• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Jojjans
    Roxwell skrev 2022-08-31 13:55:04 följande:
    Är detta ett positivt ÄL test?

det tycker jag verkligen! Men det är först i jämförelse med tidigare och senare test som man ser stegringen bäst ☺️

• Jojjans
    Ewcia skrev 2022-08-31 16:11:44 följande:

Smiley 16/8 

jag har dock varit med om att mensen är 1-2 sen ibland så därför har jag slutat testa på bim 

starkt av dig att lyckas hålla dig! 

• Jojjans

Jahapp, äl+1 och jag analyserar redan hur det kan ha gått denna gång.

Jag brukar ibland ha molvärk dom 4 flesta dagarna efter äl. För några år sen hade jag det väldigt sällan, men nu känns det som jag haft det nästan varje cykel? Jag har tolkat det som att det är kroppens sammandragningar för att hjälpa ägget att vandra ner genom äggledaren. Det intressanta är att jag ALLTID känt det när jag blivit gravid (men även ibland annars). 

kändes lite jobbigt att jag inte känt det under dagen, men plötsligt nu på em kom det med full kraft, nästan som mensvärk och inte alls likt äl-smärta. 

hoppas det finns fler här som gillar att analysera menscykler och kan uppskatta mitt svammel! 

• Jojjans
    Jojjans skrev 2022-08-31 16:32:33 följande:

Jahapp, äl+1 och jag analyserar redan hur det kan ha gått denna gång.

Jag brukar ibland ha molvärk dom 4 flesta dagarna efter äl. För några år sen hade jag det väldigt sällan, men nu känns det som jag haft det nästan varje cykel? Jag har tolkat det som att det är kroppens sammandragningar för att hjälpa ägget att vandra ner genom äggledaren. Det intressanta är att jag ALLTID känt det när jag blivit gravid (men även ibland annars). 

kändes lite jobbigt att jag inte känt det under dagen, men plötsligt nu på em kom det med full kraft, nästan som mensvärk och inte alls likt äl-smärta. 

hoppas det finns fler här som gillar att analysera menscykler och kan uppskatta mitt svammel! 

Dom fyra FÖRSTA dagarna efter äl skulle det stå
  • Roxwell
    Jojjans skrev 2022-08-31 16:26:23 följande:

det tycker jag verkligen! Men det är först i jämförelse med tidigare och senare test som man ser stegringen bäst ☺️

OK! Ska ta ett nytt imorgon och jämföra :)
  • Pörny
    Cykelhjul skrev 2022-08-31 11:53:04 följande:
    Jag har använt RFSU stickorna. Jag har nog läst mig fram här på FL att dom är ett av dom bättre och clearblue testa tidigt är "kända" för att visa spökstreck. Men jag kanske ska testa lite annat :D Vad sökte du på för att få fram dom klippen på youtube?

Hoppas dom där spänningarna kanske är ett tecken på något! 

Åh tiden är olidligt långsam från ÄL till BIM, helt sinnes vad långsamt tiden där mellan går. Haha man blir ju expert på sin kropp iallfall!  // Tungan ute 
    Jag har upplevt att RFSU dom röda stickorna är väldigt sega i att visa positivt, jag har fått ett tydligt streck på ett cb vanligt som mäter 25 men knappt ens en skugga på RFSU testa ofta som enligt dem ska mäta från 20. 
  • Barbrastreisand

Någon som brukar känna av tappen inför äl? Hur långt innan äl upplever ni att den är öppen/mjuk? Samt hur snabbt efter äl ändras den? 

Har själv inte gjort det tidigare då jag upplevt svårt att känna skillnad, men påbörjade denna månad kring äl och märker en viss skillnad nu när fertila perioden är slut. Ska nog fortsätta 

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-08-31 20:00:28 följande:

Någon som brukar känna av tappen inför äl? Hur långt innan äl upplever ni att den är öppen/mjuk? Samt hur snabbt efter äl ändras den? 

Har själv inte gjort det tidigare då jag upplevt svårt att känna skillnad, men påbörjade denna månad kring äl och märker en viss skillnad nu när fertila perioden är slut. Ska nog fortsätta 

för mig har den blivit stängd typ direkt vid ägglossning. Alltså positivt ägglossningstest en dag, sen att någon gång dagen efter det har tappen stängts. Och dagen efter det temphöjning (nä jag tempade). men nu för tiden vågar jag inte var där och pilla alls, har allldeles för mycket nojor kring att råka få in bakterier osv (mitt första missfall var pga för tidig vattenavgång pga infektion). 

• MyFirstBaby

Tog ett test idag på ÄL+9, men det var helt blankt? Ska nog hålla mig 2-3 dagar nu innan nästa test, om nu inte mensen kommer. Är ju fortfarande tidigt, så hoppet är inte helt borta Tungan ute

• Jojjans
    Jojjans skrev 2022-08-31 22:18:26 följande:

för mig har den blivit stängd typ direkt vid ägglossning. Alltså positivt ägglossningstest en dag, sen att någon gång dagen efter det har tappen stängts. Och dagen efter det temphöjning (nä jag tempade). men nu för tiden vågar jag inte var där och pilla alls, har allldeles för mycket nojor kring att råka få in bakterier osv (mitt första missfall var pga för tidig vattenavgång pga infektion). 

menar alltså inte att man BORDE låta bli att känna, försökte bara förklara varför jag är helt orimligt nojig.. Så har inte riktigt koll på hur tappen beter sig nu för tiden.
Svar på tråden BIM sept -22