• Jojjans

BIM AUG 22

Passar på att starta en ny BIM-tråd för oss med bim i Augusti-22.

Det blir andra försöket för oss. Försöker få ett levande småsyskon till vår 3-åring efter en förlust i vecka 21 i höstas. 

BIM-lista

4/8 Jojjans

• Svar på tråden BIM AUG 22
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-07-17 22:54:30 följande:

hej! Hur går det för er alla som börjar närma sig äl?

Tror jag går in i mina första fertila dagar nu. Sparsamma sekret än så länge, gissar på att äl sker i fre-helgen. Vi är bortresta så hoppar över ägglossningstester och allt! Förhoppningsvis får vi till lite mys:) 
  • Jojjans

Vi har fått till det lör+sön men nu är sambon borta och jobbar fram till dagen för äl, stressigt! Han kommer tillbaka på torsdag och jag borde ha äl torsdag eller fredag om den inte blir sen som den brukar bli då och då. 

har inte märkt av lika mycket fertilt sekret som vanligt men tycker det är svårare att se om man haft sex?

• Roxwell

Hoppar in! :)

1/8 2020bebis
    4/8 Jojjans
    4/8 H0nd3ndär 
    6/8 Barbrastreisand 
    8/8 Pörby
    13/8 Roxwell

• H0nd3ndär

Här är äl-känningarna starkare idag. Men hoppas ändå inte att äl-testerna sticker redan idag. Är på cd11 och de får gärna vänta 1-2 dagar till minst så att slemhinnan hinns byggas upp ordentligt innan.

• Pörny

Nu börjar jag äntligen få lite äl känningar och är hemma från resa så kan attackera maken. äl söndag enligt app så jag hoppas hans spermier också förstår att dom ska göra mig gravid :) 

• 2020bebis
    Pörny skrev 2022-07-21 10:59:49 följande:

Nu börjar jag äntligen få lite äl känningar och är hemma från resa så kan attackera maken. äl söndag enligt app så jag hoppas hans spermier också förstår att dom ska göra mig gravid :) 

Härligt! Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • 2020bebis
    H0nd3ndär skrev 2022-07-19 10:53:42 följande:

Här är äl-känningarna starkare idag. Men hoppas ändå inte att äl-testerna sticker redan idag. Är på cd11 och de får gärna vänta 1-2 dagar till minst så att slemhinnan hinns byggas upp ordentligt innan.

Hur har det gått? {#emotions_dlg.flower}
  • H0nd3ndär
    2020bebis skrev 2022-07-21 12:51:05 följande:
    Hur har det gått? {#emotions_dlg.flower}
    Troligen peak tidigt imorse. Brukar peaka högre än vad premom gav mig denna gång så missade säkert toppen. Gissar på att äl-hormonet är påväg ner nu utifrån det senaste testwt. Ska kolla en gång till imorgon. Gissar på äl imorgon på cd14. Tänker att det blir ganska lagom ändå Glad

• Jojjans
    jag skulle äl-testa denna månad för att vara säker att inte missa äl när manenn är bortrest. Men glömde helt bort! Äl är beräknad idag men jag har haft i stort sett inget fertilt sekret eller andra känningar, och igår när jag tog ett test så blev det långt ifrån positivt.

men kanske är det iallafall på gång, ska ta ett nytt test samma tid idag så får vi se. Det mest sannolika är att äl kommer på cykeldag 18 vilket verkar vara min nya standard (Är på cd 16 nu)

• Lurifixen

Hoppar in här Skäms Blir försök nr 3 för oss. 

Har barn sedan tidigare, vilket oroar mig lite. För har alltid haft lätt att bli gravid, blivit det trots p-medel osv. Vet att jag inte har "rätt att oroa mig" ännu. De finns de som verkligen får lov att kämpa. Detta är bara ovant för mig. 

Har troligen ÄL i helgen, blir lite spännande. Då vi även ska iväg på bröllop i helgen och inte kommer vara hemma. 

Vet inte riktigt hur vi ska lyckas pricka in det hela. 

Svar på tråden BIM AUG 22