Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2022 Höst

Nandez skrev 2022-11-26 19:56:04 följande:
    Intressant
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-11-26 09:55:52 följande:
    Det slog mig precis att jag ju faktiskt bara kan kommentera avsnitten utan att tänka efter, då jag sett det senaste redan på morgonen om några här ser dem när de sänds på TV. 
    Idag är inte en sån dag. Glad Har man inte sett torsdagens avsnitt så får man skylla sig själv om man läser om något man inte har sett.

Jag håller med om Sofia, hon är stark och en riktig vinnarskalle. Jag tror inte att hon går ut som segrare men jag skulle vara den första att gratulera henne. Så länge inte Britten vinner så spelar det inte så stor roll för mig vem segraren är. Jag kan verkligen inte med henne.

Visst är Helene en krigare, men det är något med henne som skaver. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är dock. Men stark är hon, och en krigare är hon också som du säger. 

Det där med Homayon och Helene ja... kändes väl mest onödigt kan jag tycka. Men men, man kan inte älska alla. Men man kan försöka att bete sig ändå. Det är svårt att ta ställning när man bara ser ett uns av allt som händer. Och TV4 väljer såklart de "smaskigaste bitarna" för oss att bevittna.

Jag vet inte hur jag själv skulle agera i en situation som Robinson, dock har jag en förmåga att babbla på om jag väl börjat. Jag har en historia som har en förmåga att engagera människor. Inget jag skriver om här under detta nick dock, när jag diskuterar det så håller jag mig anonym. Mest för att jag inte vill att någon jag känner irl ska koppla ihop Liz med mig i verkligheten.

Heja L-O säger jag!
    Det var kul att få veta lite om hans privatliv, med sambo och barn. L-O är en person som jag tror att jag skulle gilla även irl. Och så älskar jag hans dialekt!
    Hans seger mot Britten fick mig att jubla här hemma i min ensamhet vid kvart i fem på morgonen.Tungan ute

Visst, Britten har väl någon liten fördel också kanskem men i mina ögon överväger nackdelarna. Så hem med henne bara.{#emotions_dlg.djavulsk} 

I morgon ser jag ö-rådet till frukost och håller näbben stängd tills på måndag, som tidigast. 

Nä, det är nog vettigt vänta med att kommentera avsnitten tills dom visats på TV (med undantag av Gränslandet då som vi kom överens om här i tråden).

Som du nog förstått har jag alltmer blivit ett fan av The Dynamic Duo aka Sofia & Helen och då jag skrivit så mycket om just dom i mitt lååånga inlägg här ovan får jag nog hänvisa dit MEN va gäller Helene så kan jag hålla med om att hon är lite egen och kanske inte alltid så smidig i samspelet men samtidigt på det stora hela verkar hon va en bra person imho. Och väldigt stark som aldrig ger upp. Respekt till både henne och Sofia.

Det är verkligen kul och underhållande att följa Robinson MEN jag skulle aldrig aldrig aldrig villa va med där som deltagare. Jag ryser ofta när jag ser hur deltagarna kan bete sig mot varandra med falskspel och skitsnack och med egna erfarenheter av hur hård tillvaron kan va så no way att jag frivilligt skulle utsätta mig för det där. Även om jag vart med om betydligt värre och där man inte bara kan be att få lämna.

Du gör nog klokt i att va försiktig med va och hur du berättar personliga saker online. Det ska vi nog alla tänka på.

Att jag fått en mer positiv syn på Britten hindrade inte heller mig att jubla när L-O vann över henne och så kunde ta sig in i Robinson igen. En skön snubbe so far. Tänk om han går hela vägen haha!

Nu ska jag väl ändå lyckas somna om här. 
    Vi hörs!

• flygrl

Men oj vilken dramatik i gårdagens båda avsnitt! Det är kanske det mest dramatiska jag sett i Robinson nånsin. Men verkligen inte enbart på ett bra sätt. Det va mestadels riktigt plågsamt se hur fulspelet och skitsnacket mot Helene fortsatte ända fram till örådet. Jag har nog aldrig sett en Robinson-deltagare va så ensam och utlämnad som Helene. Det va fan som att se ett stackars djur på väg till slakt. :/

Bella verkade visserligen få sympatier för Helene iom hon hängde med henne men det såg inte ut att räcka ändå. Fast kan det va så att Bella och Sandra sen ändå på nåt vis va inblandade i den otroligt dramatiska vändningen i örådet när Kris sa att han tappat immunitetsförgöraren? Att dom på nåt vis fått med sig Kris som kanske ändå inte va helt bekväm med behandlingen av Helene på att kasta förgöraren? Jag vet inte utan bara spekulerar.

