Anonym (6 barnet :)) skrev 2023-01-23 18:52:30 följande:
20 dagar kvar. Känns som en evighet här med.
igår kväll/ natt haft väldig mycket värkar. Avtog en stund sen kl 6.00 drog det igång igen. Så knappt sovit. Sen avtog det igen runt 9-10. Sovit villat en stund. I två omgångar Och nu är det lugnt. så säkert bara förberedelse. Men hopppas inte det ska vara så här sista veckorna. Phu. Onsdag sista tillväxt ultraljud och torsdag bm. Ska be dom kolla mig då om det hänt något. Surt behöva ha så ont ocj inget hänt. Hur mår du?
Mår helt okej, var hos BM idag och SF måttet var samma som för 2 veckor sedan så ska på en extra kontroll nu på torsdag. Har även haft tecken på havandeskapsförgiftnig (högt blodtryck, svullnad i händer och fötter, illamående mm) men har legat precis under gränsen så läkarna och barnmorskorna har ej satt in någon behandling.
Detta är mitt första barn så tycker det är så svårt att veta hur man ska må, jag känner lillflickan i magen varje dag men vet inte hur ofta som är normalt etc. Känns ju lite annorlunda nu också när hon rör på sig mot hur det kändes för 10 veckor sedan, då kände man bara stora rörelser och nu känner man även små. :) Men man överanalyserar mycket haha.
Hur kommer det sig att du går på tillväxt ultraljud? Spännande ändå med värkar, kanske kroppen som börjar förbereda sig? Hur har det varit när dina andra barn skulle komma? Jag har bara haft lite förvärkar och sammandragningar, dock främst när jag är uppe och rör på mig.