• Katch91

BIM sept -22

Hoppar in jag med!
    Har två barn sedan innan 9 och 12år och en bonusdotter på 12 också. Gifte mig i juni med min man och vi har inga gemensamma barn. Var ingen självklarhet om vi skulle skaffa något gemensamt barn då mannen är 12 år äldre än mig. Men jag är 30 och han 42, så i vi är ?unga? än ; )

Vi började Försöka i Juli med fertilt fönster 9-13/7 mitt i semestern med alla kidsen i en stuga med våningssängar på 15kvm?. Inte det lättaste hahaha

Men gravid blev jag, testade positivt ÄL+8-9 och Positivt på BIM. Men BIM+2 började jag blöda och är nu på cykeldag 5 och blöder nästan ingenting snart. Precis som en vanlig mens. Så någongång i nästa vecka räknar jag med halkigt  papper igen vid toabesöken. Brukar ha ca 2-3 torra dagar innan mitt fertila sekret börjar komma och varar i typ 5 dagar. 

Så tack och lov kommer vi vara barnlediga under i stort sett hela mitt fertila fönster :) 

Så från att ha varit otroligt ledsna över missfallet (vi hade nästintill redan köpt barnvagnen haha) så är vi nu jävligt pepp på ett nytt försök nästa vecka!

1/9 Etaj
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    16/9 Cocachins
    13/9 klara1997 
    10/9 Katch91

• Katch91

@jojjans 

Härligt, typ samma för mig tror jag kommer vara fertil mellan 23-27/8 :) Hallå btw!!!!! Gå in på youtube och sök på Vitamine D and fertilit!

mind blowing. Jag har beställt hem ren D3 4000IE och skall ta en booster-dos precis Innan ägglossning och sen fortsätta med 2000IE varannan dag under graviditeten. 

• Katch91
    Pörny skrev 2022-08-19 21:29:04 följande:

Jag ska ha ägglossning på söndag enligt min app men ägglossningstesten lyser nästan blanka, enligt appen får jag 0,17 som högst än, tycker de borde vara starkare vid det här laget. Men jaja maken är nöjd han får ligga massor :) och hoppas testerna ökar snart. 

Din ägglossning kanske kommer ett par dagar senare. Det finns ju så mycket som kan påverka follikelfasen. Har du några andra fertila tecken? Annars är det väl bara att ligga på : )
  • Katch91
    Jojjans skrev 2022-08-20 07:28:52 följande:
    Jag brukar ta en boosterdos på första dagen av fertilt sekret enligt vad vulverinekoos rekommenderar.
    Jag brukar ha 5 dagar fertilt sekret ska Jag då ta en booster dag 1, känns tidigt om man nu inte vill att ägget ska släppa allt för tidigt. 

Funderar på att bekräfta två dagar med fertila sekret innan booster.

vilken dos tar du?
  • Katch91

Klara1997

se till att köpa ren vitamin D3
    jag köpte 5000IE, och 2000IE

En boosterdos är typ 25000-50000IE en gång månad när man ska ha ägglossning. Inte för tidigt 

• Katch91

klara1997

Apotekets utbud brukar vara alldeles för låg dos på de flesta av deras kosttillskott. 

Holistic är ett bra märke

• Katch91

Maymom 

Det kan ju ha tagit sig ändå såklart! Jag blev gravid i februari när vi hade oskyddat sex dag 6 i cykeln och ägglossning var dag 11?.. alltså levde de kvar så länge. Beklagar 

jag fick missfall 15/8 var så i vecka 5 (4+1) Senaste mensen innan Det var 18juli och jag hade sex tre gånger mellan 25-30/7 det var mitt fertila fönster då. Med en cykel på 25-26dagar. 

Köp i så fall RFSU Testa tidigt Som jag upplever som det mest känsliga. Men hormonnivån kan ju redan ha sjunkit såpass nu eftersom du börjat blöda. Jag testade positivt på CB ultratidigt digitalt på BIM och på BIM+2 började jag blöda och testade negativt en dag efter det. kan tillägga att jag aldrig fick positivt på ett vanligt graviditetstest som mäter från 25umol/l utan bara på 10umol/l. Så jag tror att jag fick en typisk kemisk graviditet. 

Jag håller mina tummar nu för fertila sekret i början på nästa vecka! 

• Katch91

Jag väntar ju själv in min fertila period nu och drömmer massa nu om att jag missar min ägglossning och sånt haha. Måste chilla ner lite så inte jag sätter käppar i hjulet med mental stress : )

• Katch91

Jojjans 

Dagen innan ÄL ska jag inte vänta till. Men typ bekräfta två hela dagar med fertila sekret innan jag boostar. Så jag hinner få in lite bra simmare innan ägget lossar. Jag har 5 dagar fertilt sekret.

Barbrastreisand

Du borde boosta med D-vitamin! Det kan trigga ägglossning för dig!

• Katch91

Blinkande glad gubbe idag på morgonen :) Min kropp tog helt enkelt hand om mf smidigt som en vanlig mens! Har även känt fertilt sekret nu i morse. Så ägglossning sker antagligen nu inom 5-6 dagar 

Svar på tråden BIM sept -22