imorgon, ska försöka tänka på annat och testa igen på söndag, eller kanske måndag. 

Dumma test som får en se saker som inte finns 😭

Har hänt mig nån gång också att man tyckts se ett supersvagt streck och sen så blir det inte mer, sen kommer mensen... sämst. Men sedan finns de ju dom som också får tydligare streck nån dag senare så lite hoppas man ju in i det sista. 
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Myran) skrev 2022-11-04 11:13:43 följande:

Hoppar in här jag också. Blir inte klok på kroppen. Är på BIM +2 testat tre dagar på raken nu och testen är Toknegativa, hur jag än anstränger mig kan jag inte änns inbilla mig att det är ett plus på dedär stickorna 🙈🙈😅 är säker på att jag hade ÄL den 18/10. Har ömma bröst, det är de ända. Ingen mensvärk eller liknande. Samma symtom som tidigare graviditeter men på de tidigare graviditeterna hat jag alltid testat starkt positivt på BIM. Men nu är det inte änns en antydan till sträck. 

Dryyyyygt! Det kanske fäste väldigt sent så kroppen har inte hunnit får tillräcklig med hormon som syns på tester? Hoppas på nåt glatt besked snart då :)

Vet inte om jag själv mår bättre av att inte kunna testa eller om det hade varit bättre att få svart på vitt om man är gravid eller inte, haha. Man grubblar sig gråhårig nästan Tungan ute
  • Snorkfrökenhär
    Sanlin90 skrev 2022-11-05 09:21:07 följande:

Är så uppgiven men ändå hoppfull, fick igår veta efter massa test på sjukhuset att jag har binjurebarks svikt troligen addisons sjukdom och ett vanligt symtom är utebliven mens men den brukar komma tillbaka när man börjar med kortisonet och det har jag gjort så nu hoppas jag kroppen vaknar snart igen ordentligt!

Men oj, aldrig roligt med sånna besked, men förhoppningsvis så hjälper medicinen och ett plus kommer Solig  Om det finns en anledning bakom vad som sker i kroppen så kan det ju kännas bättre, att man vet varför iaf. Hoppas kroppen vaknar som du säger.
  • Snorkfrökenhär

Jag har också upplevt att ägglossningsflytningarna kommit tillbaka nån cykel tidigare, har dock inte varit gravid. Oftast är det snustorrt mellan ÄL och mens men ibland har det forsat?kroppen alltså 😅 

Jag har inga symtom alls nu. Varken på mens, graviditet eller nåt. Hittade till min lycka ett gravtest idag längst bak i en låda i badrummet. Imorgon tror jag att jag ska våga testa. Då är det 15 dagar sedan appen bekräftat ÄL. 

• Snorkfrökenhär
    Anonym (Ostkaka) skrev 2022-11-05 20:19:52 följande:
    15 dagar är ju jättebra! När är bim? Jag ska testa imorgon på bim -2. Lite bara för att, typ! Har inga jätteförväntningar och det känns ändå helt okej. 
    Jag brukar få mens redan 12 dagar efter ÄL, så då är jag ju BIM+3 söndag. Men den här cykeln har jag inte haft samma symtom som jag brukar få efter ÄL, känner mig lite osäker på om ÄL faktiskt skett även fast tempen steg och appen bekräftade det. Men tempen steg så lite och har inte varit så hög efter ÄL. Så jag är lite tveksam till denna cykel 😆

Å ena sidan eftersom jag är så nojig över om jag hade nån ÄL så vill jag inte testa? hade önskat få nåt symtom innan jag testar, men å andra sidan är man ju bra nyfiken 😄

BIM-2 är ju också bra. Kan mkt väl visa nåt eller vara nåt fast det blir minus. Det är ju spännande. Lycka till imorrn 🤞🏻
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Ostkaka) skrev 2022-11-06 08:58:14 följande:
    Ibland hoppar man ju faktiskt över en ägglossning, utan att ens märka det! Så det kan ju ha hänt. Har du testat nåt alls den här cykeln? :) 

Tack! Det var lika negativt som tidigare. Även om det finns en chans fortfarande förstås, så har det hela lagt sig lite och jag ska invänta bim nu bara och se vad som händer. :) 
    Jag fick också ett stort fett negativt imorse 🙄 Så mina misstankar om klen/utebliven ägglossning stämmer nog. Jag känner min kropp väl 😆 Då är det bara vänta på en blödning och börja om, hade varit så mysigt att vara lite gravid under julen. Hoppas, hoppas för oss alla 😄
  • Snorkfrökenhär

Hej igen tråden! Jag var här och hade BIM tidigare denna månad, men jag misstänkte att jag inte haft ÄL fullt ut vilket nog stämde då jag inte fick positivt gravtest och ingen mens heller. Nu typ en vecka senare känner jag mig nästan helt 100 på att ÄL var igår eller är nu idag... :) Min kropp gör så ibland, försöker ÄL och ibland lyckas det inte och då gör den nytt försök senare. 

Så jag hoppar tillbaka i tråden så jag får följa andra som ivrigt väntar på pluss precis som jag!

Svar på tråden BIM november 2022