Omöjlig exfru! HJÄLP!
Min kille var tillsammans med en tjej (låt oss kalla henne Fia) och de har ett barn ihop. De gjorde slut, men bodde ett bra tag ihop efter det. Det var Fia som gjorde slut med min kille och Fia var borta en hel del efter att de gjort slut, varpå min kille tog hand mycket om deras barn. Fia skaffade sedan en ny kille, medan Fia och min kille bodde ihop. Sedan träffade min kille mig och vi flyttar ihop.
Vi flyttar till en lägenhet som min kille hade tillgång till (andra sidan stan från vart Fia sedan flyttade efter att min kille och hon sålde sin gemensamma lägenhet). Han hade stått i bostadskön i sin kommun jättelänge och lyckades få en lägenhet där. Och nu väntar vi barn. Fia har i genomsnitt ringt och samsat min kille 2-3 gånger i veckan sedan han flyttade, även innan. Varpå min kille nu säger ??stopp, vi hade överlämning igår och det har gått 15 timmar, du har redan ringt och samsat. Du får spara dina frågor till nästa överlämning?? för att stationen är ohållbar och dränerande med allt kontaktsökande från henne. Han svarar henne, men inte exakt när hon vill - eftersom det inte är akuta saker hon frågar om.
Det tåls att lägga till att min kille är för snäll för sitt eget bästa.. och det märks att hon vet det. Hon har sagt saker som ??du är psykiskt störd??, ??jag kommer inte berätta vilken skola ***** har kommit in på om du inte träffar mig ensam??, ??du är värre än din egen pappa?? etc listan fortsätter och detta är bara toppen av isberget. Dessa saker har hon sagt och skrivit bara för att min kille försökt sätta ned foten och säga ??snälla det är precis dessa saker jag inte vill prata med dig om konstant??. Det kan handla om att hon frågar om ??ska han ha sin overall eller inte, behöver ni den?? vilket kan tyckas oskyldigt, men när de kommer 2-3 sådana i veckan som uppenbarligen endast är för att hon önskar att ha en viss typ av relation med honom som inte han önskar, så försöker han säga stopp. Men blir bemött med extremt elaka svar.
Fia vet att jag är gravid och att vi väntar barn. Deras gemensamma barn är jätteglad att han ska bli storebror och frågar alltid när han kommer till oss ??kan vi titta på appen så jag kan se hur stor bebisen blivit??. Jag hon deras barn är väldigt nära och jag älskar honom så ofantligt mycket. Fia har ofta sagt saker som ??jag längtar tills efter sommaren, då jag får ha honom mer??. Min kille och hon har bestämt att deras son ska vara hos henne mer. Hon har en vecka + måndag - lämning på morgonen torsdag och vi har torsdag - måndag varannan vecka. Eftersom att min kille ville att deras son skulle få känna sig hemma någonstans, gå på aktiviteter där, kunna leka med kompisar efter skolan, cykla till skolan etc. Och framför allt för att Fia ville ha honom mer. Och således får hon välja skola till deras gemensamma barn. För att underlätta för barnet och henne, eftersom att hon skall ha deras barn mer. Min kille kommer med förslag på skolor som han kollat upp som är bra, varpå Fia säger ??lägg dig inte i, jag ska ha honom mer än dig och kommer i princip vara ensamstående mamma??. Varpå min kille sagt ??okej jag ville bara hjälpa till, jag förstår??. Varpå hon väljer en skola precis bredvid hennes hem - andra sidan stan för oss.
När min kille gått på inskolningen med deras gemensamma barn, och lämnar barnet på skolan på måndagen för att Fia ska hämta, så skriver han ett avstämningsmeddelande. ??Hej, nu är ***** lämnar på toppenhumör och han är taggad på skolan! Jag har fyllt i de blanketter som behöver fyllas i etc etc.. Då hämtar jag honom igen nästa torsdag!??
Varpå han får som svar ??Det gör du absolut inte. Du hämtar på måndag nästa vecka. Jag har aldrig gått med på att vara morsa på 80%. Hämtar du inte på måndag så ringer jag polisen!??
Vi bor på andra sidan stan, och att ha varannan vecka innebär 12,5 timmar i total tid kommunalt för denna 5åring. Vi känner oss HELT maktlösa.. för Fia har inte bara terroriserat oss och varit rasande för att min kille tagit distans och satt hälsosamma gränser mot henne, utan nu har hon även placerat honom i en skola bredvid sig och ??tar tillbaka?? att hon ska ha barnet mer.
Det finns många meddelanden mellan dom som bekräftar att Fia vet om, och att det är bestämt att Fia ska ha barnet mer. Därmot inte exakt vilka dagar - för de har de bestämt muntligt. Men nu när det kommer till krita så vägrar hon. Vad kan man göra? Min kille sa ??jaså okej, men då gör vi såhär, då har vi honom 80% så går han i skola här. Problemet är att vi bor långt ifrån varandra och han måste få känna sig hemma någonstans. Alternativt att vi får byta skola på honom så han går i skola mitt emellan oss. Min kille gråter och är helt förstörd för hans sons skull, att Fia är så omöjlig.
Snälla hjälp! Vi vet inte vad vi ska ta oss till. Snart kommer vår bebis och då går det inte att min killes son och min kille ska pendla varannan vecka i 12,5 timmar.. varje morgon och varje kväll.. Vi ska köpa bil, men det kommer fortfarande att vara orimligt. Finns det något vi kan luta oss mot här? Hon har ju lovat? Det är ju inte sunt för en femåring att pendla såhär stor del av sin tid.. det är hjärtskärande! Vi vill jättegärna ha honom 80% också, men det säger Fia absolut nej till. Han får inte heller byta skola säger hon.. HJÄLP!!