• Katch91

BIM sept -22

@jojjans
    när var det du började med dina test? Jag började CD7 och stegring kom på kvällen CD11

• Katch91

@klara1997
    Jag tog 35000IE (Se till att ha ätit precis innan) jag blev illamående. Men hjälpte att röra på sig. Hade då inte ätit så mkt innan så inte jättekonstigt.

Återstår nu att se hur det går. Har sannolikt ägglossning idag då jag fått stegring på CB digital plus att tempen dippat imorse så förväntar mig att den ökar till imorgon om ägglossning skett. :) 

Så nu börjar den långa oändliga väntan 

• Katch91

GRATTIS ETAJ Hjärta Tog du nått kort på testet? Älskar att se positiva gravtest hehe :)

• Katch91

@jojjans 
    GRATTIS till en magnifik stegring!!!!! Nu är det bara att kötta på ;) 
    Håller tummarna för att det skall ta sig för er!

• Katch91
    TrueResolution skrev 2022-08-29 16:50:47 följande:
    Åhh så spännande, du har det bästa framför dig nu. Håller tummarna för att allt går bra nu Hjärta

har med mått så sjukt illa, molvärk och trötthet sista dagarna. var dum nog att tjuvtesta idag på ÄL+5/6 och fick negativt. Även om det är alldeles för tidigt så sjunker hoppet Skrikandes

Ett ljus i mörkret då att klicka sig in här och läsa om era hjärtvärmande & efterlängtade plus Plus

Jag är på ÄL+2-3 och letar symtom/stick/kramper haha. Om man ändå bara kunde chilla lite. 

Jag fick positivt med RFSUs testa tidigt (lila förpavikning) på ÄL+7-8 ca men negativt med alla Clearblue testa tidigt fram till BIM då jag fick positivt på CB först. Tyvärr fick jag ju missfall 15/8 och hoppas nu på ny graviditet utan någon mens i mellan. 

Men misströsta inte, olika märken är olika känsliga och ja ÄL+5-6 är tidigt <3

vet inte hur jag ska klara hålla mig heller. Lovade mig själv att denna gång gå till BIM??. Jag håller inte alltid vad jag lovar

• Katch91
    Jojjans skrev 2022-08-29 20:16:10 följande:

gu vad skönt att du fick äl så snabbt efter ditt missfall! mitt missfall startade ju den 10/8 och lär få ägglossning imorgon enligt äl-test och känningar. Hade hoppats på att jag skulle kunna räkna missfallet som mens men blödningen drog ut på tiden några dagrar, gissar att det fanns rester..

men håller verkligen med dig om att olika märken ger olika tydligt. Men denna gången med tidigt missfall plussade jag sent och svagt och med väldigt långsam stegring. Tidigare har jag plussat på äl+9.

jag ska försöka hålla mig till äl+11 den här gången iallafall. jag är lite rädd för svaga test då jag bara kommer tolka det som risk för missfall igen.

Ja, sorgen när missfallet var ett faktum var stor! Men ganska snabbt fann jag acceptans och tacksamhet i att kroppen tog hand om det helt själv och med en gång. Sen blev jag otroligt lycklig och tacksam när mitt fertila sekret dök upp precis när jag väntade mig det samt att ägglossningstesten följde kroppens signaler. Så jag hade ju stegring kvällen 25/8 och ägglossning antagligen 26-27-8.

nu har jag dock börjat noja ganska mycket. tankar som snurrar att bara för att det gick på första försöket förra gången så kanske det inte ens tog sig denna gången och sorgen från missfallet misstänker jag skulle bubbla upp om detta försök inte går vägen. 
    kollar dokumentärer om graviditeter och blir så orolig när man hör 50/50 att ett ägg fäster osv?. 

Men tiden får utvisa <3

och vi skall nog försöka fokusera på och vara tacksamma att en ny ägglossning kommer. Våra kroppar är fantastiska! 

• Katch91

@ida123
    Välkommen :)
    hade du hormonspiral eller kopparspiral? 

Hur var det när ni skaffade ert första barn? Hade du haft spiral innan det också?

