Robinson 2022 Höst
*Gömma sig bakom laget kan man inte alltid göra då individuella tävlingar rätt ofta avgörs på just förmågan göra upp eld.
*Gömma sig bakom laget kan man inte alltid göra då individuella tävlingar rätt ofta avgörs på just förmågan göra upp eld.
I kväll är den första Robinsontävlingen
Jösses vad dom skriker
Valentinos resonemang alltså
Den nya Alexander ser rätt tuff ut. Men verkar vara väldigt snäll.
[ VARNING! Inlägget tar upp upp övergrepp på barn. :/ ]
Apropå elaka Robinson-deltagare så fick jag just veta nåt fruktansvärt. :/ Kommer ni ihåg Mathias Kristoffersson, den norrländska mannen som va med 2019?
Så här presenterades han av TV4 då:
">
Han gjorde väl inte så mycket väsen av sig i programmet, lite kufisk kanske men ändå helt ok.
Jag följer också Flashbacks Robinsontråd och där kom det upp att Mathias gripits av polisen efter ha planerat att våldta och tortera en 3-årig flicka. Det va en fälla som Patrik Sjöbergs sajt Dumpen satt upp där Mathias chattat med en fiktiv mamma med barn. Här kan man se skiten: https://dumpen.se/2022/09/06/robinson-gaddan-napp-144-borgafjall/
Det va nog fan bland det grövsta jag läst. Vilket monster han visat sig va. Störd jävel. Fy fan!
Bra att Dumpen kunde hjälpa polisen sätta dit honom! Hoppas dom aldrig släpper honom igen.
På gränslandet när deltagarna skrek om att det var 100 meter Kungskobra var en Ödla det såg man tydligt. Jag började skratta när jag såg bena på ödlan.....Orm med ben
Hon som åkte ut från Gränslandet är Skådespelare. Var lite irriterat på att hon gjorde reklam i t-shirt, filt, handduk troligen om hennes man. Inte för att det angår mig
Jag spolade tillbaka flera gånger och pausade och höll på men hade svårt se va det va särskilt som det va långt bort. Kanske en skådis i ödle- eller kungskobrakostym? :P
Ja, Christina påstod hon va skådis men helt okänd för mig iaf. Den där reklamen missade jag.
Ja, göra upp eld med tändstål vore ju enkelt öva på hemma så hade man en klar fördel sen på ön. Dessutom kanske man får användning av såna skills nån annan gång med. I Gränslandet har det väl flera gånger tävlats i göra upp eld och bränna av en tråd.
Pelle borde fan hyfsa till sig alltså. Visst, det är en tävling men man kan ändå visa sina motståndare respekt. Dessutom inte så taktiskt smart hålla på så där.
Jag har aldrig lämnat lektrådarna, bara inte riktigt haft tid och ork. But I?ll be back!!!
Nä, äta upp dig får dom inte.
I morgon är det dags för ö-råd
Men vänta nu. På vilket vis menar du Tommie liknar Pelle? Som jag minns det va Tommie en helt annan typ av deltagare, väldigt stark på tävlingar men samtidigt rätt flummig och ja ganska udda. Eller minns jag fel?
Vi kommer att ses i lektrådarna framöver. Jajamensan!
Allt gott!
Som vanligt har jag redan sett kvällens program, det går för sent för mig som går upp så brutalt tidigt på morgnarna.
Ska bli intressant att se vad ni tyckte, det får jag läsa till frukosten i morgon.
Jag är liksom aldrig med när det händer, som Idol som jag oftast ser dagen efter då jag sällan hänger vid TVn på fredagskvällar.