För helt otroligt va det ju att Kris skulle ha tappat den där förgöraren som va så viktig för hans pakt och särskilt Alex. Själv tycker jag väl det känns lite för bra för va sant att han faktiskt skulle tappat den och sen snabbt fixat nån sorts ersättningsgrej typ. Fast å andra sidan kändes hans förtvivlan väldigt äkta och han har inte gett intryck av va nån dramaqueen precis men vem vet. 

Sen kände ju förstås Petra till att Alex & co hade immunitetsförgöraren men hennes fråga gällde ju inte det utan om dom hade den där och då dvs i örådet. Precis som BeautifulLiz skriver kan man ju inte handla på ICA för en hemmagjord sedel om man tappat bort den verkliga hundringen på väg till affären. Typ så.

Vi får se hur ffa Kris klarar pressen från sina paktpolare framöver. Jag gillar ju honom och hoppas han inte väljer att hoppa av.

Visst kan jag förstå att Alex blev riktigt sned när förgöraren försvunnit MEN att han då blev så aggressiv och moraliserande mot Helene va riktigt obehagligt. Precis samma grej som när han höll nån sorts straffpredikan över Sofia när hon duellerat sig tillbaka in i Robinson och skickat Nathalie till Gränslandet. Svagt av Alex.

Men vilken tuff och orädd attityd hos Helene och dessutom så värdig i sitt uppförande. Hon är ständigt the bigger person imho. Respekt asså!

Starkt av Andreas hur han vann tävlingen men jag ogillar hans attityd mot Helene och även Sofia så mycket att det kändes bra att han (och hans nakna röv) sen blev utröstad. Verkligen självmål ge bort immuniteten till pappa Alex. Tycker lite synd om Andreas att han verkar ha sånt behov ty sig till typ starka ledare som först Valle sen Alex och dessutom verkar sakna cojones (bollar ;) gå emot gruppens åsikt. Han tänkte ju ge bort sin immunitet också till Valle efter memory-tävlingen way back. Lite sorgligt som sagt. :/

Sandra är verkligen en patetisk fegis som inte ens kunde erkänna att hon kände till förgöraren. Tänk att Helene gav bort sin ena immunitet till henne.

Läste nånstans att L-O och Martin skulle ha bett Helene om ursäkt efter örådet. Sjysst och rakryggat om det stämmer. 

Mina favoriter att vinna årets Robinson är fortfarande Helene, Kris och L-O (i den ordningen). Nu är det väl enbart tävlingar som gäller framöver och inget mer öråd så ingen mer kommer ju röstas ut.

• flygrl
    Anonya skrev 2022-12-10 00:08:32 följande:

Oj, vad dramatiskt det var. Men varför var veckans huvudprogram på torsdag? Jag råkade se en rubrik om hur det gått... Brukar undvika kvällstidningarna efter söndagens program om jag inte sett det för vet att det kan stå något då, men helt oförberedd på torsdag. 

Att produktionen skulle ha fixat bort förgöraren tror jag absolut inte. Visst är en del saker lite regisserade, men absolut inte att påverka allt på det sättet. Är ju inte bara ära som står på spel heller utan en halv miljon. 

Stackars Kris. Bra någon här visste/förstod att det var en del av immunitetshalsbandet som han tagit, det förklarade ju hur han kunde ha en ersättare som såg så fint gjord ut. 
    Någon i produktionen hade säkert ändå märkt att han tappat det så de fick tid att fundera på hur de skulle göra. Eller så har de stoppat filmandet en stund, är ju också möjligt förstås. Ibland gör de ju om scener också. 
    Det stod ju tydligt att bara den som fysiskt hade förgöraren på örådet kunde spela ut den. Ingen hade den. 

Att Alex blev sur förstår jag. Att han for ut mot Helen gillade jag inte. 

Vad många de är kvar till finalveckan. 

