• Anonym (Obekväm)

När ska folk börja fatta hur viktigt sexet är?

Tråd efter tråd dyker upp där den ena vill ha mer sex än den andra, ena parten kanske till och med visat sig är asexuell eller har sexet av någon anledning försvunnit helt. Jag blir så förbluffad när jag ser hur många försöker sälja in sin relation som ?perfekt, förutom sexet?. Alltså kom igen! För det första finns det få perfekta relationer, för det andra är sex en enligt mig väldigt stor del i en relation och matchar man inte där finns det inte mycket att bygga på. Då är man kompisar som bor ihop. Nu kommer jag få mothugg hår, det vet jag, men förklara då antalet trådar med denna problematik som förr eller senare gnager isönder de flesta relationer som slutar i antingen otrohet eller skilsmässa. 

Jag tänker, det finns gott om människor med låg sexlust och gott och hög så det borde räcka och bli över åt alla. Att hitta en match. Är det en naiv inställning vi har i början av relationer som gör att vi kulturellt inte förstår hur viktigt det är att sexet matchar? Både vad man har för preferens och i vilken utsträckning. Kanske är det så att det är svårt att utläsa detta i början på en relation då de flesta har högre lust till partnern då? 

Eller är den obekväma sanningen kanske att den där frun(eller i vissa fall mannen) som ?aldrig vill ligga? faktiskt vill det men bara inte med partnern?

• Svar på tråden När ska folk börja fatta hur viktigt sexet är?
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 18:39:41 följande:
    När en kvinna är sugen, så är det inte angeläget för henne att få utlopp för sina lustar?
    Nej. Inte på det viset du tycker iaf. Och HUR skulle du ens komma i närheten av att veta hur kvinnor tänker om sex? Du har ju inte ens erfarenhet av eget sex! 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Igen..) skrev 2022-08-03 18:50:44 följande:
    Nej. Inte på det viset du tycker iaf. Och HUR skulle du ens komma i närheten av att veta hur kvinnor tänker om sex? Du har ju inte ens erfarenhet av eget sex! 
    Ok. Då ljuger dom flesta kvinnor då.

Hur menar du nu? Erfarenhet av eget sex?
    Jag har ofta sex med mig själv.
  • Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 18:44:56 följande:
    Så du skrev nej till att när män är kåta, så tycker inte kvinnor att män bara tänker på sex, med en kroppsdel, och att män bör förstå att livet handlar om mer än bara sex?

Kvinnor är inte trötta på att män bara vill en sak?
    TS handlade om folk i relationer. Jag tror ganska få kvinnor i relationer ?är trötta på att män bara vill en sak?.
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 18:40:50 följande:
    Det tycker jag att jag bör göra.
    Varför tror du att du vet hur en kvinna känner? Är du en kvinna? 
    Jag är kvinna men berättar inte för män hur det känns och vilka behov de har. Jag har iofs mycket erfarenhet och har varit delaktig i många ligg. 
    Du har på något märkligt vis fått för dig att du vet allt om kvinnor och säger sedan emot oss. 
    Med din brist på erfarenhet ger du sexråd och förstör alla trådar. 
  • Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 18:54:46 följande:

Varför spyr du nu galla över kvinnor för? Ditt utslag av misogyni är oklädsamt och dessutom OT.
    Vad är det de flesta (!) kvinnor ljuger om och hur vet du det?
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 18:54:46 följande:

Spelar du ff dum? Sex med en annan person. Att du runkar ger dig ingen insikt i kvinnans upplevelse. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Fiona M skrev 2022-08-03 18:57:04 följande:
    TS handlade om folk i relationer. Jag tror ganska få kvinnor i relationer ?är trötta på att män bara vill en sak?.
    Aha.
    Ja, det verkar som att många kvinnor vill mer än männen, när dom är i ett förhållande.
    Då klagas det inte på att män bara tänker på en sak.
    Det klagas på att män tänker på det för sällan.

Man vet hur det låter när det är mannen som vill mer än kvinnan.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Igen..) skrev 2022-08-03 19:00:45 följande:
    Spelar du ff dum? Sex med en annan person. Att du runkar ger dig ingen insikt i kvinnans upplevelse. 
    Eget sex låter som att man har sex på egen hand.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Igen..) skrev 2022-08-03 18:59:01 följande:
    Varför tror du att du vet hur en kvinna känner? Är du en kvinna? 
    Jag är kvinna men berättar inte för män hur det känns och vilka behov de har. Jag har iofs mycket erfarenhet och har varit delaktig i många ligg. 
    Du har på något märkligt vis fått för dig att du vet allt om kvinnor och säger sedan emot oss. 
    Med din brist på erfarenhet ger du sexråd och förstör alla trådar. 
    Jag vet inte hur en kvinna känner.
    Men jag har pratat med kvinnor. Och läst vad kvinnor skriver på såna här forum.

Så då måste dom ju ljuga då.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Fiona M skrev 2022-08-03 18:59:06 följande:
    Varför spyr du nu galla över kvinnor för? Ditt utslag av misogyni är oklädsamt och dessutom OT.
    Vad är det de flesta (!) kvinnor ljuger om och hur vet du det?
    Det jag skrev tidigare.
    Eftersom kvinnor inte känner så, så ljuger dom alltså när dom säger att dom känner så.
Svar på tråden När ska folk börja fatta hur viktigt sexet är?