Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Ge barnet sin arbetsmobil.

Om ni inte har råd med en så dyr mobil, så köp en billigare. Varför smutsa ner sig för en mobil? 

• Anonym (S)
    Anonym (Emelie) skrev 2022-08-10 21:16:25 följande:
    Men den är ändå gratis, vi byter bara sim i den, visst kan jag strunta i att hämta ut en ny mobil, men ser ändå tillfället. ingen bryr sig vad man har för mobil på jobbet, har en känsla att fler gör som jag tänkt.

Då kan du ju fråga om det är ok? 

Så om du inte behöver betala så är det gratis? Du jobbar inte på ekonomiavdelningen, förstår jag. Innerst inne vet du ju att det är fel att lura din arbetsgivare.

• Anonym (S)
    Anonym (Emelie) skrev 2022-08-10 22:59:42 följande:
    Jag är nog inte dum.

Men gör mig en tjänst, mobilen ingår i mitt arbete, den är knyten till ett abonnemang.

Jag får använda mobilen privat, har läst även nu på skatteverket, det är ok att använda privat.

Privat menas även min familj rent juridiskt, det står ingenstans att bara jag får använda ex surf privat, sedan särskiljer man inte elektronisk utrustning när det ingår i abonnemang.

Kanske någon hittar där det framkommer att bara jag får använda o inte min dotter? då avtalet nämner privat användning ingår.
    Varför frågar du inte din arbetsgivare?

Nu vet alla redan svaret, och det vet du också. Vem försöker du lura med dina spekulationer?
  • Anonym (S)
    Anonym (Emelie) skrev 2022-08-10 23:12:15 följande:
    Jag frågade arbetsgivaren vad jag fick använda mobilen till, där han förklara du får använda den privat, bara det inte var till något olagligt eller onödigt höga kostnader, normalt som jag använder min privata förklara han. jag kan avsluta mitt privata frågade jag han, han svara att han bara använder företagets mobil, han har inget privat.

Då vet du, du får använda den privat. Inte din dotter. 

Varför frågade du inte om du fick ge den till din dotter?

• Anonym (S)
    Anonym (Emelie) skrev 2022-08-10 23:34:08 följande:
    Ja det är det jag menar, chefen är bara två år äldre än jag, han har två barn, han har ingen privat mobil, hans barn måste använda hans arbetsmobil om dom vill ringa.

När han svara på frågan om jag kunde avsluta mitt privata abonnemang förklara han att han hade inget privat abonnemang, du väljer själv.

Det måste ändå menas att även mitt barn får använda mobilen?

Nu har jag bara kvar privata abonnemang för just min dotter. som jag berätta har inte haft med mig dubbla mobiler sista 1 o ett halvt år.
    Du ska ge bort telefonen i present. Så det är inte din telefon du lånar ut. Vad sa chefen när du förklarade att den ska vara en present?
  • Anonym (S)
    Anonym (Emelie) skrev 2022-08-11 01:20:46 följande:
    Fast hon får inte mobilen, mobilen ska tillbaka när den ska bytas ut eller om jag slutar.
    Hon får låna mobilen hela tiden, sedan när man får byta igen, kan hon få den nya igen, då har det kommit nya vassare modeller.

Tänkte för några år sedan var inte en mobil så dyr, men nu när jag tittade på vad jag skulle välja fick jag en chock 19000 kr, det är stinkande dyrt.
    Nu har jag en sådan tjänst där jag kan välja denna mobil, men alla får inte det inom företaget, dom får bara upp till en viss nivå.

Nu är min chef en av dom högsta cheferna, han är Vice President han är även säkerhetschefen för företaget, kommer det en anmälan så är det till han den går, det blir till mannen som berätta åt mig, att använda den privat, avsluta mitt privata abonnemang var helt upp till mig.

Jag är inte ett dugg orolig, tror inte han är det minsta brydd eller ens vet vilken mobil jag väljer.
    Tar man platschefen, han fick order från av VD att köpa in ett kylskåp på hans kontor, vad fan har du ingen sprit här, veckan efter köptes kylskåpet in o fylldes upp, tar man Board of Directors så sitter det en mycket känd politiker en partiledare från en av dom största partierna, vilket år o parti kan jag inte nämna, då vet alla vart jag jobbar.

Du jobbar statligt, men kallar chefen för vice president? Kylskåp med sprit?

Förstår nu att du driver med oss.

Svar på tråden Ge barnet sin arbetsmobil.