• Anonym (Emelie)

Ge barnet sin arbetsmobil.

Tänkte först höra om någon gett sitt barn sin arbetsmobil?

Dotter fyller 10 år om två månader, hon vill ha en Galaxy Z fold, mobil o surfplatta i ett.

Vänner tycker jag ska ge henne den nya iphone som kommer.
    Problemet är att det inte finns exakt datum när den kommer o att man får den.

Vilken av dessa två mobiler hade ni valt till erat barn?

Vi får själva beställa den mobil vi vill ha med jämna intervaller, samt ingen bryr sig vad man har för mobil, jag fortsätter med min vanliga privata som ändå varit parkopplad med min gamla jobb mobil.

Men tänkte dom var lite små dyra, samt jag behöver inte ha en sådan själv, därför kan dottern ha den tills det är dags för en ny, lämnar bara tillbaka den som jag använt den.

• Svar på tråden Ge barnet sin arbetsmobil.
  • Anonym (Va?)

Inte helt lätt att förstå din tråd. Men om du menar att jobbet ska betala din dotters telefon tycker jag du ska fråga din chef först. 

• Anonym (nöb ök)
    Anonym (Emelie) skrev 2022-08-10 20:49:32 följande:
    Ge barnet sin arbetsmobil.

Tänkte först höra om någon gett sitt barn sin arbetsmobil?

Dotter fyller 10 år om två månader, hon vill ha en Galaxy Z fold, mobil o surfplatta i ett.

Vänner tycker jag ska ge henne den nya iphone som kommer.
    Problemet är att det inte finns exakt datum när den kommer o att man får den.

Vilken av dessa två mobiler hade ni valt till erat barn?

Vi får själva beställa den mobil vi vill ha med jämna intervaller, samt ingen bryr sig vad man har för mobil, jag fortsätter med min vanliga privata som ändå varit parkopplad med min gamla jobb mobil.

Men tänkte dom var lite små dyra, samt jag behöver inte ha en sådan själv, därför kan dottern ha den tills det är dags för en ny, lämnar bara tillbaka den som jag använt den.

Utan att lägga någon moral id et: Givetvis den hon vill ha om hon nu ändå ska få en. 
  • Anonym (erroruppenbart)

bättre kan du

• Anonym (S)

Om ni inte har råd med en så dyr mobil, så köp en billigare. Varför smutsa ner sig för en mobil? 

• Anonym (Emelie)
    Anonym (Va?) skrev 2022-08-10 20:53:01 följande:

Inte helt lätt att förstå din tråd. Men om du menar att jobbet ska betala din dotters telefon tycker jag du ska fråga din chef först. 

Jag får en ny arbetsmobil, vi får med jämna intervaller, bara o åka o hämta ut, skriva den på företaget.
    Har använt dubbla mobiler länge, privata parkopplat med arbetsmobil, men så less på dubbla, har bara haft min privata sista åren, har knappt använt jobb mobilen.

Därför tittar jag på att nu kan jag ge min arbetsmobil till dottern, hon vill inte ha en använd gamla av oss, hämtar jag ut den nya kan jag ge den till dottern istället.

Nu börjar mobiler bli dyra 14-19000kr är hysteriskt dyrt för en sak som bara håller 3-4 år, jag behöver inte den nya mobilen min duger gott ett bra tag till samt jag behöver inte en så dyr mobil för mitt användande.
  • Anonym (MR klister)

Hon kan få min arbetsmobil om hon vill, den ringer dock hela jävla tiden. Hon behöver visserligen bara svara mellan 08.00-16.30. Om det inte står chefen i displayen förvisso, då måste Hon alltid svara oavsett tid på dygnet och veckodag. 

• Studentpappa
    Anonym (Emelie) skrev 2022-08-10 21:06:21 följande:
    Jag får en ny arbetsmobil, vi får med jämna intervaller, bara o åka o hämta ut, skriva den på företaget.
    Har använt dubbla mobiler länge, privata parkopplat med arbetsmobil, men så less på dubbla, har bara haft min privata sista åren, har knappt använt jobb mobilen.

Därför tittar jag på att nu kan jag ge min arbetsmobil till dottern, hon vill inte ha en använd gamla av oss, hämtar jag ut den nya kan jag ge den till dottern istället.

Nu börjar mobiler bli dyra 14-19000kr är hysteriskt dyrt för en sak som bara håller 3-4 år, jag behöver inte den nya mobilen min duger gott ett bra tag till samt jag behöver inte en så dyr mobil för mitt användande.
    Du behöver inte en mobil för 14-19 000:- men din 10-åring behöver det? 

Rent krasst, nej det är inte ok att ge din jobbmobil till dottern.
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Emelie) skrev 2022-08-10 21:06:21 följande:

Inte för att en 10-åring någonsin behöver en så dyr telefon, men det är väl bara att fråga chefen, vad är problemet? Och även om du får hämta ut en ny tre veckor senare när 10-åringen har slagit sönder den/tappat bort den/glömt den.
  • Anonym (E)

Du ska alltså ge din 10-åring en mobil värd 14-19 000 kr? Även om jag varit ekonomiskt oberoende hade det aldrig fallit mig in.

• Anonym (Emelie)
    Studentpappa skrev 2022-08-10 21:11:06 följande:
    Du behöver inte en mobil för 14-19 000:- men din 10-åring behöver det? 

Rent krasst, nej det är inte ok att ge din jobbmobil till dottern.
    Men den är ändå gratis, vi byter bara sim i den, visst kan jag strunta i att hämta ut en ny mobil, men ser ändå tillfället. ingen bryr sig vad man har för mobil på jobbet, har en känsla att fler gör som jag tänkt.
Svar på tråden Ge barnet sin arbetsmobil.