Det har tydligen med fotbolls-VM att göra att veckofinalen sändes idag istf söndag. Tråkigt för dig få veta va som hände genom kvällstidbingarna särskilt när det nu blev så dramatiskt men sådär blir det tyvärr ibland. :/

Jag tror inte heller det va produktionen som fixat bort immunitetsförgöraren. Det skulle vart lite too much och risky att det kom ut. 

Kan va så att Kris tappade den men jag tror snarare att han faktiskt kastat den. Det där hur han i förväg sökte upp Alex och fick förgöraren för att känna sig säker på att inte själv få den emot sig va lite knepigt redan från början. Men va vet jag?!
    Jag gillar Kris som sagt och tror han kan ha gjort det för han inte gillade hur Helene behandlades. 
    Anonya skrev 2022-12-10 00:15:45 följande:

Saxat från Aftonbladet:

"Andreas förklarar att mycket av det som faktiskt hände är bortklippt från programmet 

? Jag ville ju ha ut Helen (Lindborg, 32). Men jag sa att ?funkar inte det så rösta på mig?.

När det väl stod klart att det inte skulle gå att rösta på Helen så kände Andreas att det var hans tur att åka hem.

? Jag skrek ?plan b, bara gör det?. Så fick jag lite skäll av produktionen för man får ju inte prata egentligen, säger han och skrattar."

Han förklarar att han ville ut för att han tappat gnistan i slutet och inte längre var sitt glada jag.

Ok, tack för infon. Själv blev jag besviken på Andreas som jag uppfattade som rätt snäll och omtänksam särskilt när han frigjort sig från Valle men som han hållit på senaste tiden mot Helene tyckte jag va direkt avskyvärt. :/ Men visst människor kan va komplexa och dom flesta har olika sidor, bra och dåliga. 

• flygrl

Vaknade som vanligt och kan inte somna om så kastar mig in i tråden igen.  

Nandez skrev 2022-12-08 18:40:40 följande:
    Fattar inte heller agget mot Helen, hon är en stark tjej som orkar kämpa på

Intressanta tankar
    Det är hon verkligen, Helen alltså. Underbart att hon är kvar i leken!
    Nandez skrev 2022-12-08 18:42:02 följande:
    Jag håller med 100 procent
    Nandez skrev 2022-12-08 18:45:27 följande:
    Beklagar att du varit utsatt för en hård tillvaro

Jag skulle inte heller vilja vara med i Robinson
    Tack!
    Nä, det får räcka med att man är en fluga på väggen i Robinson.

• flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-12-09 11:54:36 följande:

Jag tycker att det var helt rätt att ett hemmaknåpat snäckband inte godkändes som förgörare.
    Lite som att jag tappar min hundralapp på väg till affären och plockar upp ett gammalt kvitto och skriver "100 kronor" på.

Tror absolut att om man slarvar bort immunitetshalsbandet, att man blir utan immunitet. Och det är också, enligt mig, helt rätt.

Man får se till att hålla ordning på sina fördelar helt enkelt.

Sen hade jag nog blivit rätt putt på Kristoffer om det nu är så som han säger, att han slarvade bort immunitetsförgöraren. Som sedan slog omkull killarnas plan. Det hjälper ju inte att bli förbannad, men nog fasen skulle iallafall jag bli lite tvär ett tag.

Kristoffers misstag kan kanske göra att han ryker inom en snar framtid.

Nåja, hur som helst så var det ändå kul att Helene blev kvar. Jag tror att jag har börjat ändra åsikt om henne. Hon är verkligen en krigare!
    Och Alex som jag gillade i början... gör jag inte längre. Han är en riktigt hal ål. Eller som Bella säger, en alfahane som de andra står och bjäbbar kring.

Jag gillar L-O, han är så lugn och stabil, fast han har en usel balans. Till och med sämre än mig, vad jag sett. Och det säger en hel del!
    (Jag kan knappt stå på ett ben mer än ett par sekunder!)

Final mellan L-O och Helene?
    Vet inte, just nu, vilka jag annars anser värdiga.
    Fast då är nog utgången självskriven och spänningen inte så värst påtaglig.

Nu slipper vi iallafall se Andreas röv något mer. Ändå det.

