• MeIMyself

IVF efter sommaren 2022

Jag vaknade idag och hade en liten prick mörkröd blod på trosan, sen kom det mörkrött slemmigt på pappret när jag torkade mig.. har panik nu. 

• MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-06-02 15:16:33 följande:
    Usch, blödningar är aldrig kul... men det är ju verkligen inte kört heller! Hade själv blödning i v.7. Hur har det fortsatt? Hjärta
    Förlåt att jag svarar så segt men jag får inga aviseringar så missar och ibland så svarar jag men det skickas inte :( 

jag får lite var varannan dag men pyttelite bruna.
    jag blir 8+0 på fredag så bokade ultraljud på fredag :)
    hoppas på ett tickande hjärtat då kan jag slappna av lite :) 

när får ni reda på könet? du borde vara på vecka 18-19v 
  • MeIMyself

Uppdatering från oss;

var på privat UL igår, borde vara i 8+0 men bebisen hade inte växt och var ca 4 mm som de brukar vara under vecka 6. Men vi såg ett tickande hjärta, så vet inte vad jag ska känna :(
    som tur så har vi tid hos RMC måndag morgon, vi får se vad de har att säga.
    Eftersom det är IVF borde den vara precis i vecka 8 sa barnmorskan fick även en läkare som kollade, annars kunde det vara normalt sa läkaren om det var en vanlig befruktning. 

jag är helst vilse vet inte vad jag ska tro.
    hoppas bara att bebisen fortsätter växa.

• MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-06-14 19:26:49 följande:
    Usch vilket jobbigt läge, hur har det fortsatt? ❤️❤️❤️

Strelitzia: skönt att det har minskat, har det upphört helt nu? ❤️ Det går bra för mig, har rul på fredag. Har varit rätt lugn ett tag men nu börjar jag bli ordentligt nervös igen... 
    Det blev missed abortion, jag ska tillbaka nästa vecka om kroppen själv inte stöter ut den kommer jag få någon tablett :( 
    Tyvärr inte denna gången heller.

Så roligt med RUL, när är du beräknad? Hjärta
    Hoppas du och bebisen mår bra du måste snart vara klar med halva graviditeten så roligt och vilken lättnad oroa dig inte det kommer gå bra {#emotions_dlg.flower}
  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-06-16 19:04:51 följande:

Strelitzia: men vad jobbigt att det inte slutar! Har du pratar något mer med gyn eller fått komma in och kolla något nu då?

Det var väldigt spännande, kändes knappt som jag andades när hon kollade runt på allt! Känner inget tydligt än iallafall, ibland något som jag kan tänka mig är rörelser men kan lika gärna vara livmodern som bar känns annorlunda tror jag. Har moderkakan i framvägg så det dämpar väl rörelserna lite också.

MeIMyself: nej vad tråkigt! Beklagar verkligen 😔❤️ har kroppen lyckats stöta ut det än? Hur mår du?

Är beräknad 9 november. Allt såg bra ut, bara inte så samarbetsvillig! Måste tillbaka för den både låg dåligt för att kunna se vissa saker och samtidigt rörde runt 😅 Men dom var inte oroliga för nåt, de vill bara verkligen SE att det ser bra ut. Känns så sjukt att det snart gått halvvägs!! 

Ja, det är tråkigt men finns inte mycket man kan göra.
    Nej min kropp tror fortfarande att den är gravid så jag har alla symtom vilket är riktigt dåligt, ska till sjukhuset på torsdag då kommer jag be om medicin eller vad de nu kan göra orkar inte gå runt med detta :( 

Men så roligt, det viktiga är att de mår bra, och du mår bra :) 
    Ja, tänk att du är halvvägs så roligt  Hjärta
    så spännande med tvillingar, ni kommer ha en del o göra då i november men det är den roliga delen :) 

• MeIMyself
    Loreena1 skrev 2023-06-19 07:54:38 följande:
    Nu har vi gjort vårat tredje IVF-försök. Det sista Landstingsfinansierade försöket. 

När vi gjorde det första fick vi ut 3 ägg och två blev befruktade. Tyvärr tog sig inget.

Vid andra försöket fick de ut två ägg men inget blev befruktat.

Nu fick de ut två ägg och båda blev befruktade, men en såg skruttig ut.

