• Kockobello

Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns

Fröken Allvar skrev 2022-10-15 16:40:21 följande:

Jag tänker att man får skriva vad man vill i tråden. Dina fördomar om fattiga och deras situation är välkomna eftersom det visar vad fattiga har att förhålla sig till. 

Ok, inget eget ansvar med andra ord.
  • Kockobello

När det regnar manna har den fattige ingen sked.

• Kockobello
    Anonym (Bra) skrev 2022-10-22 13:50:55 följande:
    Du inser att du medger att det är fråga om ren utpressning alltså;

"Du SKA tvingas avstå din egendom till förmån för mig, antingen genom staten eller så kommer jag ta den själv genom våld och hot".

Att hårt arbetande och strävsamma människor skulle ha rätt till frukterna av sitt eget arbete föresvävar inte ens människor som ser på världen på det här sättet.

Vill du, Missermajser, ge vika för sådant får det stå för dig, jag anser att vuxna människor bör kunna klara sig själva, gör de inte det bör deras nätverk eller frivilliga lösa det. I sista hand kan det offentliga se till att folk inte fryser och svälter ihjäl. Om detta sen innebär att kriminaliteten ökar så får man väl ge polisen mer vapen och ett utökat våldsmandat att skydda hederliga människor och deras egendom. En mer långtgående självförsvarsrätt och utökade möjligheter att äga vapen skulle inte skada heller.

Jag ser hellre en enormt upptrappad våldsutövning mot de kriminella än att vanligt folk ska ge efter för deras utpressning och "köpa"ett relativt lugn genom enorma transfereringar.

Hoppas verkligen att den svenska välfärdsstaten går i graven så fort som möjligt.
    Instämmer, man får aldrig ge vika. De ska svältas ut.

Gamla och sjuka däremot.
  • Kockobello
    Anonym (Loth) skrev 2022-10-24 20:49:47 följande:
    Eftersom vi lever i ett rikt land där man får mycket hjälp av staten är det just shopping-missbruk som är orsaken. Även i fallen där folk säger att de inte har råd med hyra eller mat.
    Vi lever i en kultur där det är norm att missbruka shopping varför folk inte ser att det är ett problem för dem. De flesta kommer dessutom undan pga att de har höga inkomster. Normens shopping-missbruk blir först problematisk på riktigt när inkomsterna är låga för då finns det inte utrymme för normens shopping-missbruk. Och när personen trots det ägnar sig åt normens shopping-missbruk och sedan får det knapert klagas det på fattigdom. När vederbörande egentligen är rik men har ett shopping-missbruk.
    Du vet inte vad du pratar om, helt i nattmössan.

Lol
  • Kockobello
    Anonym (Loth) skrev 2022-10-24 21:11:52 följande:
    Nej, det är du som är fast i normens shoppingmissbruk och inte ser det. 

Skicka dessa till Kina där de får leva på minimilön så kanske de förstår.
    Haha. Nej, jag avskyr konsumtion. Inte är jag fattig heller, så du behöver inte oroa dig.
  • Kockobello
    Fröken Allvar skrev 2022-10-24 21:51:15 följande:
    Jag trodde att det viktiga för dig var inre frid. Det du skriver om här är enligt mig snarare en sunkig men utbredd värdering av människovärdet. Det vill säga, du är inte ensam om att representera denna värdering. Du sa också tidigare att pengar i grunden är helt betydelselöst för dig för hur du värderar, så jag har lite svårt att förstå dig. 
    Det är bara för att han inte har en susning om någonting.
  • Kockobello

Hur bidrar Bianca Ingrosso till någonting annat än idioti? Du menar att hon bidrar?

Lol 

• Kockobello
    Anonym (Loth) skrev 2022-10-25 18:41:54 följande:
    Tandläkaren är bra att gå till någon gång eftersom det är bra för hälsan men det är inte särskilt dyrt.

Frisören däremot. Extremt dyrt och ger absolut ingenting. Fullständigt meningslös lyxkonsumtion. Jag har det bra ställt men går aldrig till frisören. 
    Är du helt borta? Sedan när är tandläkaren billigare än frisören?
  • Kockobello
    Anonym (Loth) skrev 2022-10-25 19:44:59 följande:
    Sen när man började borsta tänderna...
    Det spelar ingen roll om du har hål eller inte.

Det kostar inte mellan 905-1500 för en klippning. Det kostar runt 500-600.

Svar på tråden Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns