Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2022 Höst

Nandez skrev 2022-10-16 19:14:03 följande:
    Ja, allt bleknar verkligen

Tack för tipset, ska kolla

Vet inte varför så sent
    Ja, kolla in The Island vetja.

Veckofinal i Robinson kl. 22 en söndagkväll är ju väldigt sent mtp det väl rätt mycket också är ett familjeprogram?! Dalande tittarsiffror? Fast isf skulle dom väl inte storsatsa med två hela säsonger i år?
    Nandez skrev 2022-10-16 19:15:16 följande:
    Hoppas att se dig i lektrådarna
    Tack, Nandez! Lektrådarna betyder mycket för mig. Jag dyker upp där snart igen! Solig

• flygrl
    molly50 skrev 2022-10-16 19:22:12 följande:
    Ja,det var ju inget man förväntade sig,precis. 
    Nä. :/
    Nandez skrev 2022-10-16 19:25:58 följande:
    Hoppas att straffet inte blir för milt, jag håller med dig

Jag tycker det är djupt oansvarigt släppa ut såna här personer i samhället igen. Samhället måste skyddas från såna här individer. Dom skadar och ödelägger oskyldiga människors liv. Vem vet va han kan ha gjort tidigare i det fördolda? Kanske i länder där det är lättare komma åt barn. Vidrigt.
  • flygrl
    Nandez skrev 2022-10-16 19:32:49 följande:
    Jag ska titta vid tillfälle

I kväll börjar Robinson kl. 21

Det ska bli roligt när du dyker upp

Oj, kl. 21 va det. Jag såg visst fel. Sorry! Kl. 21 är ju inte alls lika sent.

Vi ses här och i lektrådarna! 
    Allt gott från mig!

• flygrl
    Nandez skrev 2022-10-16 19:45:51 följande:
    Lätt hänt att man ser fel

Tack detsamma
  • flygrl

Jaha, den här första veckofinalen blev ju inte särskilt dramatisk. Verkar rätt lugnt i lag Nord, inget tjafs just, inga direkta konflikter va jag kunnat se. Fast det är ju tidigt i säsongen än?
    Ulf verkar trevlig och lite historieberättare sådär. Alltid bra med några lite äldre med tycker jag.

Inte så rolig tävling att kolla på men tuff och särskilt för Ulf och Lars-Olov med sina sargade händer. Dom båda gjorde det ändå väldigt bra tycker jag.

Linda verkade ju nästan villa bli utröstad mtp det hon sa i örådet. Eller så är hon helt enkelt en extremt ärlig person som säger va hon tänker utan taktiskt filter. Lag Syds röststrypare va lite bortkastad.
    Man märkte förresten Linda inte blev ett dugg förvånad när Petra sa hon skulle till Gränslandet. Nå, nån överraskning är det ju inte nu för tiden.

Det enda dramatiska i gårdagens program va ju TV4:s mega-spoiler när dom i slutet av programmet visade en person i Gränslandet som ännu inte hamnat där utan är kvar i sitt lag. Jag avslöjar inte vem det va ifall nån kanske missat det och vill ha spänningen kvar. Men asså vilken tabbe av TV4!!!

• flygrl
    Johannus skrev 2022-10-16 20:19:47 följande:
    Jag hann innan Robinson börjar....Körde bara 2 timmar. Har inte varit med i kursen på 20 år så får börja lite lugnt med alla danserna.
    Va bra att du hann. Och kul att du håller på med dans.
    Johannus skrev 2022-10-16 21:09:51 följande:
    Jag vill inte att Ulf åker...Gillar han som person.
    Gillar honom jag med. Skönt han höll sig kvar.
    Johannus skrev 2022-10-16 21:10:26 följande:
    Snygg var han också i kaptenskläder Glad
    Det med, riktigt stilig.
    Johannus skrev 2022-10-16 22:02:55 följande:
    Ja som Norrlänning så vill man ju att han hade fått immunitet....Han som vann vet jag inget om eftersom vissa inte får tv tid.

