Lama21 skrev 2023-02-15 22:01:26 följande:
Hej igen alla! Beklagar alla som fått bakslag senaste tiden, håller tummarna att vi alla kommer ut på andra sidan den här skiten så småningom med en liten.
Själv har jag ikväll fått omslag på ägglossningstestet efter en 47-dagarscykel och har vul imorgon, så förhoppningsvis blir det frysåterföring nästa vecka, hoppas det går vägen den här gången!!
Håller tummarna för att det går hela vägen för er
strelitzia skrev 2023-02-16 11:04:02 följande:
Jag beklagar! Hoppas på bättre tur med ägget i frysen!
Jag tänker alltid på de när alla på familjeliv i liknande trådar skriver om detaljer och sen ursäktar sig, tänker att vi om några är helt opryda om detaljer utan snarare vill ha alla detaljerna för att själva kunna analysera våra egna symptom.
Min personliga åsikt ang att ändra sin kosthållning; det känns som ett extra stresspåslag på de man redan går igenom, att de riktlinjer som finns på livsmedelsverket är bra nog och att precis som du säger så hade läkarna berättat om det om de gjort skillnad för ens möjligheter. Nu är jag lite "skadad" från min utbildning där livsmedelsverket i stort sett var min bibel.
Känner du till "gynpodden"? dom har ett avsnitt om kost och fertilitet, där de går igenom sanningar och myter om kost. Dom har även massa andra intressanta avsnitt :)
Jag skrev till rmc häromdagen, en simpel fråga men blev hänvisad att ringa, så nu väntar jag på samtal. Blir alltid så provocerad när man ska komma kontakt med vården och de flera gånger i telesvar hänvisar till "du vet väl att du alltid kan kontakta oss på 1177. Mm tydligen inte..
Tack för tipset, det ska jag lyssna på.
behöver faktiskt skärpa mig, försöka bli positiv igen.
Jag följer en tjej på tiktok som blev gravid på andra IVF rundan som också hade Endometrios och hade mycket färra ägg än jag hade.
Så hoppas på att det ska gå hela vägen för oss också.
Jag vet, jag blir också provocerad av det, finns inte mycket man kan hitta på deras sida av dom frågorna man söker.
Jag undrar nu hur länge jag kommer behöva vänta för att göra ny insättning och är det "bara" litunus jag ska använda har massor med frågor men ska vänta till måndag.