• Sandralinnea123

IVF efter sommaren 2022

Anonym (Dags)
    Ja man hoppas ju på att det verkligen ska gå vägen... Jag skulle gå in i v9 2 dagar efter missfallet.... hade super ont när de väl kom ut och sen har jag haft mensvärk till och från ibland så ont att man får lägga sig och ibland knappt ont, nu känns de bättre lite mens värk när jag ansträngt mig märkte jag igår när vi vart och handlat.. 

MeIMys­elf
    Ja jag hade ju små blödningar från v6 till och från, bm sa ju bara att det är vanligt men ja kanske var de något fel redan sen dess... 

Ja det önskar jag med, visst vi får tidigt kontroll men hört om utomlands där dom får gå och mäta hormonerna I blodet några gånger, hade varit skönt om vi som ändå går igenom detta får fler och täta kontroller... men de är nog svårt för dom att få ihop... hoppas jag nästa gång kan få bättre hjälp eller kanske fler kontroller efter man fått missfall men vet inte hur det funkar. ❤️

Ja vi har 1 blastocyst kvar i frysen så håller verkligen tummarna för det, för helst går jag inte igenom ett äggplock till då det gjorde fruktansvärt ont sist.. ❤️

Åh vad spännande håller tummarna för er kontroll❤️

streli­tzia
    Tack så mycket, hoppas verkligen vi hinner en återföring innan semester hade varit så surt att bara gå och vänta till augusti ❤️

Och tack ni andra för ni är så fina i denna tråden, känns så skönt att ha några som är med i samma sits som man kan skriva med, kan vara svårt att prata med andra som har barn för dom inte riktigt förstår längtan❤️
  • Sandralinnea123

Hej, jag är lite offline just nu under semestern m.m innan nästa insättning som ändå startar snart börjar med provera den 24 juli 🙈 

Men börjar känna lite mensvärk (har inte fått min mens efter mitt missfall än) och kom på att de ska ju gå nån vecka innan man börjar med provera efter mens om den nu kommer trott de i 1 gång innan, men visst är de ca 3 veckor efter mens man kan börja? Sahlgrenska har ju semester stängt nu så kan inte ringa och rådfråga innan jag börjar med provera 🙈

• Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-07-12 08:25:51 följande:
    Hej,

Så roligt att ni får börja nu under sommaren Grattis, dessutom är 24 Juli min födelsedag hoppas det ger er tur :)  
    Jag har ingen erfarenhet av provera. 
    Vi fick tyvärr också missfall, kommer börja efter semestern i augusti men jag skulle först anmäla mig när jag får mens. 
    borde få en mens nu denna veckan eller nästa vecka men kan inte börja denna utan måste vänta till nästa.  {#emotions_dlg.flower}

Lycka till oss alla nu nästa omgång 
    Ja jag läste det, fy va vi ska behöva stå ut med, behandlingarna är ju inte dom enklaste (inte för mig iallafall) och sen missfall på det... nej fy 😔 

Ja grattis i förskott får vi hoppas de bringar tur till oss båda nu!

Ja så segt att dom har sommar stängt..
  • Sandralinnea123
    strelitzia skrev 2023-07-13 07:27:36 följande:

Hur långtid har det gått sedan missfallet? Jag fick min mens ca 51 dagar efter. 

Jag har tyvärr inte heller någon erfarenhet av provera. Har du listat ut de? Finns det ingen annan man kan kontakta, någon privat gyn för en snabb fråga. Det är ibland skrattretande hur svårt det ska vara att få ett svar/kontakt.
    Det ringde igår men min telefon fick nåt spel just då så jag kunde inte svara hur mycket jag än svajpa svara och sen gick de inte ringa upp för "vi har telefon tid mellan..", sen kom ett sms (som inte går att svara på) "hej vi behöver avboka din tid vad snäll och svara när vi ringer på...." sen ringde de aldrig igen..

56 dagar sen missfallet & klart mensen kom idag, känns som ett nederlag när jag skulle påbörjat de nya om ca 1.5 vecka, nej inte listat ut det, jo ska kolla om de finns någon privat klinik man kan ringa, känns dumt bara och ba hej jag går inte hos er men hur gör jag nu😅 

Åh de är så krångligt de där, sahlgrenska har ju telefontid 1 timme om dagen men bara angående akuta händelser som dom skriver , graviditet eller avbokning, överstimulering känns fel att ta någon annans tid som kanske verkligen behöver den🙈 

Finns de inget du kan ringa upp på eller skriva meddelande på 1177 till dom? 
  • Sandralinnea123

Lyckades få tag på sahlgrenska och ska börja med provera kur 1 augusti istället så blir skjuten på 1 vecka ungefär 🙏🏼

• Sandralinnea123
    streli­tzia 

Ja jag har oregelbunden mens, ibland kommer den efter 1 månad ibland efter 3 månader.. 
    Så jag tar provera i 10 dagar väntar in mens och sen börjar jag med letrozol 😊 

Ja okej, skönt att du fått en tid 😁 
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-07-26 08:13:50 följande:
    Hej,

hur har det gått?
    min men har heller inte kommit igång än och jag har regelbunden i vanliga fall :( 

{#emotions_dlg.flower}
    Hej! 

Jo men började med provera igår för planerad insättning v35 ☺️

De tog ungefär 9 veckor för mig att få mens efter missfallet..  

