Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2022 Höst

Jag kollar också och ska försöka delta i tråden jag med även om jag inte är nån mästare precis på sånt här. Blir lätt att jag tar mig lite vatten över huvudet. Har inte alltid så mycket tid och ork men tycker det är kul att dela tankar kring programmet med alla er i tråden (hej allihop! Solig). Får se hur mycket jag skriver men kommer oavsett det läsa va ni andra skriver precis som tidigare säsonger.

Tycker det är kul men lite ja konstigt att Robinson återkommer med ny säsong samma år. Men Robinson är ju väldigt underhållande så gärna för mig.
    Även om jag vet orsaken att Anders Öfvergård fick lämna som programledare saknar jag honom. Tycker han gjorde det bra.

Petra Malm är väl tveklöst den tuffaste personen som lett programmet. Hon har ju bakgrund i topphemliga specialförbandet Särskilda Operationsgruppen. Lite tidigt att fälla omdöme om henne än. Hon verkar lugn och stabil men saknar kanske lite karisma. Fast man kanske bara måste vänja sig vid henne. 

Anders Lundin har jag nåt minne från jag va liten att han ledde Robinson. Han kan nog bli riktigt bra men hoppas han inte försvinner från Allt för Sverige som han ju gör jättebra.

I övrigt är det så tidigt i säsongen att iaf jag inte fått koll på dom olika deltagarna och så. Det tar alltid ett tag att lära känna alla. 
    Tycker väl som flera andra att Pelle gick ut rätt hårt från början. Kan straffa sig. Vi får se. Men sin dominanta stil till trots verkar han ändå rätt empatisk imho. Ingen dryg Carl Hamilton eller Raymond iaf vilket är skönt.

Greta verkade lite smådryg men man har väl sett värre som sagt. Hennes mamma ska tydligen va en tidigare Robinson-vinnare. Nån som minns henne, Ellenor Pierre?

Som jag förstod det fick alla som fick Covid förra säsongen frågan om att va med i nya säsongen. Alla utom Per Grape tackade ja. Per va ju väldigt stark och hade nog kunnat gå långt.

Oj, blev en hel roman. Sorry. :/

• flygrl
    Johannus skrev 2022-10-11 19:42:16 följande:
    Hej och välkommen till gruppen. Längesen sist. Håller med dig i allt du skriver.Skrattande
    Tack tack! Ja, länge sen sist.
    Trevligt att se dig och alla andra igen. Solig
  • flygrl
    Nandez skrev 2022-10-11 19:31:35 följande:

Spännande med ristävling

Nandez skrev 2022-10-11 19:31:58 följande:
    Hmm, pristävling

Pris- OCH ristävling kanske.
  • flygrl

Först måste jag fråga: är det ok diskutera även Gränslandet i tråden? Kollar ni andra på det?

Det sånds ju varje dag i TV4 Play men konstigt nog först på söndag i CMore (lite lustigt mtp att man betalar för CMore). Nytt grepp att Gränslandet kör i gång så här med en gång men antar det har att göra med Covid-sjuklingarna från förra säsongen.

Har vart flera spännande tävlingar så här i inledningen. En sak som förvånar mig  mer och mer varje år är att deltagarna inte toktränar på göra upp eld med tändstål hemma innan det bär av till Robinson-ön.

Det är ju en så simpel grej att träna på hemma som man sen skulle ha så stor nytta av under Robinson. För det har man ju fattat vid det här laget att det momentet dyker upp varje år och oftast mer än en gång i både tävlingar och det dagliga livet i lägret.

Tyckte lite synd om han sjökaptenen Ulf som fick jobba ganska länge med få upp elden i tävlingen. Visade sig inte va så lätt för Valentino heller när han själv senare försökte trots att han gnällt på Ulf. :/

Asså jag tycker väl inte Pelle är nån elak typ men han älskar helt klart att synas och styra & ställa. Ok att han skickade iväg Merdi som förlorade och gick till Gränslandet men otroligt dumt och osmidigt av honom att sen inför laget säga han va glad att hon inte kom tillbaka. Riktigt idiotiskt och okänsligt.

Det är förresten Markus Anderssons personliga sak dom eldar upp, boken alltså. Hoppas dom har vett samla ihop sånt dom kan elda i djungeln så Markus får låsa sin bok i fred.

