Omöjlig exfru! HJÄLP!
Som vanligt blir fokuset direkt på killen & vad han gör fel. Ibland undrar jag vad det är för rödvinsdrickande manshatare med ett enormt ensamt liv som konsekvent fokuserar på att hata.
Tråkig situation din kille är i. I mina öron låter detta som ett typexempel på narcissistisk personlighetsstörning. Det helvete din kille gick igenom med henne går denna 48 åriga man igenom idag. Hon kan inte göra fel, & gaslightar så fort hon inte får som hon vill. Sådana människor ska egentligen inte vara föräldrar men nu är verkligheten som den är. Vad är lösningen? Säg det. Jag tror visst att din kille älskar din son - vilken förälder är man om detta inte skulle vara en grundförutsättning?.
Grejen är att ni kan inte göra något egentligen. Markera & sätt gränser. Låt henne vråla & gå bananas. Ett tips, spela in varje interaktion ni har med henne. Det finns mängder av appar som låter en anonymt spela in samtal man får. Människor som är som du beskriver hans ex - är hämndlystna & oresonliga. För att få vad dem vill skyr de inga medel. Viktigt att ha röstkvitton på allt för att undvika ett ord mot ord tvistemål i framtiden. Att ljuga är nog henne väldigt nära till hands så gör rutin på att dokumentera interaktionerna. Det kan visa sig vara totalt bortkastat men den dagen din pojkvän blir polisanmäld kommer ni skatta er lyckliga att ni tänkte ett steg längre. Människor som är på det där sättet är extremt oförutsägbara, ett sårat ego kan ställa till med mycket oreda.