• Anonym (FörJävligMänniska)

Jag går under

Står inte ut med mig själv.
    Gift sedan 15 år, två barn.
    Har haft flera svackor i äktenskapet. Har velat lämna med inte varit 100% i mitt beslut.
    Min man har alltid gjort allt för familjen. Dock en väldigt kort stubin och säger ibland väldigt elaka saker. Men det goda väger upp det onda. Jag gick igenom en 40-års kris i maj/juni. Kände mig avtrubbad. Är det så här livet ska vara, samma sak dag ut och in (jobbar inte pga vård av barn)
    Under en väldigt svår tid började jag chatta med någon oplanerat. Sexchatta. Bilder.
    Insåg att det var fel och avslutade. 
    Nu kommer samvetet och ångesten. Går under. Om jag berättar kommer han garanterat att gå. Och barnen kommer få veta vad deras mamma är för något.
    Hjälp mig snälla, jag rasar mot undervikt och har sjuk hjärtklappning.
    Har aldrig varit fysiskt otrogen.

• Svar på tråden Jag går under
  • Anonym (Engelska)

Hej.
    Du inte gjort någonting fel, i min värld?
    Ja, liten text och bild. Din man också gjort fel, tro mig.
    Du behöver inte oroa dig. Glöm det bort, och ta hand om dig själva. Du har det redan svårt.

• Anonym (Rooo)

Tidsfråga innan det händer igen.

• Anonym (Linn)
    Anonym (FörJävligMänniska) skrev 2022-08-11 14:53:28 följande:
    Jag går under

Står inte ut med mig själv.
    Gift sedan 15 år, två barn.
    Har haft flera svackor i äktenskapet. Har velat lämna med inte varit 100% i mitt beslut.
    Min man har alltid gjort allt för familjen. Dock en väldigt kort stubin och säger ibland väldigt elaka saker. Men det goda väger upp det onda. Jag gick igenom en 40-års kris i maj/juni. Kände mig avtrubbad. Är det så här livet ska vara, samma sak dag ut och in (jobbar inte pga vård av barn)
    Under en väldigt svår tid började jag chatta med någon oplanerat. Sexchatta. Bilder.
    Insåg att det var fel och avslutade. 
    Nu kommer samvetet och ångesten. Går under. Om jag berättar kommer han garanterat att gå. Och barnen kommer få veta vad deras mamma är för något.
    Hjälp mig snälla, jag rasar mot undervikt och har sjuk hjärtklappning.
    Har aldrig varit fysiskt otrogen.

Lugn och fin.
    40-års kris, avtrubbad, hopplöshet,undervikt,förvirring och hjärtklappning är ju tecken på preklimakterie eller problem med sköldkörteln.
    Har du inte kollat upp det så är mitt råd att gå och ta prover på din vårdcentral innan du drar igång karusellen.

Jag kommer aldrig göra detta igen. Tror knappt jag överlever det här. Alla blodvärden bra. Men ingen aptit.

• Anonym (Linn)
    Anonym (FörJävligMänniska) skrev 2022-08-11 16:35:28 följande:

Jag kommer aldrig göra detta igen. Tror knappt jag överlever det här. Alla blodvärden bra. Men ingen aptit.

Du överlever.
    Bra att du kollat blodvärden men togs det andra prover?
  • MammAmma

Nu råkar jag vara en av de med åsikten att även sexchatt är otrohet, men det finns alltid grader i helvetet.
    Det står dock klart att ni har stora brister i kommunikationen, vilket leder till en ond spiral av; minskad känslomässig intimitet (vilket ofta i sin tur leder till minskad sexuell intimitet) -> förlorad känsla av gemenskap och tillhörighet -> konflikter -> förbittring -> känsla av fångenskap -> eskapism... Spiralen fortsätter, men detta är var du befann dig för ett par månader sedan, TS.

Familjerådgivning vore absolut något för er, för roten (inte anledningen eller orsaken, det är något annat) till att den mesta otroheten får chansen till att ske, ligger oftast faktiskt i kommunikationen. Eller snarare oförmågan/oviljan/rädslan, från endera eller båda parter, att framgångsrikt kommunicera sina behov till sin partner, för att ett kontinuerligt och ömsesidigt givande och tagande ska vara möjligt. Annars blir det som i ert fall, med en frustrerad verbalt aggressiv man, en självutplånande undvikande fru och ett olyckligt äktenskap. Och inget blir löst. 