• flygrl
    Beccus skrev 2022-10-12 17:22:18 följande:
     För mig är det ok att diskutera gränslandet, jag har än så länge inte hunnit kolla på det, men är allt lugnare imorgon så ska jag kolla ikapp allt :) 

Pelle är inte elak, han är bara en besserwisser, störst bäst & vackrast. Iaf vad som har framkommit hittills. 
    Ok, Gränslandet får man ju inte missa.
    Och visst, Pelle är en besserwisser med. Absolut. 
    Nandez skrev 2022-10-12 19:16:02 följande:
    Sett ett avsnitt, lite skrikigt och högljutt 

Klart att vi ska prata om Gränslandet
    Johannus skrev 2022-10-12 19:40:51 följande:

För mig är det ok att prata om Gränslandet då jag tittade i går det 3 avsnitt som gått.

molly50 skrev 2022-10-12 19:43:38 följande:
    För mig med. Även om det händer att jag missar det.
    Men då kan jag läsa om det här.
    Men ska försöka titta på tv4 plus också. 
    Någon som vet när det börjar sändas på tv?
    Men ok, då verkar alla (?) tycka det är ok diskutera även Gränslandet här i tråden. Bra för det är ju liksom del av samma äventyr.

• flygrl
    Beccus skrev 2022-10-12 20:06:10 följande:
    Pelles beteende på marknaden var ju hemsk. Varför stå o nedvärdera vad andra laget hade med sig? Hoppas verkligen att nån sätter honom på plats snart. Tyvärr vet vi sen tidigare säsonger att det är "sist in, först ut"... blir inte förvånad om eädet gäller här med, speciellt om han opponerar sig för mycket på en gång. 
    Jag reagerade också på det att han va så oförskämd mot det andra laget genom göra ner deras personliga saker så där. Jävligt respektlöst och omoget av en man i hans ålder. :/

Sen undrar jag också va han menade med kalla nya lagmedlemmen Alexander för kåkfarare? Om det bara är nåt han antog utifrån Alexanders yttre utan att veta om det är så va det ju riktigt respektlöst det med.
    För övrigt har väl Pelle lite samma stil med stora muskler och tatueringar. Han kanske kände sin position som alfahane hotad?

Lite komiskt att Pelle inte bara blev av med sin fina poncho utan också att han först riktigt sålde in hur fantastiskt fin den va haha. Greta fattade men kunde inget göra.

Pelle behöver helt klart tas ner på jorden.
  • flygrl
    Nandez skrev 2022-10-12 19:35:38 följande:

Jösses vilken okunskap om jordens rotation

Eller hur?! Va Valentino helt seriös där verkligen?
    molly50 skrev 2022-10-12 19:47:19 följande:

Jösses! Vad ska man med mascara till där?  :-O

Johannus skrev 2022-10-12 19:56:34 följande:
    Det undrade jag med.....Varför sminka sig på en öde Ö?
    Lustigt med mascaran men det verkade hon som tagit med den redan insett själv ha ha.

• flygrl

Och i Gränslandet är det intensivt, gapigt och rätt spänt.

Jag förstår att Merdi är bitter över att nästan genast ha hamnat i Gränslandet men även om grabbarna körde över henne så hon hamnade i en ny tuff tävling där va det ju ingen risk för henne att åka ut om hon förlorat. Det hade ju sen isf avgjorts genom kamp inom hennes lag.

Nu blev det ju aldrig aktuellt iom att hon hängde längre än Sandra. Måste ha känts skönt för Merdi. Hoppas hon kan få lite mer positiv attityd nu.

• flygrl
    molly50 skrev 2022-10-13 10:26:35 följande:
    Helt ok för mig,i alla fall.  .-)
    Tack!
  • flygrl
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-13 11:51:40 följande:
    Detta sa jag till min pappa också efter att vi tittat. När man får beskedet om att man ska vara med i Robinson, varför går man inte direkt och köper ett tändstål och går ut i skogen och övar? Det är ju liksom inte breaking news att de kommer behöva göra upp eld med ett tändstål i Robinson... eller förlitar sig alla på att "någon annan" kan göra upp eld med tändstål? 

Känns lite vanskligt inför de individuella tävlingarna i så fall. 

Du är i alla fall inte ensam om att vara förvånad över att deltagarna inte övat på att starta en eld med tändstål hemma. 

Eller hur?! Allt som kan tänkas hända på ön kan man ju inte träna på men just göra upp eld är en sån där grej som alltid kommer och som dessutom är lätt att öva på hemma. Gömma sig bakom laget kan man inte alltid göra då tävlingar rätt ofta avgörs på just förmågan göra upp eld.

F.ö. vore det intressant få se Pelle göra upp eld mtp jag läste att han vart befäl på kustjägarna och därför borde kunna sånt.

Hej förresten kokosnötmjölk! Du har ju ett riktigt Robinson-nick om man tänker efter.

kokosnötmjölk skrev 2022-10-13 11:54:27 följande:

Är också helt ok med att diskutera gränslandet här  

Bra!

Svar på tråden Robinson 2022 Höst