Det är nästan bara Valentino, Pelle som får tv tid. Ok att Ulf fick lite mer tid i dag. 
    Så är det alltid i Robinson. Väldigt focus på vissa medan somliga mer är som statister. Men det handlar ju om skapa ett spännande program.
    Johannus skrev 2022-10-16 22:04:19 följande:

Jag tycker inte att Petra behöver säga att den som åker ut ska till Gränslandet...Vore bättre att gruppen tror att personen åker ut. Ingen spänning mera på Robinson när allt berättas för hela gruppen.

Precis.
    Johannus skrev 2022-10-16 22:16:47 följande:
    Har som inte fått någon fattning på Lars-Olov då han inte syns framför kameran så ofta, men ja jag tror att han är stark.
    Lars-Olov verkar deffo stark. Och rätt lugn och skön som person.

• flygrl
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-16 22:07:38 följande:
    Egentligen inget mer än att de båda är lite socialt klumpiga och har kunnat kasta ur sig mindre lyckade/mindre snälla saker. 
    Jo, det har du väl rätt i. Tommie va ju verkligen en udda figur som verkade helt omedveten om va man kan säga och inte. Fast jag tyckte ändå han i grunden verkade va en sjysst person som inte ville göra andra illa.
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-16 22:10:49 följande:
    Du verkar ju ha koll på the Island, du vet inte vart man kan se den brittiska The Island? Jag försökte googla men med mindre lyckad framgång... den svenska vet jag finns på discovery+. 

Veckofinalen har, vad jag minns, alltid gått 21-22 på söndagar. Sedan på vardagarna går den ju 19.30-20.00    
    Jo, den svenska finns på Discovery+ men den har jag inte sett då jag fått intrycket den är mycket softare och mer visa upp kändisar än brittiska upplagan. Man har kunnat streama flera säsonger på SVT Play men är nerplockat nu men ser ut som det kanske kommer mer där eftersom sidan ändå är kvar. Med lite tur lägger dom kanske upp gamla säsonger då med.
    Annars vet jag inte. :/

Va gäller veckofinalens tid hade jag sett fel men undrar om det inte va klockan 20 längre tillbaka. Eller jag kanske minns fel?!
  • flygrl

Är det inte ovanligt lugnt i lagen plus Gränslandet den här säsongen?
    Förutom Merdis ilska mot Pelle och sen killarna i Gränslandet har det inte vart mycket och inte heller just nåt paktande.

Lag Syd vann som vanligt även om det blev ganska jämnt. Syd känns starkare totalt sett särskilt då dom har fler fysiskt riktigt starka medlemmar.

Linda verkar ha fått upp viljan va kvar nu när hon kommit till Gränslandet. Hon verkar vettig och trevlig imho.
    Merdi verkar lite gladare inte minst pga Linda kom och även att hon försonats lite med killarna. Va lite rädd hon skulle fortsätta sura.

Ingen mer som reagerat på TV4:s otroligt klantiga spoiler där man i förväg visade vem som såsmåningom kommer hamna i Gränslandet?

• flygrl
    A4ka skrev 2022-10-17 22:17:13 följande:

äntligen hittade jag hit undrar varför blev det två Robinson 2022? Någon som vet? 

Hej och välkommen då!
    Jag har också undrat varför det blev så med två säsonger samma år. Kan det ha med bytet av programledare att göra? Anders sorti kom ju väldigt plötsligt pga det där fylletjafset. Kanske ville man snabbt lägga det bakom sig?
  • flygrl
    Nandez skrev 2022-10-17 19:08:31 följande:
    Bra analys
    Nandez skrev 2022-10-17 19:10:00 följande:
    Kommer inte ihåg vilken tid det var tidigare

Ok, spelar ingen roll iofs. Bara en fundering jag hade.
Svar på tråden Robinson 2022 Höst