Kaol81 skrev 2022-06-28 23:39:34 följande:
Hahaha! jag bröstklämmer i tid och otid jag med. vet inte varför egentligen. men kanske lite som du säger för att kolla ?läget?.
jag ska på ultraljud på måndag. Också nervös. Hade en ofostrig graviditet i höstas som drog ut flera månader. så är nervös att det ska vara något liknande den här gången med.
men hoppas såklart på ett tickande hjärta.
annars mår jag vissa dagar pyton och kräks andra bättre. Oavsett så är jag likt dig aldrig nöjd.
är du med i Facebook gruppen? är den aktiv? funderar På att gå med, men lite orolig att det ska synas att jag går med i den på något sätt . Vill hålla hemligt lite längre.
Haha, tur att inte vara själv i det konstiga kännandet/kollandet.
Åh då förstår jag verkligen varför du är nervös, hade du symtom hela vägen fram till att man upptäckte den ofostriga graviditeten? Jag håller verkligen tummarna för att fostret sitter där det ska och att hjärtat tickar på. <3 Vilken vecka kommer du vara i när du gör ultraljudet på måndag?
Jag har inte haft några kräkningar, dock illamående till och från, ibland lite molvärk (liknande mensvärk), ömma/spända bröst mm. Hungern har ökat och jag märker att kroppen vill ha vissa specifika saker, denna vecka har den bett om mycket järnrik mat haha. Så hoppas att allt står bra till där inne. Man läser på familjeliv om så mycket som kan gå fel, druvbörd, ofostrig graviditet, utomkvedshavandeskap, spontan abort, avstannad graviditet mm.. Jag känner mer och mer att det nästan är ett under att vi människor har lyckats bli så många som vi är.
Jag är inte med i facebookgruppen, hur går man med i den? Den kanske är anonym/stängd så att inte ens vänner på FB ser att man går med där? Vill också hålla det hemligt lite längre, helst efter KUB mm.. Detta är första barnet och första graviditeten för mig, så vill att allt ska se bra ut innan jag berättar för nära och kära.