• Anonym (Stina)

Omöjlig exfru! HJÄLP!

Nu har ju din kille det ex han har. Det är han medveten om. VARFÖR har han inte sett till att skriva några som helst avtal kring boendet för sonen? Jag fattar det verkligen inte. Exet beter sig alltså galet from början till slut. Därför tycker han det blir bra om barnet bor hos henne mer (redan här drar man ju öronen åt sig). Men inte ett papper har skrivits under utan han har gjort lite muntliga bestämmelser. 

Det är inte att ta ansvar alls. Det är att hoppas på det bästa och sen gnälla när det går åt skogen gång nr 100. Och sen kan man gnälla för nya tjejen hur jobbigt man har det så att HON får dra det lasset också. 

han kan inte tvingas att ha sonen om han inte vill. Exet kan inte göra något. Du borde låta din kille reda upp sin struliga situation själv och se lite mindre naivt och rosafärgat på hans insats. 

• Anonym (Stina)

När mina barn var mindre hade jag ungefär 1,5 timmar mellan jag lämnade hemmet tills jag landade på jobbet, via förskolan. Det var 3 timmar per dag. 15 timmar i veckan. Obs - kommunalt, inte bil. Det var jobbigt. Men jag tänkte aldrig tanken att jag därmed inte kunde ha mina barn hos mig. 

Jag tänkte på det nu. Jag pendlade mer än vad ni får göra, men du uttrycker det med sådan katastrofkänsla att det lät som ni hade tre timmars resa en väg. Men herregud.

Du beskriver en lite jobbig pendling men det är inte så himla farligt. Många gör det. Att bli helt förstörd som du skriver att din kille blir, av detta är ju absurt.

att vara beredd att dra in familjerätten för att ni anser att det är helt omöjligt att göra?alltså va? :D 

Plocka ner din kille från den där piedestalen nu. 

Men ett tips ska ni få: ha bytesdag mitt i veckan så blir det inte så många dagar med pendling på raken. Hämta barnet onsdag efter skolan och lämna på skolan nästa onsdag. 

Ett tips till: ansök om skolskjuts. Bor ni långt ifrån kan ni ha rätt till det. 

Det är så sjukt att din kille inte verkar ha förberett alls för att ha ett barn som går i skolan. Han är bekväm. Och jag tycker verkligen du ska se upp för rätt som det är så är det du som är det knäppa exet som kräver massa saker som han blir så ledsen av. 

Herregud, jag blir irriterad av att läsa detta. Hur många tror du inte pendlar varje dag?! Ni är dessutom två vuxna och har kanske t o m bil? Skärp er. 

Svar på tråden Omöjlig exfru! HJÄLP!