Rösta på det finaste
Vilket namn är finast av Li, Madicken, Ellen, Mila, Ayla, Ella och Saga? Vad tycker ni om namnen?
Vilket namn är finast av Li, Madicken, Ellen, Mila, Ayla, Ella och Saga? Vad tycker ni om namnen?
Klart Saga passar på en vuxen kvinna, gudinnan var ju en vuxen kvinna, inget barn.
Det är min dotters andranamn. När jag berättade för henne hur vi valde namnet så sa jag "vi tyckte det var som en saga med lyckligt slut när vi fick dig". Jag berättade också för henne vad namnet betydde (vis kvinna som kan se framtiden). Hon var mycket nöjd. //
Haha ja!
Saga
Ellienelaylah? Blir ju kombo av flera fina namn från listen här? Sagdicken (Som saga och madicken i samma) Eller madisaga?
ellenli? Sagmila? Milga? Ellga? Liga? ligdickellen?
Ellienelaylah? Blir ju kombo av flera fina namn från listen här? Sagdicken (Som saga och madicken i samma) Eller madisaga?
ellenli? Sagmila? Milga? Ellga? Liga? ligdickellen?
Saga och bara Saga. Fint, nordiskt gammalt namn.
?Madicken??! Det är ju inget namn, det är ett smeknamn på en fiktiv karaktär. Typ som Tjorven, Pyssling, Skorpan, Pippi osv.
Ellen låter fel för mig, låter som en 40-årig kvinna.
Mila, Ayla och Li låter inte som namn.
Jag tycker Ella är ett fint namn därför röstade jag på det.
Li är helt ok också i mitt tycke.
Madicken är för mig ett smeknamn, Ellen heter väldigt många från min generation så jag tycker det namnet är uttjatat, Mila förknippar jag med Ukraina och andra östeuropeiska länder och det är jättefint om man är där ifrån men jag är inte så mycket för att sno andra kulturers namn utan tillknytning, Ayla gillar jag inte utan tycker bättre om Alin (men det är kurdiskt och inte turkiskt) och Saga har jag aldrig varit förtjust i men jag är inget fan av namn som också är ett ord (Bo, Lo, Sten).