De satte i det fina ägget. Nu 12 dagar efter äggplock så har jag fått ett positivt graviditetstest. Jag vågar inte helt ropa hej än men jag är försiktigt optimistisk. Jag ska testa igen om ett par dagar och förhoppningsvis är strecket starkare då.

Det är i så fall tredje gången gillt i dubbel bemärkelse,  för vi hade två tidiga missfall året innan vi började med IVF.

Nu har vi försökt bli gravida sedan jag var 37.
    Jag fyller 40 i sommar. 
    Håller tummar för dig att det kommer gå bra {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas detta är ert guldägg Hjärta
  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-06-20 11:31:45 följande:

Loreena1: stort grattis! Hoppas verkligen att det går bra för dig och att det stannar 9 månader ❤️ 

MeImyself: så jobbigt 😔 hur ser det ut den då? Ny stimulering eller har nu något kvar i frysen? 

Det är inte tvillingar, bara en 😊en liten kille fick vi veta på ultraljudet 💙

Ja, vi kommer få göra om alt det var den sista i frysen :(
    Vi hade bara 2  som klarade sig till frysen ena blev ingen och denna.
    Men det blir efter sommaren. 

Läste det som "båda låg" så fick för mig att det var tvillingar hehe.
    åhh vad roligt, nu kan du handla efter könet om du vill och tänka på namn. :) 
    Liten pojke så roligt :) Stort Grattis Hjärta
  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-06-26 13:13:14 följande:

MeIMyself: jobbigt med väntan...visst var det du som hade sån otur med tajmingen när du skulle börja med ivf och fick vänta väldigt länge då också?

Precis, men nu dom senaste dagarna har jag börjat känna rörelserna tydligare. Kan även känna med handen ibland och det är så häftigt! 

Åh vilken lättnad! ❤️ Värt att betala ändå för att slippa gå och oroa sig. Skönt att det inte är jättelänge till RUL också. Jag fick ju göra ett till ultraljud efter rul, men bebis ville fortfarande inte samarbeta så var där en timme till 😅 till slut fick jag gå till ett annat rum där dom samma dag installerat nya maskiner. Då gick det till slut se allt dom ville och det såg bara fint ut, skönt att ha checkat av det. 
    Ja, det var jag :( 
    Så hoppas verkligen vi kan börja i september senast.
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-07-11 21:29:10 följande:

Hej, jag är lite offline just nu under semestern m.m innan nästa insättning som ändå startar snart börjar med provera den 24 juli 🙈 

Men börjar känna lite mensvärk (har inte fått min mens efter mitt missfall än) och kom på att de ska ju gå nån vecka innan man börjar med provera efter mens om den nu kommer trott de i 1 gång innan, men visst är de ca 3 veckor efter mens man kan börja? Sahlgrenska har ju semester stängt nu så kan inte ringa och rådfråga innan jag börjar med provera 🙈

Hej,

Så roligt att ni får börja nu under sommaren Grattis, dessutom är 24 Juli min födelsedag hoppas det ger er tur :)  
    Jag har ingen erfarenhet av provera. 
    Vi fick tyvärr också missfall, kommer börja efter semestern i augusti men jag skulle först anmäla mig när jag får mens. 
    borde få en mens nu denna veckan eller nästa vecka men kan inte börja denna utan måste vänta till nästa.  {#emotions_dlg.flower}

Lycka till oss alla nu nästa omgång 
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-07-15 18:22:57 följande:
    streli­tzia 

Ja jag har oregelbunden mens, ibland kommer den efter 1 månad ibland efter 3 månader.. 
    Så jag tar provera i 10 dagar väntar in mens och sen börjar jag med letrozol 😊 

Ja okej, skönt att du fått en tid 😁 
    Hej,

hur har det gått?
    min men har heller inte kommit igång än och jag har regelbunden i vanliga fall :( 

{#emotions_dlg.flower}
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-08-02 17:01:46 följande:
    Hej! 

Jo men började med provera igår för planerad insättning v35 ☺️

De tog ungefär 9 veckor för mig att få mens efter missfallet..  

Hur går de själv?❤️

Jag väntar på min andra mens nu efter MF, borde komma nu i dagarna så får se om vi får börja eller inte. GladHjärta

Hur många fick ni ut?

hur många överlevde?