Hur går de själv?❤️
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-08-22 14:19:41 följande:

Uppdatering 

Fick mens igår och anmälde idag, kommer börja med sprutorna imorgonkväll har kontroll 29/8. 
    Hoppas vi lyckas bättre denna gången.  Hjärta

Va skönt håller tummarna för er ! ❤️

Sist jag gjorde äggplock så hade jag 19 äggblåsor, fick ut 12 tror jag de var, slutade iallafall med 2 befruktade som klarades att frysas och de är nu den andra blastocysten som ska sättas in när jag fått min ägglossnings som jag förövrigt väntar på nu 🙈

Första äggplocket var liknande om jag har 19-20 äggblåsor fick ut 13 tror jag sen blev de bara där också 2 som klarade befruktning och blev blastocyster men av dom blev de ingen graviditet alls 
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-08-23 09:43:40 följande:

Tack, håller också tummarna för er Hjärta

Vi har nästan liknande :) 
    Fick också två blastisar sist första blev inget andra blev MF :( 

Hoppas turen är på vår sida denna gången Hjärta

Ahh då är det snart du ska få tillbaka den ? :)

Ja, så tråkigt när man har sån längtan och så blir de MF... 😔 

Men som du skriver vi får hoppas de är guldäggen nu ❤️

Ja började med ägglossningstest i går så borde bli återinföring inom 10 dagar iallafall 😊
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-08-30 11:04:07 följande:

Hur går det gått? Hjärta

Jag var på VUL igår och det var 7 som hade växt ska fortsätta med samma dos och gå på ny VUL på fredag. 

Jag hoppas vi får äggplock på söndag, men vi får se :) 

Jag har återföring imorgon så ska bli kul 🥰 

Åh spännande håller tummarna för er ❤️
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-08-31 08:46:42 följande:
    Lycka till idag, jag hoppas från hela mitt hjärta att det fäster ordentligt och blir en bebis Hjärta
    Tack 😍 

Ja det hade varit så kul! Jag hoppas för eran skull också ! Nu får de vara bra med väntan 🙈❤️
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-09-04 11:27:50 följande:
    Vi ska ha äggplock imorgon :) 

När ska du testa dig? hur känns det?

Hjärta
    Gud va kul ! Håller tummarna för er att de blir många mogna ägg 🤗 

12/9 har jag testdag, men tänkte börja smygtesta imorgon 🙈 
    Ja men känns inte så mycket, blev dunder sjuk dagen efter återinföring och har testat positivt för covid så man är ju orolig för de att de ska gå sämre för embryot då men även mår så pass dåligt så knappt tänkt på embryot 🙈 
  • Sandralinnea123
    streli­tzia
    Ja men de sägs ju att de ska vars positivt att vara sjuk för då prioriterar kroppen det istället för embryot 🙈 är lite upp till bevis nu 😅🥰
    Sola13 skrev 2023-09-05 13:03:10 följande:
    Känns som att vi har en liknande situation, jag har också väldigt oregelbunden mens och fick missfall för två veckor sedan. Väntar på att se när mensen kan tänka sig komma, sen måste vi ju vänta ytterligare en cykel. Har en fryst blastis i frysen som vi hoppas på ❤️❤️ har du börjat smygtesta än? Fortfarande långt kvar till den 12 ju, men förstår att du är nyfiken och alltid spännande att se när man plussar, om man nu gör det! Håller tummar! 
    Ja fy va tråkigt för dig.... får vi hoppas det är guldägget i frysen för er 🥰 
    De tog ju 9 veckor för mig att få min mens efter missfallet de var en lång väntan 🙈

Ja smyg tog test idag och kan nog säga att de var ett väldigt svagt plus men kan ju försvinna lika snabbt igen 🙈 
  • Sandralinnea123
    Sola13 skrev 2023-09-05 22:03:10 följande:
    Jäklar vad lång väntan, det är verkligen en prövning av ens tålamod det här! Men åh, wow!!! ja, man är ju inte kaxig efter allt man varit med om? men samtidigt, so far so good, håller tummarna för starkare test kommande dagar ❤️ var i Sverige går du? 
    Ja verkligen, lång väntan, smärtan & ovissheten nej ivf var mycket tuffare än jag trodde när jag gav mig in i det här 🙈❤️ 

Jag går på sahlgrenska i Göteborg 😊
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-09-07 10:56:32 följande:

Hoppas det är positivt fortfarande, jag tror också som er att kroppen kanske prioriterar coviden. Hjärta

Jag fick ut 8 st denna gången och 4 blev befruktade . Har återföring på söndag, jag hoppas bara att åtminstone 2 överlever, hoppas alla men det är väl en liten chans då jag hade bara 2 st som klarade sig till dag 5 sist av 8 st. 

Ja det blir faktiskt bara starkare testet nu, men känns fortfarande för tidigt att våga bli glad liksom haha 🙈 

Okej, jag håller tummarna för dig att minst 2 klarar sig helst fler ❤️ och att de blir guld ägget som sätts in på söndag ❤️

• Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-09-07 14:58:47 följande:

Tack fina du Hjärta

Ågg vad roligt, hoppas den bara blir starkare och starkare och ni får en frisk bebis Hjärta

Idag var testet negativt..  visst är bara på rd10 men troligtvis gick de inte denna gången heller... 😥
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-09-11 12:00:28 följande:

Fick du ta ovitrelle? Kan det vara den som visade plusset? 

har du testat idag igen?  Hjärta

Jag fick tillbaka en igår och en till frysen, testdag 22/9 jag är så nervös :(

Nej ingen ovitrelle  bara tagit provera & letrozol och vad jag vet ska inget av de ge utslag..  

Ja testade idag & blir inte mer smart, tyckte de va negativt innan  jag gick till jobbet men blir osäker för när jag tittade på de när jag kom hem från jobbet är de ett svagt svagt streck... förstår ingenting just nu, hoppet lever ju kvar men vågar inte hoppas på att de fortfarande är positivt... 

Åh håller tummarna för dig!! ❤️ är de 5 dagars? 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022