Nä, man får se till att ha ordning på sina grejer där på Robinson-ön. Det ska tydligen ha hänt i jag tror australiensiska Robinson/Survivor att nån glömde ta med sitt immunitetshalsband till örådet och då inte heller räknades som immun. Sen är jag förstås inte helt opartisk iom att jag alltmer blivit ett fan av Helen.

Kul att du också börjat uppskatta Helen!
    Och precis som du har jag också tvingats ändra åsikt om Alex under senaste tiden. 

Fast att M A N som Alex blir arg när det visar sig att Kristoffer slarvat (? Drömmer) bort immunitetsförgöraren är väl inte konstigt. Däremot att han riktar ilskan mot Helen är lågt och i stil med hur han gick på när Sofia lyckats hålla sin plats i Robinson genom duellera ut Nathalie. 

Hur tänker du att Kristoffer ska ryka pga sitt misstag eller va det nu va? Det är inga fler öråd så isf måste han slås ut i tävling. Samma för Helen. Väl?

L-O är skön och precis som Helen och Sofia en outsider som inte bara rakt av tycks köpa allt snack. Kanske kan han göra en Michael Björklund som också flög lite under radarn för att till sist rätt otippat knipa Robinson-statyetten.

Att vi slipper Andreas ända i fortsättningen är kanske den största vinsten efter örådet haha!
    Det va nån i Flashback-tråden som trodde det kunde handla om att Andreas ville hylla Häckens SM-guld i fotboll. Drömmer

• flygrl
    Johannus skrev 2022-12-10 02:37:16 följande:

Läst massor o vad som hände på Örådet på torsdag. Och ju mer jag funderar fram och tillbaka så kan jag tänka mig att det var så att Kristoffer och Helene var ensamma under tiden det andra deltagarna tävlade om immunitet. Helene har berättat sin historia om hur det varit på Robinson ön denna gång med 2 utröstningar där hon hamnat på Gränslandet och fått kämpa sig tillbaka. Kan vara så att Kristoffer känt medlidande för Helene och därför slängt bort Immunitetsförgraren. Ok förstår han om han tänker så.

Håller med om att det är bra att Andreas är ute . Förstår egentligen inte varför han ens sökte in på Robinson.

Nu hoppas jag på att Alex åker ut  och Sandra, Bella, Martin.

L-O , Kristoffer och Helene ska hamna i Final. Helst ser jag att L-O vinner då han varit den enda deltagaren som varit sig själv under hela programmet.

Jag tror också det k a n va så att Kristoffer medvetet kastat immunitetsförgöraren för att han inte gillade hur Helen behandlades. Han verkar ju va en allmänt sjysst och empatisk person som också hamnade lite utanför i lag Nord så det känns som ett troligt upplägg imho.

Jag vill också att nån av Helen, Kris och L-O vinner årets Robinson. Fast jag tycker att också Helen verkar vart sig själv rakt igenom säsongen. Precis som L-O.

(Tycker förresten man fick se ovanligt mycket söta apor i torsdagens båda avsnitt. )
  • flygrl
    @BeautfulLiz: Psst såg du att jag också svarade dig i inlägg #136?
  • flygrl
    Johannus skrev 2022-12-10 20:43:20 följande:
    I Facebook var det flera olika media som skrev om Örådet. Sen har FB egen tråd för Robinson, så diskterats har det fram och tillbaka vad som hände med Immunitetsförgöraren.

Eftersom inte Helene reagerade alls när Kristoffer sa att han haft förgöraren och att hon skulle röstas ut såå tror jag (alltså min tanke) att när Helene och Kristoffer var ensamma när det andra tävlade om immuniteten att Kristoffer kommit överens med Helene att inte använda den utan lämna den kvar på stranden.

Jag har ju också tyckte det känns troligt att Kris kastat förgöraren då han helt enkelt stört sig på behandlingen av Helen och ville rädda henne vidare förbi sista örådet.

MEEEN samtidigt hade det ju faktiskt räckt att han i förväg upplyst Helen om att förgöraren fanns så hade hon kunnat behålla båda sina immuniteter på örådet och förgöraren blivit värdelös. Och Kris hade då sluppit heeela den här jobbiga situationen.

Varför krångla till det i onödan liksom?!

(Fast vem vet?!)

Svar på tråden Robinson 2022 Höst