Inlägg från: Jojjans |Visa alla inlägg
  • Jojjans

BIM oktober - 2022

Caaamilla skrev 2022-10-02 16:15:06 följande:
    Vad är torkstreck? 

alltså att själva området där strecket ska bli kan synas eftersom den har en annan yta än resten av testet. Det brukar ibland kunna framträda som någon slags knappt synbart streck. det är extra stor risk för att det är det ifall strecket inte har någon färg utan mer ser ut som en skugga. men om ditt streck är rosa så det det lovande ut!

• Jojjans
    Caaamilla skrev 2022-10-02 16:45:45 följande:
    Jag tog ett nytt test 🙈
    Nu syns det ju mycket tydligare, grattis!!!
  • Jojjans

Jag är idag på äl+6 eller äl+5 av just den anledningen ni pratar om barbrastreisand och trueresolution. Jag hade positivt både måndag och tisdag förra veckan, men tyckte att måndagen var lite starkare. Hade också mest ägglossningssmärta under tisdagen och ingenting under onsdagen. Så gissar på äl+6.

nu börjar den jobbigaste tiden enligt mig, tiden då det faktiskt gå att känna något och jag analyserar varenda knyst kroppen gör. när jag blev gravid i augusti kände jag en skarp huggande smärta äl+6 och dagen efter började symptomen.

är det fler som ligger i ungefär samma tid som mig så vi kan analysera tillsammans? När har ni tänkt testa osv? Jag tänkte försöka vänta till lördag på äl+11. Bim är på måndag om en vecka. 

• Jojjans
    Cykelhjul skrev 2022-10-03 07:28:49 följande:

Vi ligger nog ungefär lika gällande ÄL, jag hade min förra månaden med ÄL smärtor och svullen.  Jag kände för några dagar sedan hur det killade bakom blygdbenet som kolsyra haha, sedan börjar brösten ömma men det vågar jag inte analysera allt för mycket för det brukar ske ungefär varannan månad att brösten innan och vid mens ömmar som fasiken. 
    Men jag känner av hur livmodern ömmar.. men det har jag ju gjort tidigare månader också så jag vet inte vad jag vågar tro Gråter

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte imorse heller.. men jag tog ett test som var tokblankt givetvis.Mitt BIM enligt appen flyttades tills på tisdag, så jag ska hålla mig till helgen också med att testa tidigt, ska vi jämföra på lördag? :D 

japp, vi kör testklubb på lördag 🤗

• Jojjans
    Cykelhjul skrev 2022-10-03 09:24:57 följande:
    Haha förra måndagen menade jag ju givetvis :D 
    Men har du känt något annorlunda den här ÄL när det kommer till symptom? 

inte känt någonting hittils, men även om jag skulle bli gravid så har jag ju tekniskt sett inte blivit det ännu. Utan fäder jag känt hittils tolkar jag som synptom kopplat till ägglossningen.

jag hr alltid molande värk 3-4 dagar efter äl. Den här gången var det dock inte lika ihållande utan kom mer korta stunder och försvann sen. Men gjorde mycket mer ont!

vet att jag vid andra tillfällen när jag blivit gravid reagerat på den här starka värken och tolkat det som att det är kroppen som jobbar för att fösa ägget ner till livmodern och att det kanske kändes starkare när ägget blivit befruktat och eventuellt börjat dela sig = blivit lite större. men i övrigt har jag inte känt något såtskilt. Känner jag ingenting innan onsdag så sjunker nog hoppet rejält då jag alltid brukar ha ganska övertygande symptom från äl+8 när jag blivit gravid.

du som är en/ett par dagar längre, hur känner du dig idag?

• Jojjans
    ametisten91 skrev 2022-10-03 10:34:00 följande:

Äl+10 (/BIM-4). Negativt med Babyplans testa tidigt-stickor. Är det kört då? 🤔 

Kanske inte världens bästa odds men absolut inte kört! Alla plussar ju inte så tidigt som man ibland tror i dom här FL-trådarna 
  • Jojjans
    Cykelhjul skrev 2022-10-03 09:24:57 följande:
    Haha förra måndagen menade jag ju givetvis :D 
    Men har du känt något annorlunda den här ÄL när det kommer till symptom? 

hur känns det för dig idag, någon känning?

• Jojjans

Idag när vi satt och åt middag så sa jag till min sambo: idag tycker jag att jag har känt något, men jag vågar inte tro att det är nåt om jag inte känner någonting imorgon också. Han svarade då: Så sa du igår också.. bra påminnelse!

det är inte som värk och ingen smärta, mer bara som att jag hela dagen varit medveten om att min livmoder finns. En molande påminnelse då och då. igår kändes det mindre, men jag kände iallafall NÅNTING tillräckligt mycket för att berätta det för sambon. spännande (och svinläskigt) att se om något känns imorgon med?

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-10-04 19:50:57 följande:

Blir så frustrerad på min kropp! Fick två dagars positivt lh-test, vet inte hur det är idag då jag har slut på tester.. Började även tempa förrigår och idag var tempen som lägst. Fick även en del äggviteflytning ikväll! 
    Så troligen har inte ägget släppt?! Nåja blir väl att hoppa på sambon igen för femte gången senaste veckan!

Kämpa kämpa! En sån där jobbig månad hade vi förra månaden där jag ville spy på att ligga mer när äl bara blev senare och senare. Hejar på din äl att den får ge sig nu och komma bums!
  • Jojjans
    Amaaanda00 skrev 2022-10-05 07:07:34 följande:

Känns som vi har missat chansen denna månaden? hade positivt ägglosningstest igår. Och jag och sambon låg senast i söndags, och försökte igår men sambon kunde inte få till det pga stress.. 

försök igen ikväll skulle jag säga, så finns det absolut fortfarande en chans. 

Svar på tråden BIM oktober - 2022