• Fiona M

När ska folk börja fatta hur viktigt sexet är?

Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 17:31:53 följande:

Man: När han är kåt och tänker på sex, vill ha sex, då tycker kvinnor att män bara tänker på en sak. Med en kroppsdel. Livet handlar om mer än bara sex.

Kvinna: När hon är kåt, då är det angeläget att hon får sex.

Nej.
  • Fiona M

Jag tror definitivt sex är viktigt i långvariga relationer, speciellt om de ska bli längre.
    Jag tror det kan vara svårt att veta i början exakt hur kompatibla man är, nyförälskelse gör ju så hormonerna snurrar på ett annat sätt än 10 år och tre barn senare, men det är viktigt att prata och se varandra.
    Jag har fått intrycket att kvinnors lust är mer påverkad av stress och mående, att man måste må bra för att vilja ha sex, medan många män behöver sex för att må bra, så olika utgångslägen.

• Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 18:39:41 följande:
    När en kvinna är sugen, så är det inte angeläget för henne att få utlopp för sina lustar?
    Varför spelar du dum?

• Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 18:44:56 följande:
    Så du skrev nej till att när män är kåta, så tycker inte kvinnor att män bara tänker på sex, med en kroppsdel, och att män bör förstå att livet handlar om mer än bara sex?

Kvinnor är inte trötta på att män bara vill en sak?
    TS handlade om folk i relationer. Jag tror ganska få kvinnor i relationer ?är trötta på att män bara vill en sak?.
  • Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 18:54:46 följande:
    Ok. Då ljuger dom flesta kvinnor då.

Hur menar du nu? Erfarenhet av eget sex?
    Jag har ofta sex med mig själv.
    Varför spyr du nu galla över kvinnor för? Ditt utslag av misogyni är oklädsamt och dessutom OT.
    Vad är det de flesta (!) kvinnor ljuger om och hur vet du det?
  • Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 19:06:44 följande:
    Det jag skrev tidigare.
    Eftersom kvinnor inte känner så, så ljuger dom alltså när dom säger att dom känner så.
    Du skrev de flesta.
    Det är dina fördomar som talar, och din vilja att vinkla allt, allt till kvinnors nackdel.

• Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 19:06:44 följande:
    Det jag skrev tidigare.
    Eftersom kvinnor inte känner så, så ljuger dom alltså när dom säger att dom känner så.
    Vad i den här tråden var det som triggade dig att hoppa in och vara otrevlig om kvinnor?
  • Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 19:18:41 följande:
    En impuls. Tråden handlar om sex och hur viktigt sex är för många människor. Och så påminns jag om vad kvinnor sagt till mig, och män som jag känner, plus allt man läser på såna här forum.

Hur menar du att jag är otrevlig?
    Du tycker det är trevligt att hoppa in och påstå saker om kvinnor och hur det hycklas i attityd?
  • Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 19:24:52 följande:
    Tycker inte att det är otrevligt i alla fall. Jag bara konstaterar hur det ser ut.
    Att kvinnor inte kan medge det, och hellre säger att mannen är otrevlig, det förvånar mig inte alls.
    Vad är det kvinnor ska medge?
  • Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 19:32:26 följande:
    Jo, jag tycker fler borde låta folk leva som dom vill, utan att lägga sig i, och döma.

Sen tycker jag att man ska kunna säga till kvinnor att man konstaterar att det oftast ser ut såhär. Kvinnor dömer män som tycker att sex är viktigt.
    När kvinnor själva tycker att sex är viktigt, då ska ingen döma dom.
    Det är ju din tolkning av hur det ser ut, inte en sanning för hur det faktiskt är.
    Alla kvinnor tycker inte likadant, alltså hycklar de inte när olika åsikter uttrycks av olika personer.
  • Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-03 19:34:03 följande:
    Att kvinnor dömer män och deras sexualitet. Då är det helt ok att vara otrevlig och degradera mannen. Han är ju bara en Vandrande Dildo. Som tänker på en sak.
    Nej. Det tänker jag inte medge, för så är det inte.
    Det finns såklart kvinnor som tycker det, men det är absolut inte de flesta som du påstår.
Svar på tråden När ska folk börja fatta hur viktigt sexet är?