• Katch91

BIM sept -22

1/9 Etaj   Plussat

1/9 ewcia
    1/9 Acire94
    2/9 Cykelhjul 
    4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Pörny 
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    10/9 Inker0003
    11/9 Längtarefternästa
    11/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00

Uppdaterade listan lite efter några nytillkomna 
    VÄLKOMNA :)

@pörny
    Jag såg ditt test och jag såg definitivt två streck, svagt som sig bör så pass tidigt. Men ändå tecken på hcg i din kropp :)
    Har du testat nått mer? 
  • Katch91

@TrueResolution

Jag förstår dig helt och hållet! Jag var INTE såhär galen när jag skaffade mina barn sedan innan, 12 och 9. Jag var 18 vs 21 år gammal när jag fick dem. Första barnet tog 12 månader av konstant nuppande tills vi fick komma på utredning och göra VUL och då var jag 6v gravid? Andra barnet gick på andra försöket. Nu 9 år senare med en annan man och vi sa till varann att vi skulle sluta skydda oss och bara ta det chill?. jo tack jag är INTE chill alls. Vill bara vara gravid NU nu nu nu?.

Så den här galenhete jag har nu känner jag inte igen. Tog typ 7 test förra månaden när jag var gravid. Sen köpte jag ägglossningstest bara för att få testa nått i alla fall. Man blev ju väldigt glad när ägglossningstestet gav positiva svar dag efter dag innan LH stegringen. 

men somsagt nu ska man klara av att vänta igen till man kan testa med gravtest.

BtW vill du ha råd ang dina gravtest så ladda upp bilder så kan vi hjälpa dig se med fler ögon om vi ser något streck <3

• Katch91

@virrevarr

Hade du BIM 4/9?
    ett tips, för mig plussade jag VÄLDIGT tidigt med RFSUs testa tidigt som säljs i en vit/lila förpackning. Fick plus (SVAGT) på ÄL+8-9
    För min del dock en graviditet som tyvärr inte kom så mycket längre än så, fick bara positivt en gång till då på BIM med också ett testa tidigt digitalt från CB. Så hormonerna steg för långsamt och jag blödde ut allt som en vanlig mens BIM+2

men om du vill testa tidigt så prova RFSUs tidiga :)

• Katch91

@virrevarr

och känner du för det så lägg upp bilder på dina test så hjälper jag dig gärna att se om jag kan se något :)

• Katch91
    Pörny skrev 2022-08-30 16:00:30 följande:
    Tog ett till nu på eftermiddagen hållt mig i 3 timmar. Syntes snabbare men inte starkare :) tar ett nytt imorgon bitti :) 
    Men det är där, strecket :) Det ska ju dessutom vara svagt med tanke på att det är flera dagar kvar till BIM
    Jag vill ändå säga litet grattis till dig

Mäter testen från 10umol/l eller 25umol/l?
  • Katch91
    Idas123 skrev 2022-08-30 19:22:55 följande:
    BIM 23/9, skrev fel. :)
    Jag har en cykel på 26dagar och började testa med Clearblue digital ägglossningstest cykeldag 7. Cykeldag 8 gav den blinkande glad gubbe för hög fertilitet och cykeldag 11 fast glad gubbe för LH-stegring.

Så börja inte för sent bara beroende på vart du är i cykeln nu :)
  • Katch91

Jag tycker mig ha känt små små mini hugg omkring livmodern idag denna gång på vänster sida. Förra månaden var det på höger. 

Men verkligen småååå typ spänningar. Kan vara inbillning men jag antecknade det i min (read Your body) app. Är på ÄL+5 imorgon så det kan ju vara början till Implantation. Hoppas verkligen? 

• Katch91

1/9 Etaj   Plussat
    5/9 Pörny   Plussat

1/9 ewcia
    2/9 Cykelhjul 
    4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Hannis1983
    7/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    7/9 Acire94
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    10/9 Inker0003
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    23/9 Idas1235
    2/9 maymom
    29/9 medioker

GRATTIS Pörny :)

• Katch91
    Cykelhjul skrev 2022-08-31 11:26:29 följande:

Jag fick ju någon märklig blödning 28/8 som bara höll sig den dagen. Sedan 29e ett super super super svagt plus, som en synvilla. Syndes irl men inte på kort haha (kanske var önsketänkande också?) 

Men har sedan dess fått negativa tester. Jag mår illa och har nu konstant mensvärk och ont i ljumsklar/bäcken så hoppas fortfarande på ett pluss trots att jag vet det förmodligen är mensen som är på G Tyst Men fram tills blödningen så trodde jag verkligen jag var gravid. 

Jag var gravid för 10 år sedan och gjorde abort (är 33 nu) och då bara visste jag att jag var gravid. Bokade tid för abort men BM ville inte utföra det pga det var alldeles för tidigt för att se om det var ett foster eller inte. Men något i hjärnan sa att jag var det typ.

Känner du något Katch91?

Okej, blödning 1 dag bara. Det låter ju ändå som att det faktiskt kan övats något så ju!

Vilka tester använder du? Såg på youtube folk som testade olika märken tidigt och det skilde sig ganska mycket.

Jag känner inte så mycket, inbillar mig lite små spänningar kring livmordern. Borde vara på ÄL+5 beroende på vilken tid min ägglossning var under mina 48 Max fertila dagar va. Så fortfarande väldigt tidigt.

Har svårt att tänka på annat just nu och tiden kryper fram ;)
Svar på tråden BIM sept -22