• Sofieodq

BIM sept -22

hoppar in här!

1/9 Etaj
    3/9 Barbrastreisand 
    5/9 Pörny
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    13/9 ettanvandarnamn123
    14/9 Maymom

• Sofieodq

Vad skulle ni säga är bäst. sex varannan eller varje dag? Ett dilemma för oss..

• Sofieodq
    Sofieodq skrev 2022-08-26 23:53:18 följande:

Vad skulle ni säga är bäst. sex varannan eller varje dag? Ett dilemma för oss..

Vid ägglossning alltså 
  • Sofieodq

Hur säker är Natural cycel på att bekräfta ägglossning?
    Jag är ny med den, började använda natural cycles denna månad så finns ju inte jätte mycket data från tidigare cykler , utan bara några ägglossningstest som jag hade sparat i kamerarullen från tidigare månad. 

Om det stämmer hade jag helt fel om vilken dag jag hade ägglossning och med det sex fel dagar också. Jag hade ett positivt ägglossningstest den 28/8 och den 29/8 hade det återigen sjukligt och var negativt. Natural cycles bekräftade ägglossning 31/8 med temp höjningen. Det innebär ju ett jag hade ägglossning 3 dagar efter positivt ägglossningstest.. Jag hade ju dessutom bara positivt ägglossningstest en dag..

Kan detta stämma eller behövs det mer data tro för att detta verkligen ska stämma?

• Sofieodq
    Jojjans skrev 2022-09-02 09:43:41 följande:

Jag har aldrig gillat Natural cycles utan har föredragit att själv analysera temperaturerna och själv fastställa äl. Med det sagt så kan en temphöjning endast bekräfta att äl skett, men faktiskt inte när den skett. Jag har sett sammanställningar på att äl kan ske 1-3 dagar innan en temphöjning. Positivt äl-test betyder ju också att äl sker inom 48 timmar. Så du har ju haft ägglossning nån gång mellan 29-31. när hade ni sex?

ja precis! Jag blev bara fundersam då ägglossningen  enligt Natural cycles skett 72h efter positivt ägglossningtest. Vi hade tyvärr sex sista gången 28/8.

• Sofieodq

Tror min mensen är på G då jag nyss fick en lite blödningGråter. Det jag tycker är lite märklig är att min temp fortfarande är fortsatt hög, idag hade jag en av de högsta temperaturerna jag haft efter ägglossning, å ändå verkar mensen vara påväg...
    Jag hade ägglossning mellan 29-31/8 så tycker mensen är lite väl tidig?

• Sofieodq

Jag tog ett test imorse och det var också blankt ÄL+10/+11. 
    Så nu är hoppet borta. Fick ju även en liten blödning igår och lite idag och mensvärk idag och igår, så mensen är på G trots hög temp.. 

Svar på tråden BIM sept -22