MammAmma skrev 2022-08-11 17:17:48 följande:

Nu råkar jag vara en av de med åsikten att även sexchatt är otrohet, men det finns alltid grader i helvetet.
    Det står dock klart att ni har stora brister i kommunikationen, vilket leder till en ond spiral av; minskad känslomässig intimitet (vilket ofta i sin tur leder till minskad sexuell intimitet) -> förlorad känsla av gemenskap och tillhörighet -> konflikter -> förbittring -> känsla av fångenskap -> eskapism... Spiralen fortsätter, men detta är var du befann dig för ett par månader sedan, TS.

Familjerådgivning vore absolut något för er, för roten (inte anledningen eller orsaken, det är något annat) till att den mesta otroheten får chansen till att ske, ligger oftast faktiskt i kommunikationen. Eller snarare oförmågan/oviljan/rädslan, från endera eller båda parter, att framgångsrikt kommunicera sina behov till sin partner, för att ett kontinuerligt och ömsesidigt givande och tagande ska vara möjligt. Annars blir det som i ert fall, med en frustrerad verbalt aggressiv man, en självutplånande undvikande fru och ett olyckligt äktenskap. Och inget blir löst. 

Din ord träffar helt rätt. Du är så klok.
    Jag har många brister jag med, och kommunikation är en av dem. Jag drar mig undan så fort en röst höjs. Konfliktskydd. Jag tror att jag måste berätta. Kan inte leva med det här. Inte heller vetskapen att jag förlorar precis allt. Vad jag än gör förlorar jag. Att jag kunde vara så dum att trilla i fällan. 
  • MammAmma
    Anonym (FörJävligMänniska) skrev 2022-08-11 17:53:46 följande:
    Din ord träffar helt rätt. Du är så klok.
    Jag har många brister jag med, och kommunikation är en av dem. Jag drar mig undan så fort en röst höjs. Konfliktskydd. Jag tror att jag måste berätta. Kan inte leva med det här. Inte heller vetskapen att jag förlorar precis allt. Vad jag än gör förlorar jag. Att jag kunde vara så dum att trilla i fällan. 
    Alla har vi brister. Solsidan är att det är möjligt att jobba på dem och bli bättre versioner av oss själva. Med mycket envishet och lite jävlar anamma Skrattande Just kommunikation och konflikträdsla/undvikande är dessutom ett mycket tacksamt område att förbättra (alldeles oavsett hur det blir med äktenskapet), eftersom det påverkar alla dina relationer positivt. Men i synnerhet intima sådana. 

Vill du fortsätta leva i ditt äktenskap? Jag frågar "vill", inte om din sunk cost fallacy och de 47 olika praktiska anledningarna du har till att stanna. Om det inte fanns några gemensamma barn, hus, lån, skulder, etc, som band er samman, skulle du vilja vara med din man? Eller skulle du se detta som tillfället att ta dig ur? Hyser du någon kärlek för honom fortfarande? 
    MammAmma skrev 2022-08-11 18:29:00 följande:
    Alla har vi brister. Solsidan är att det är möjligt att jobba på dem och bli bättre versioner av oss själva. Med mycket envishet och lite jävlar anamma // Skrattande Just kommunikation och konflikträdsla/undvikande är dessutom ett mycket tacksamt område att förbättra (alldeles oavsett hur det blir med äktenskapet), eftersom det påverkar alla dina relationer positivt. Men i synnerhet intima sådana. 

Vill du fortsätta leva i ditt äktenskap? Jag frågar "vill", inte om din sunk cost fallacy och de 47 olika praktiska anledningarna du har till att stanna. Om det inte fanns några gemensamma barn, hus, lån, skulder, etc, som band er samman, skulle du vilja vara med din man? Eller skulle du se detta som tillfället att ta dig ur? Hyser du någon kärlek för honom fortfarande? 
    Ja, jag älskar honom! Och jag vill vara med min familj!
    Men jag har förstört precis allt med mitt agerande. Dödsstöten. Men han måste få veta, jag förtjänar inte hans godhet och kärlek. Min man har redan svårigheter med tillit, och allt kommer raseras. 
    Väldigt destruktivt detta, jag drunknar och det finns ingen hand att greppa..
  • Anonym (Fattar inte)

Varför skulle det komma ut. Har du blivit hotad utpressning?

Annars har väl snubben gått vidare och dina bilder är glömda 

Svar på tråden Jag går under