Jag har nämligen aldrig haft något preventivmedel alls, förutom de två korta perioder jag provade som bara resulterade i dåligt mående.

Har två barn sedan tidigare 12 och 9 :)

• Katch91
    Idas123 skrev 2022-08-29 21:37:22 följande:

Hej! Och tusen tack! :)
    känns så spännande att ha bestämt sig för att försöka! :)
    Hur länge har ni försökt? Mysigt med en liten sladdis. Var det bra mellanrum skulle du säga med ca 3 år som dina två tidigare?

Jag har haft hormonspiralen Mirena innan första och nu. Har funkat bra för mig, inte känt av något alls. Inte haft mens under tiden heller. skulle säga att mitt humör har varit mer stabil med spiral än utan. :,)
    Har e son på 2,5 år. 
    När vi planerade honom tog det ganska lång tid innan min mens drog igång, därför blev jag väldigt förvånad när jag redan nu började blöda. 
    Har köpt clear blue ägglossningstest som jag tänkte testa med. :)
    när i cykeln brukar ni börja testa? Jag vet ju egentligen inte alls hur lång cykel jag har eller när jag brukar ha ägglossning osv. 

ja det blir en sladdis och första gemensamma med min man. Är separerad sen tidigar.
    Om du inte har koll skulle jag börja på cykeldag 7-8. och känn efter fertilt sekret (känns halkigt när man torkar sig. Jag hade digital advances från clearvlueblue denna cykel och fick ?hög fertiliret? cykeldag 8 (östrogen) och sen maximal fertilitet kvällen cykeldag 11 (lh hormon)

2,5-3 skulle jag säga är en bra skillnqd 

• Katch91
    Cykelhjul skrev 2022-08-30 08:10:56 följande:

Vad glad jag blir er skull! Alla fina ÄL tester och nu börjar plussen droppa in SkrattandeHjärta
    För min del så tror jag nog kanske jag hade ett väldigt tidigt missfall (?) Fick en rejäl brunblödning och värk. Tog ett test igår morse och anade en svag svag skugga, kändes som en synvilla men den var där.Tänkte att det borde synas tydligare idag. Men idag fanns det inte ens en antydan till något streck, kunde inte ens försöka inbilla mig en skugga, så vitt var det. 

Undra om det var spökstreck (RFSU testa ofta) eller om det var något tidigt som fanns där. Molvärken och allt är borta nu samt att jag börjat få lite spottings. 
    Jag är lite bitter för min egen skull men blir otroligt glad att läsa era uppdateringar! Skrattande

Vad jag skall förstå det som finns det inga spöksträck utan förklaringen kan helt enkelt vara att hormonnivån vid provtagning varit såpass låg och att man fått missfall antingen innan test eller efter test vilket lett till blödning innan eller efter BIM. 

Så jag håller tummarna för dig att du snart är i din nästa fertila period, att din kropp återhämtar sig snabbt : )

• Katch91

Jojjans

Vi gjorde samma! Hade sex eftermiddag i torsdags när jag sen fick stegring kl 20.00 på torsdag kväll. Sen hade vi sex lunchtid på fredagen sen inget mer efter det. trots att jag vet att ägglossningen skulle komma någongång inom 48t efter stegring.
    Jag har tempat men väldigt slarvigt och sover mkt dåligt på nätterna, vaknar ofta osv men om jag ska gå efter temp så lossade jag på lördag. Men vi valde att inte ligga då. nöjda med vad vi åstadkommit innan och god tro att hans simmare tagit sig en bra bit in.

Är på ÄL 4-5 beroende på när på dygnet ägglossningen var. Känner in allt och säkert alldeles för mycket såhär tidigt.

förra cykeln fick jag mitt första illamående ÄL+5, ÄL+6 kände lite aktivitet kring livmoder och ökad salivproduktion ÄL+7 samma som +6 och fick då mitt svaga positiva gravtest. Sen fick jag sjukdomskänsla ÄL+9-10 och ÄL+12
    Så min förra graviditwt måste ha fäst tidigt.

håller tummarna för oss alla nu

Svar på tråden BIM sept -22