• Spigger86

Ta bort tumme ner knappen?

Youtube tog ju bort sin tumme ner knapp. Borde Familjeliv följa Youtubes exempel?

• Svar på tråden Ta bort tumme ner knappen?
  • Anonym (Tumme)

Det märkligaste tycker jag är när folk sätter tumme ner, på helt vanliga och trevliga inlägg.

• Anonym (Kro)
    Anonym (Tumme) skrev 2025-03-03 18:52:32 följande:

Det märkligaste tycker jag är när folk sätter tumme ner, på helt vanliga och trevliga inlägg.

Då var de nog inte så trevliga egentligen. Om vissa källartyper här på forumet kunde lära sig att följa reglerna och behandla andra medlemmar med grundläggande respekt så skulle de troligtvis inte få några tummar ner. Att hålla på och trolla, skriva lågkvalitativa skräptrådar, korsposta eller vara grov och vulgär i text är INTE att vara respektfull. 
  • Tyra myra

Ja det är märkligt men bevisar kanske att min teori om att det finns de som helt enkelt måste ha en åsikt om allting de läser här. Eller rättare sagt de ogillar ett nic och kommer därför att tumma mer dennes inlägg

• Anonym (Tumme)
    Anonym (Kro) skrev 2025-03-03 18:57:55 följande:
    Då var de nog inte så trevliga egentligen. Om vissa källartyper här på forumet kunde lära sig att följa reglerna och behandla andra medlemmar med grundläggande respekt så skulle de troligtvis inte få några tummar ner. Att hålla på och trolla, skriva lågkvalitativa skräptrådar, korsposta eller vara grov och vulgär i text är INTE att vara respektfull. 
    Men alla är ju inte så.
  • Anonym (Kro)
    Anonym (Tumme) skrev 2025-03-03 19:04:02 följande:
    Men alla är ju inte så.
    Du förstår inte att det alltid finns ett skäl bakom folks handlingar? Man tummar upp eller ner av en anledning och inte för skojs skull. 
  • molly50
    Anonym (Kro) skrev 2025-03-03 19:06:49 följande:
    Du förstår inte att det alltid finns ett skäl bakom folks handlingar? Man tummar upp eller ner av en anledning och inte för skojs skull. 
    Inte alltid. Det finns de som roar sig med att tumma ner på inlägg i seriösa trådar om t ex matlagning eller i trådar som handlar om FL-sajten t ex.
    Och då är det helt vanliga,ickeprocerande och trevliga inlägg.
    I de fallen så kan jag inte se någon annan förklarning än att det är någon som vill jäklas eller har något emot personen som skrivit inlägget.
  • Anonym (Kro)
    molly50 skrev 2025-03-03 19:27:33 följande:
    Inte alltid. Det finns de som roar sig med att tumma ner på inlägg i seriösa trådar om t ex matlagning eller i trådar som handlar om FL-sajten t ex.
    Och då är det helt vanliga,ickeprocerande och trevliga inlägg.
    I de fallen så kan jag inte se någon annan förklarning än att det är någon som vill jäklas eller har något emot personen som skrivit inlägget.
    Då handlar deras tummar om att trolla. Något som inte tillåts i text men svårt att undvika i tumfunktionen. Jag tycker att denna möjlighet ska få finnas kvar i vilket fall. Just för att trollen inte ska känna sig välkomna. 
  • Anonym (Tumme)
    Anonym (Kro) skrev 2025-03-03 19:06:49 följande:
    Folk har ju tummat ner på ditt inlägg nu, så.
  • Anonym (Kro)
    Anonym (Tumme) skrev 2025-03-03 19:34:16 följande:
    Folk har ju tummat ner på ditt inlägg nu, så.
    Jag bryr mig inte. Mina texter är alltid vettiga så därför spelar det ingen roll om några få tragiska källarlurkande inceltroll tummar ner dem av barnsligt missnöje. 
  • Anonym (Tumme)
    Anonym (Kro) skrev 2025-03-03 19:36:42 följande:
    Jag bryr mig inte. Mina texter är alltid vettiga så därför spelar det ingen roll om några få tragiska källarlurkande inceltroll tummar ner dem av barnsligt missnöje. 
    Att vara respektfull var det ja?Jo tjena.
Svar på tråden Ta bort tumme ner knappen?