Inlägg från: Tyrande |Visa alla inlägg
  • Tyrande

BF FEBRUARI 2023

Hej på er alla!

Så underbart att få hoppa in i denna tråd. Trots att min beräknade mens var imorgon så plussade jag nu ikväll, jag tror att jag drömmer! Detta är första barnet för oss, är tydligen redan i vecka 4. Helt galet!! 

Ska man ringa MVC redan imorgon för att boka en tid för inskrivning? Alltså jag kommer inte kunna somna, det känns så himla galet att vi har lyckats bli gravida!!

• Tyrande

Uppdaterar även BF listan. :) 

Ella Maja: 1 februari, andra barnet

Blåbärsskogen: 2 februari, första barnet 

Cacan8: 4 februari, första barnet (IVF)

Solstråle90: 5 februari, tredje barnet

anviva: 6 februari, första barnet

Lollipop92: 8 februari, första barnet

19977: 9 februari, första barnet

Tyrande: 16 februari, första barnet

• Tyrande
    Blåbärsskogen skrev 2022-06-13 17:48:42 följande:
    Var idag på VUL där läkaren såg en graviditet placerad på rätt ställe, en hinnsäck och embryo med hjärtslag. Det som dock inte stämde var att hinnsäcken var alldeles för liten om jag nu är i 6+0. Den var bara 6mm då den egentligen ska vara 2,5cm. Förstår inte hur hinnsäcken kan vara så liten, men att det ändå finns hjärtslag? 
    Det enda läkaren kunde säga var "antingen är du tidigare gången än vad du trodde, eller så är inte detta en normal grav och det kommer att bli missfall". 
    Men någonting kan ju inte stämma då hinnsäcken är för liten för att typ ens vara i v.5 , och hjärtat börjar ju inte slå förrän v.6?
    Jag har fått en ny tid om 9 dagar och den väntan känns så fruktansvärd.... 

Jag hoppas verkligen att det går bra för dig och bebisen i magen. <3 

• Tyrande

Tycker det är så svårt att veta vad som är normalt eller ej när man är gravid för första gången. Har molvärk (lite liknande mensvärk) till och från samt illamående till och från. Utifrån det jag har googlat så ska det vara normalt. Jag ringde MVC idag och fick en tid för ett första samtal i mitten av juli, känns som en evighet dit!

• Tyrande
    Sarken skrev 2022-06-15 19:46:57 följande:
    Det är helt normalt Glad Hade inskrivningssamtal i måndags och har vul på tisdag så hoppas allt ser bra ut. Det här är min tredje graviditet men mår mycket mer illa än vad jag gjort de andra gångerna. Inte så att jag kräks men väldigt jobbigt, speciellt idag... Plus extrem trötthet och ömma bröst. Hade gärna sovit/vilat större delen av dagarna. Har knappt någon semester nu i sommar heller utan kommer jobba större delen så det här blir spännande haha! Tungan ute

Tack för svar!

Vilken vecka är du i just nu då du har VUL på tisdag?

• Tyrande

Såg nu att jag kommer vara i vecka 10 när jag väl har mitt första besök på MVC, det känns väldigt sent? Men det kanske inte är det? I vilken vecka brukar man ha sitt inskrivningssamtal?

• Tyrande

Lyckades boka ett tidigt ultraljud privat exakt vid 7+0, enbart för att se att graviditeten sitter där den ska och om lilla riskornet har ett hjärtslag. Dock 10 dagar kvar innan dess, denna väntan! I min naivitet så tänkte man att väntan på BIM skulle vara värst. Skrattande

• Tyrande

Hur går det för er tjejer? <3 

Ska på tidigt ultraljud om två dagar, jag är så nervös! Ibland tycker jag symtomen är så jobbiga men när dom blir mindre blir jag direkt orolig att det ska vara något fel. Vet inte hur många gånger jag tar mig själv på brösten för att kontrollera om dom fortfarande känns ömma.

• Tyrande
    Kaol81 skrev 2022-06-28 23:39:34 följande:

Hahaha!  jag bröstklämmer i tid och otid jag med. vet inte varför egentligen. men kanske lite som du säger för att kolla ?läget?.

jag ska på ultraljud på måndag. Också nervös. Hade en ofostrig graviditet i höstas som drog ut flera månader. så är nervös att det ska vara något liknande den här gången med. 

men hoppas såklart på ett tickande hjärta. 

annars mår jag vissa dagar pyton och kräks andra bättre. Oavsett så är jag likt dig aldrig nöjd. 

är du med i Facebook gruppen? är den aktiv? funderar På att gå med, men lite orolig att det ska synas att jag går med i den på något sätt . Vill hålla hemligt lite längre. 

Haha, tur att inte vara själv i det konstiga kännandet/kollandet. 

Åh då förstår jag verkligen varför du är nervös, hade du symtom hela vägen fram till att man upptäckte den ofostriga graviditeten? Jag håller verkligen tummarna för att fostret sitter där det ska och att hjärtat tickar på. <3 Vilken vecka kommer du vara i när du gör ultraljudet på måndag?

Jag har inte haft några kräkningar, dock illamående till och från, ibland lite molvärk (liknande mensvärk), ömma/spända bröst mm. Hungern har ökat och jag märker att kroppen vill ha vissa specifika saker, denna vecka har den bett om mycket järnrik mat haha. Så hoppas att allt står bra till där inne. Man läser på familjeliv om så mycket som kan gå fel, druvbörd, ofostrig graviditet, utomkvedshavandeskap, spontan abort, avstannad graviditet mm.. Jag känner mer och mer att det nästan är ett under att vi människor har lyckats bli så många som vi är.

Jag är inte med i facebookgruppen, hur går man med i den? Den kanske är anonym/stängd så att inte ens vänner på FB ser att man går med där? Vill också hålla det hemligt lite längre, helst efter KUB mm.. Detta är första barnet och första graviditeten för mig, så vill att allt ska se bra ut innan jag berättar för nära och kära.

Svar på tråden BF FEBRUARI 2023