• MeIMyself

Uppdatering 

Fick mens igår och anmälde idag, kommer börja med sprutorna imorgonkväll har kontroll 29/8. 
    Hoppas vi lyckas bättre denna gången.  Hjärta

• MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-08-23 06:57:12 följande:
    Va skönt håller tummarna för er ! ❤️

Sist jag gjorde äggplock så hade jag 19 äggblåsor, fick ut 12 tror jag de var, slutade iallafall med 2 befruktade som klarades att frysas och de är nu den andra blastocysten som ska sättas in när jag fått min ägglossnings som jag förövrigt väntar på nu 🙈

Första äggplocket var liknande om jag har 19-20 äggblåsor fick ut 13 tror jag sen blev de bara där också 2 som klarade befruktning och blev blastocyster men av dom blev de ingen graviditet alls 

Tack, håller också tummarna för er Hjärta

Vi har nästan liknande :) 
    Fick också två blastisar sist första blev inget andra blev MF :( 

Hoppas turen är på vår sida denna gången Hjärta

Ahh då är det snart du ska få tillbaka den ? :)

• MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-08-23 21:39:11 följande:
    Ja, så tråkigt när man har sån längtan och så blir de MF... 😔 

Men som du skriver vi får hoppas de är guldäggen nu ❤️

Ja började med ägglossningstest i går så borde bli återinföring inom 10 dagar iallafall 😊

Hur går det gått? Hjärta

Jag var på VUL igår och det var 7 som hade växt ska fortsätta med samma dos och gå på ny VUL på fredag. 

Jag hoppas vi får äggplock på söndag, men vi får se :) 

• MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-08-30 20:02:44 följande:
    Jag har återföring imorgon så ska bli kul 🥰 

Åh spännande håller tummarna för er ❤️
    Lycka till idag, jag hoppas från hela mitt hjärta att det fäster ordentligt och blir en bebis Hjärta
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-08-31 14:26:02 följande:
    Tack 😍 

Ja det hade varit så kul! Jag hoppas för eran skull också ! Nu får de vara bra med väntan 🙈❤️
    Vi ska ha äggplock imorgon :) 

När ska du testa dig? hur känns det?

Hjärta
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-09-04 18:56:46 följande:
    Gud va kul ! Håller tummarna för er att de blir många mogna ägg 🤗 

12/9 har jag testdag, men tänkte börja smygtesta imorgon 🙈 
    Ja men känns inte så mycket, blev dunder sjuk dagen efter återinföring och har testat positivt för covid så man är ju orolig för de att de ska gå sämre för embryot då men även mår så pass dåligt så knappt tänkt på embryot 🙈 

Hoppas det är positivt fortfarande, jag tror också som er att kroppen kanske prioriterar coviden. Hjärta

Jag fick ut 8 st denna gången och 4 blev befruktade . Har återföring på söndag, jag hoppas bara att åtminstone 2 överlever, hoppas alla men det är väl en liten chans då jag hade bara 2 st som klarade sig till dag 5 sist av 8 st. 

• MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-09-07 11:44:06 följande:
    Ja det blir faktiskt bara starkare testet nu, men känns fortfarande för tidigt att våga bli glad liksom haha 🙈 

Okej, jag håller tummarna för dig att minst 2 klarar sig helst fler ❤️ och att de blir guld ägget som sätts in på söndag ❤️

Tack fina du Hjärta

Ågg vad roligt, hoppas den bara blir starkare och starkare och ni får en frisk bebis Hjärta

• MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-09-10 10:09:00 följande:
    Idag var testet negativt..  visst är bara på rd10 men troligtvis gick de inte denna gången heller... 😥

Fick du ta ovitrelle? Kan det vara den som visade plusset? 

har du testat idag igen?  Hjärta

Jag fick tillbaka en igår och en till frysen, testdag 22/9 jag är så nervös :(

• MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-09-11 16:02:48 följande:
    Nej ingen ovitrelle  bara tagit provera & letrozol och vad jag vet ska inget av de ge utslag..  

Ja testade idag & blir inte mer smart, tyckte de va negativt innan  jag gick till jobbet men blir osäker för när jag tittade på de när jag kom hem från jobbet är de ett svagt svagt streck... förstår ingenting just nu, hoppet lever ju kvar men vågar inte hoppas på att de fortfarande är positivt... 

Åh håller tummarna för dig!! ❤️ är de 5 dagars? 
    Ja, det är 5 dagars.

ett streck är ett streck, hoppas den är starkare imorgon på officiella testdagenHjärta
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022