• Anonym (4 dagar och nätter på spahotell)

Kan man räkna med att killkompis vill ligga?

Om man åker bort en weekend eller vecka med en killkompis (straight och singel) och delar hotellrum, kan jag då räkna med att han vill ha sex med mig då? 

Jag menar inte att han behöver försöka, men om jag försöker? Är det så gott som garanterat att han vill då? 

Menar inte bara heller att jag frågar, utan kanske klär av mig naken, går över till hans säng och börjar kyssa honom?

Är det över 90% chans att han vill?

• Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?
  • Anonym (lllll)
    Anonym (Hut) skrev 2022-08-28 17:13:08 följande:

Min egen pappa sa att killar enbart har sex i siktet när de vill ha en vänskap med kvinnor. min egen erfarenhet säger mig att det nog ligger en sanning i det. Sorgligt, finns säkert undantag.

Jag har också fått höra det från flera olika killkompisar. Vägrade tro på det tills jag var över 30. Hade många killkompisar när jag hörde det först och ville inte tro att majoriteten gärna hade bytt vänskap mot fwb.
    Nu tror jag på det. Inte att sex är hela grejen med att bli vän med en tjej. Men att de sällan hade nekat till sex om de var singlar, om jag hade föreslagit det.

• Anonym (Danne)

En ville jag känner åkte på semester med en tjekompis, delade hotellrum etc.

Det gick inte alls bra tyckte han, redan första kvällen ville hon vara mer en kompis. Det var en skitvecka var hans kommentar vid hemkomsten. Hon var sur och han kände sig lurad.

Anonym (Danne) skrev 2022-08-28 21:33:39 följande:

En ville jag känner åkte på semester med en tjekompis, delade hotellrum etc.

Det gick inte alls bra tyckte han, redan första kvällen ville hon vara mer en kompis. Det var en skitvecka var hans kommentar vid hemkomsten. Hon var sur och han kände sig lurad.

Såna här inlägg gör mig nervös. Vill att han skall ha det så bra som möjligt med mig. Han följer ändå med mig på något jag gärna vill göra men inte har någon att göra såna saker med. Spa är inte hans grej egentligen men han tror det kan bli kul ändå. 

En liten risk för att det går fel är jag villig att ta, men är det motsatt bara en liten chans att lyckas så tänker jag nog om.  
  • exandthecity
    Anonym (4 dagar och nätter på spahotell) skrev 2022-08-28 23:03:17 följande:
    Såna här inlägg gör mig nervös. Vill att han skall ha det så bra som möjligt med mig. Han följer ändå med mig på något jag gärna vill göra men inte har någon att göra såna saker med. Spa är inte hans grej egentligen men han tror det kan bli kul ändå. 

En liten risk för att det går fel är jag villig att ta, men är det motsatt bara en liten chans att lyckas så tänker jag nog om.  
    Tips.. drick lagom mängd alkohol ihop med han innan läggdags.
    exandthecity skrev 2022-08-28 23:11:13 följande:
    Tips.. drick lagom mängd alkohol ihop med han innan läggdags.
    Jag tänker före det, vi kommer dit tidigt på em. (kommer äta lunch innan på vägen), sedan kommer vi antagligen vara i bad-delen ganska många timmar innan middag.

Tänker hur skall jag agera där innan, val av bikini, sitta nära, kroppskontakt osv. 

Men ok måttliga mängder alkohol sedan:)
  • Anonym (wierd)

Om du är intresserad borde du se till att visa det för att få reda på hans känslor innan ni reser bort. Inte göra det när ni båda är fast i ett främmande land och det kan förstöra resten av resan. 

Bjud över honom på en filmkväll och försök kyssa honom. 

Vad är ditt mål förresten? Vill du ha honom som pojkvän?

• Anonym (Roadrunner)
    Anonym (4 dagar och nätter på spahotell) skrev 2022-08-28 17:26:01 följande:
    Vi har vart vänner sedan första klass. Jag hoppas ju själv på sex men inte att det är den enda orsaken till att han är min vän, det hade känts fel.
    Vill du ha något mer än sex? Är det någon du också vill bli tillsammans med?
  • Anonym (L)
    Anonym (4 dagar och nätter på spahotell) skrev 2022-08-28 17:26:01 följande:
    Vi har vart vänner sedan första klass. Jag hoppas ju själv på sex men inte att det är den enda orsaken till att han är min vän, det hade känts fel.

Nu vet jag inte hur gammal du är, men att ni varit vänner i så många år men aldrig haft sex kanske tyder på att han ser dig just som en vän eller t o m en syster. Och att då ha en baktanke med denna resa att ha sex med honom tycker jag är ganska vidrigt av dig. Hade det varit ok om det varit tvärtom, att din killpolare som du trodde var din vän började försöka få ligga med dig? Kan ju bli otroooooligt konstig stämning...

Av min erfarenhet så vill de flesta män som utger sig för att vara ens vänner även ha sex. Tyvärr. Men jag vet också av erfarenhet att det oftast förstör vänskapen. Vill du riskera det?

• Anonym (Casanova)
    Anonym (L) skrev 2022-08-29 12:57:10 följande:

Nu vet jag inte hur gammal du är, men att ni varit vänner i så många år men aldrig haft sex kanske tyder på att han ser dig just som en vän eller t o m en syster. Och att då ha en baktanke med denna resa att ha sex med honom tycker jag är ganska vidrigt av dig. Hade det varit ok om det varit tvärtom, att din killpolare som du trodde var din vän började försöka få ligga med dig? Kan ju bli otroooooligt konstig stämning...

Av min erfarenhet så vill de flesta män som utger sig för att vara ens vänner även ha sex. Tyvärr. Men jag vet också av erfarenhet att det oftast förstör vänskapen. Vill du riskera det?

Vidrigt att ha en baktanke om att ligga med sin vän?

Samtidigt har du själv gjort det tillräckligt många gånger för att veta att "oftast" förstör vänskapen.

Äsch, försök på ett snyggt sätt bara. Går det så går det. TS Låtsas att du är syrran så går säkert hans blötaste fantasier i uppfyllelse, alla på en gång! :P
Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?