IVF efter sommaren 2022
Jag vaknade idag och hade en liten prick mörkröd blod på trosan, sen kom det mörkrött slemmigt på pappret när jag torkade mig.. har panik nu.
Jag vaknade idag och hade en liten prick mörkröd blod på trosan, sen kom det mörkrött slemmigt på pappret när jag torkade mig.. har panik nu.
Uppdatering från oss;
var på privat UL igår, borde vara i 8+0 men bebisen hade inte växt och var ca 4 mm som de brukar vara under vecka 6. Men vi såg ett tickande hjärta, så vet inte vad jag ska känna :(
som tur så har vi tid hos RMC måndag morgon, vi får se vad de har att säga.
Eftersom det är IVF borde den vara precis i vecka 8 sa barnmorskan fick även en läkare som kollade, annars kunde det vara normalt sa läkaren om det var en vanlig befruktning.
jag är helst vilse vet inte vad jag ska tro.
hoppas bara att bebisen fortsätter växa.
Strelitzia: men vad jobbigt att det inte slutar! Har du pratar något mer med gyn eller fått komma in och kolla något nu då?
Det var väldigt spännande, kändes knappt som jag andades när hon kollade runt på allt! Känner inget tydligt än iallafall, ibland något som jag kan tänka mig är rörelser men kan lika gärna vara livmodern som bar känns annorlunda tror jag. Har moderkakan i framvägg så det dämpar väl rörelserna lite också.
MeIMyself: nej vad tråkigt! Beklagar verkligen 😔❤️ har kroppen lyckats stöta ut det än? Hur mår du?
Är beräknad 9 november. Allt såg bra ut, bara inte så samarbetsvillig! Måste tillbaka för den både låg dåligt för att kunna se vissa saker och samtidigt rörde runt 😅 Men dom var inte oroliga för nåt, de vill bara verkligen SE att det ser bra ut. Känns så sjukt att det snart gått halvvägs!!
Ja, det är tråkigt men finns inte mycket man kan göra.
Nej min kropp tror fortfarande att den är gravid så jag har alla symtom vilket är riktigt dåligt, ska till sjukhuset på torsdag då kommer jag be om medicin eller vad de nu kan göra orkar inte gå runt med detta :(
Men så roligt, det viktiga är att de mår bra, och du mår bra :)
Ja, tänk att du är halvvägs så roligt
så spännande med tvillingar, ni kommer ha en del o göra då i november men det är den roliga delen :)
Loreena1: stort grattis! Hoppas verkligen att det går bra för dig och att det stannar 9 månader ❤️
MeImyself: så jobbigt 😔 hur ser det ut den då? Ny stimulering eller har nu något kvar i frysen?
Det är inte tvillingar, bara en 😊en liten kille fick vi veta på ultraljudet 💙
MeIMyself: jobbigt med väntan...visst var det du som hade sån otur med tajmingen när du skulle börja med ivf och fick vänta väldigt länge då också?
Hej, jag är lite offline just nu under semestern m.m innan nästa insättning som ändå startar snart börjar med provera den 24 juli 🙈
Men börjar känna lite mensvärk (har inte fått min mens efter mitt missfall än) och kom på att de ska ju gå nån vecka innan man börjar med provera efter mens om den nu kommer trott de i 1 gång innan, men visst är de ca 3 veckor efter mens man kan börja? Sahlgrenska har ju semester stängt nu så kan inte ringa och rådfråga innan jag börjar med provera 🙈
Jag väntar på min andra mens nu efter MF, borde komma nu i dagarna så får se om vi får börja eller inte.
Hur många fick ni ut?
hur många överlevde?
Uppdatering
Fick mens igår och anmälde idag, kommer börja med sprutorna imorgonkväll har kontroll 29/8.
Hoppas vi lyckas bättre denna gången.
Tack, håller också tummarna för er
Vi har nästan liknande :)
Fick också två blastisar sist första blev inget andra blev MF :(
Hoppas turen är på vår sida denna gången
Ahh då är det snart du ska få tillbaka den ? :)
Hur går det gått?
Jag var på VUL igår och det var 7 som hade växt ska fortsätta med samma dos och gå på ny VUL på fredag.
Jag hoppas vi får äggplock på söndag, men vi får se :)
Hoppas det är positivt fortfarande, jag tror också som er att kroppen kanske prioriterar coviden.
Jag fick ut 8 st denna gången och 4 blev befruktade . Har återföring på söndag, jag hoppas bara att åtminstone 2 överlever, hoppas alla men det är väl en liten chans då jag hade bara 2 st som klarade sig till dag 5 sist av 8 st.
Tack fina du
Ågg vad roligt, hoppas den bara blir starkare och starkare och ni får en frisk bebis
Fick du ta ovitrelle? Kan det vara den som visade plusset?
har du testat idag igen?
Jag fick tillbaka en igår och en till frysen, testdag 22/9 jag är så nervös :(