• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • ametisten91

Jag är på cykeldag 22 idag och fick nu för en stund sen molvärk, känns precis som jag får första eller andra dagen på mensen. Dock brukar mensen komma före mensvärken. I våras hade jag en cykel på 21 dagar, men har inte haft så kort varken innan (trackat mensen i exakt två år nu) eller efter. Får se om mensen kommer nu eller vad som händer... 

• Cykelhjul

Jag har BIM idag men har ännu inte fått mensen. Jag känner mig lite fånig som tog kort och nu kommer ladda upp dom här, jag vill fortfarande tro det finns en chans trots det förmodligen inte blev något denna månad. 

Jag är en testoman men har aldrig fått en färgrest såsom detta tidigare, har ni fått såhär?

Testade nu på eftermiddagen. Kvaliten blir ju tyvärr orimligt  dålig på familjeliv 

• Katch91

@cykelhjul
    Är det ett testa tidigt eller vanligt?

Hoppas! Jag ser den lilla färgkanten!!

• Sofieodq
    Jojjans skrev 2022-09-02 09:43:41 följande:

Jag har aldrig gillat Natural cycles utan har föredragit att själv analysera temperaturerna och själv fastställa äl. Med det sagt så kan en temphöjning endast bekräfta att äl skett, men faktiskt inte när den skett. Jag har sett sammanställningar på att äl kan ske 1-3 dagar innan en temphöjning. Positivt äl-test betyder ju också att äl sker inom 48 timmar. Så du har ju haft ägglossning nån gång mellan 29-31. när hade ni sex?

ja precis! Jag blev bara fundersam då ägglossningen  enligt Natural cycles skett 72h efter positivt ägglossningtest. Vi hade tyvärr sex sista gången 28/8.

• Ettanvandarnamn123

Är det någon annan som är så trött på allt det här? Känner för att börja med p-piller igen så att jag slipper allt med ägglossning o mens.

Både denna och förra månaden hade jag ömma bröst (förra i två veckor innan mensen, så antar att det kommer vara så länge denna gången med) och nu fick jag plötsligt svinont vid blygdbenet. Det gör så ont att jag knappt kan gå. Hade inte det förra månaden men om det ska vara så här varje månad inför mens så kommer jag inte att orka. Fick halta och gå helt konstigt för att ta mig hem!

Vi har börjat stretcha och träna lite smått på kontoret 5 min om dagen, så kan ju vara därifrån med, hoppas det, för jag vill inte att denna smärtan ska vara återkommande varje månad! 

• Cykelhjul

@katch91

Det är den vanliga rfsu stickan.
    Jag får testa imorgon igen, men hade det vart något så borde det synts mer by nowObestämd

• Jojjans
    Sofieodq skrev 2022-09-02 17:13:05 följande:

ja precis! Jag blev bara fundersam då ägglossningen  enligt Natural cycles skett 72h efter positivt ägglossningtest. Vi hade tyvärr sex sista gången 28/8.

jag tycker inte alls du behöver känna tyvärr över det. Troligen hade du äl nånstans mittemellan vad NC säger och vad äl-testet säger och det är väl inte alls särskilt dåliga odds att ha sex bara ett par dagar innan äl? spermierna överlever i flera dagar när du är fertil (om dom inte är av usel kvalitet). 

• Virrevarr

Okej? kände mig fortfarande lite gravid (hjärnspöken) så tog en vanlig sticka idag, två dagar efter 0 på testa tidigt? visst är det ett litet streck? Eller är det ett spöksträck?

molar som fasiken i nedre delen av magen. Känns som mensvärk. 

när jag testade pos med dottern -2 BIM så var strecket mkt tydligare och jag hade ont i brösten?.

• Jojjans
    Hejfredrikson skrev 2022-09-02 13:59:01 följande:
    Oj vad dålig bilden blev..men svagt plus..måste iväg och köpa ett digitalt och testa imorgon igen innan jag börjar tro på det på riktigt. 
    Stort grattis och välkommen till tråden!
Svar på tråden BIM sept -22