Inlägg från: Jojjans |Visa alla inlägg
  • Jojjans

BIM oktober - 2022

Cykelhjul skrev 2022-10-05 07:40:15 följande:

Jag kände för ca en vecka sedan som kolsyra/kill i livmodern men sedan dess känner jag ingenting, eller jo lite stramande etc i äggstockar/livmoder. MEN förra månaden så kände jag så mycket mer i  livmoder och magen, verkligen kände mig gravid och trodde 100%jag var det också haha. Men då var det ju ingenting. Jag var nog lite skengravid eller hade en kemisk grav för jag fick ju svaagt svaagt streck på rfsu som aldrig blev mer än så.

Dock har brösten börjat ömma sedan några dagar tillbaka och idag vaknade jag med början till migrän plus fick en lätt blödning. 
    "Nidblödning" flög genom huvudet men jag brukar ca en vecka innan mens få mellanblödningar plus hormonell migrän. 

Så helt ärligt tror jag det inte tog sig den här månaden, tanken är ju ledsam och man ska inte ropa hej ännu kanske. Men kroppen känns lugnare den här månaden jämfört med förra och det är jätte skönt.

Hur känner du? Känner du något annorlunda från förra månaden?
    Vad fint du och din sambo kan sitta och prata symptom sådär! :D 

Så svårt att veta vad som är vad när man har mycket symptom även i vanliga fall. Jag börjar känna likadant, har alltid känt så tydligt när jag blivit gravid men tycker att jag känner saker varje månad nu. Antingen så är det för att jag blivit äldre (36 nu) eller för att jag överanalyserar så mycket. Eller som du säger, kanske har det varit flera kemiska graviditeter. 

förra månaden var jag så säker men så snart jag hade sagt det så försvann symtomen och jag kände inget. Negativa test och mensen kom på dagen.

den här månaden har jag ändå haft lite mer känningar och inbillar mig att det är något. Men vågar faktiskt inte lita på mitt omdöme längre. ska försöka hålla mig till lördag och ta ett test ihop med sambon då.

ja, det är väldigt fint att vi har den relationen. Jag hade inte stått ut med någonting annat. 
  • Jojjans
    MissTC skrev 2022-10-05 13:47:32 följande:

Okej testomanen igång igen haha 
    Haft så ont i brösten hela förmiddagen så jag tänkte va fan vi kör. Har bim på fredag. 

Tycker jag ser ett streck 🙈

garanterat positivt, grattis! Hur många dagar är du från äl, och var det ett vanligt test?

• Jojjans
    Sanlin90 skrev 2022-10-05 15:00:30 följande:

Får aldrig positivt äl test känns det som men nu har jag flytningar som kommer och går och strecket blev lite starkare, vad tror ni, blir det positivt närmsta dagarna?

Jag skulle tro på positivt till helgen! 

• Jojjans
    MissTC skrev 2022-10-05 17:17:39 följande:

Ja jag testade negativt äg+10 och positivt idag äg+12 och  det är ett vanligt test med känslighet på 25. Så än är det inte kört för dig. Mitt var verkligen tok negativt för 2 dagar sedan. 

skönt att höra att det faktiskt kan bli så! Var det ett vanligt test även på äl+10?

• Jojjans
    Trana123 skrev 2022-10-05 18:23:20 följande:
    Jag testade negativt med testa tidigt äl+10 men fick positivt äl+12 med testa tidigt, sedan pos vanligt äl+13! 

guuuud vad det kliar i mina testningar nu när jag tycker mig ha så tydliga känningar. Såå sugen på att ta ett test imorgon på äl+9. då är det tillräckligt tidigt för att kunna avfärda det som för tidigt om inget syns, men det KAN faktiskt synas. Svårt att motstå!

• Jojjans
    Anile skrev 2022-10-06 05:58:34 följande:

Hej, 
    jag lägger till dig Nellygirl93 och mig själv. 

effer att jag har testat både lila och rosa ägglossningstest från CB och i kombination med NC så har jag äntligen kunnat bekräfta ägglossningen på CD33 som var i måndags. 

för två veckor sedan fick jag blinkande gubbe på de lila resten i 8 dgr, men sedan slocknade gubben. Jag testade i 3-4 dgr till utan någon gubbe, men i Söndags testade jag igen då jag kände igen det fertila sekretet och visst var det positivt för LH på båda. 

hjn

jag har först och främst känt av molvärk och stickande / ilande känsla, och en väldigt speciell stark och sugande hungerskänsla (som längre fram brukar tippa över mot illamående). Ömma bröstvårtor är också tydligt tecken för mig men det brukar komma runt bim.

har varit gravid 8 gånger (3 aborter, 4 missfall/förluster och 1 barn) och har nästan alltid misstänkt eller till och med varit säker innan plus. dom gånger jag har testat innan bim har jag fått positivt på äl+9 som tidigast, äl+11 som senast (med vanliga test). 

• Jojjans

Idag känner jag mig så otroligt uppgiven och nedstämd.

äl+9 idag. Motstod att ta ett test imorse. Men har varit så glad och optimistisk då jag sen i måndags har haft känningar som blivit starkare och starkare och igår var väldigt tydliga och övertygande. För att idag vara heeeelt bortblåsta. kasten är tvära och det tär verkligen på mitt mående! Önskar att jag kunde sluta hoppas eller känna efter - men jag vet att jag alltid haft lätt att bli gravid (högst 2 försök innan plus alla 5 avsiktliga plus) så varje gång tänker jag att NU kommer det ske! Och när det inte händer tänker jag direkt att något hänt som drastiskt försämrat min fertilitet. 

• Jojjans

Ok är jag helt dum i huvudet, eller är det något där??

är på äl+9, har haft symtom hela veckan men allt är som bortblåst idag. Kunde ändå inte låta bli att ta ett test (i smyg innan sambon kommer hem) när jag kom hem från jobbet. Och jag tycker att jag ser något? Har jag blivit knäpp eller anar ni också något??

översta bilderna är exakt efter 5 minuter, och dom där det torkat upp lite mer är efter ca 10 min (alltså efter testtiden)

• Jojjans

ytterligare en bild, tagen efter ca 20 minuter.

det är alltså ett vanligt rfsu-test (25) med eftermiddags-urin äl+9, hade bara hållt mig i knappt två timmar. ser ni vad jag ser? Är det ens möjligt?

otroligt svårt att se om det är rosa eller bara spök dock, tar ett nytt på lördag (om jag kan låta bli imorgon). 

Svar på tråden BIM oktober - 2022