Anonym (Stöldärstöld) skrev 2022-08-11 00:43:01 följande:
Mobilen är rent juridiskt inte din, så du kan inte ge bort den. Jag jobbar också för ett statligt bolag och några anställda som gjorde liknande saker polisanmäldes för stöld och blev avskedade.
Privat användning gäller för övrigt endast för dig, inte din dotter. Försök inte slingra dig. Även om din chef har dålig koll på reglerna, så är du skyldig att känna till dem och även vilken lagstiftning du lyder under. "Statligt anställd gav bolagets telefoner/datorer/bilar till familjemedlemmar " är en tidningsrubrik du inte vill vara orsak till.
Fast hon får inte mobilen, mobilen ska tillbaka när den ska bytas ut eller om jag slutar.
Hon får låna mobilen hela tiden, sedan när man får byta igen, kan hon få den nya igen, då har det kommit nya vassare modeller.
Tänkte för några år sedan var inte en mobil så dyr, men nu när jag tittade på vad jag skulle välja fick jag en chock 19000 kr, det är stinkande dyrt.
Nu har jag en sådan tjänst där jag kan välja denna mobil, men alla får inte det inom företaget, dom får bara upp till en viss nivå.
Nu är min chef en av dom högsta cheferna, han är Vice President han är även säkerhetschefen för företaget, kommer det en anmälan så är det till han den går, det blir till mannen som berätta åt mig, att använda den privat, avsluta mitt privata abonnemang var helt upp till mig.
Jag är inte ett dugg orolig, tror inte han är det minsta brydd eller ens vet vilken mobil jag väljer.
Tar man platschefen, han fick order från av VD att köpa in ett kylskåp på hans kontor, vad fan har du ingen sprit här, veckan efter köptes kylskåpet in o fylldes upp, tar man Board of Directors så sitter det en mycket känd politiker en partiledare från en av dom största partierna, vilket år o parti kan jag inte nämna, då vet alla vart jag jobbar.