• MagganTop

BF JANUARI 2023

Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023Hjärta 

• Svar på tråden BF JANUARI 2023
  • ems1991
    Lilablommande skrev 2022-06-30 22:01:26 följande:

ems1991: Va skönt att du kunnat berätta nu, speciellt med tanke på dina arbetsuppgifterHjärta Har du fått göra ditt kub ultraljud eller motsvarande? Jag försöker personligen tänka att ser allt bra ut efter man passerat vecka 12, fått se bebis i magen och fått eventuella provsvar på Kub/nipt så förtjänat man att få börja njuta av sin graviditet och släppa den värsta oron {#emotions_dlg.flower}

Vi har faktiskt gjort Kub idag och allt såg bra ut. Fick låga siffror 1:20 000 så det känns bra. Var i v 13 så nu känner jag att jag kan faktiskt slappna av och börja på riktigt njuta nu Hjärta  Hon var 80 procent säker på kön idag så hon trodde att det var en pojke, men kunde som sagt vara 98 procent säker på nästa ultraljud i v 20 men det känns jätte spännande Hjärta Hur går det för dig?
  • Lilablommande
    ems1991 skrev 2022-07-01 19:03:10 följande:
    Vi har faktiskt gjort Kub idag och allt såg bra ut. Fick låga siffror 1:20 000 så det känns bra. Var i v 13 så nu känner jag att jag kan faktiskt slappna av och börja på riktigt njuta nu Hjärta  Hon var 80 procent säker på kön idag så hon trodde att det var en pojke, men kunde som sagt vara 98 procent säker på nästa ultraljud i v 20 men det känns jätte spännande Hjärta Hur går det för dig?
    Men grattis!! Det är ju drömresultat på Kub ju! Så skönt för er och va kul att hon vågade gissa kön med så mycket tillförlit som 80% redan nu. En liten pojke, så spännandeHjärta

För mig rullar det på fint, går in i vecka 15 imorgon, 14+0. Känns helt fantastiskt att inte befinna sig i startgroparna längre utan faktiskt vara inne i andra trimestern. Gick på semester nu i fredags, det känns också helt fantastisktGlad

Hoppas du kan slapna av, lita på graviditeten och bara få njuta nu! Vecka 13 är stort! Visst hade ni gjort Nipt också? Bad ni dem kolla kön då så att ni kanske får en bekräftelse på om det är en liten pojke innom kort?
  • ems1991
    Lilablommande skrev 2022-07-03 00:21:56 följande:
    Men grattis!! Det är ju drömresultat på Kub ju! Så skönt för er och va kul att hon vågade gissa kön med så mycket tillförlit som 80% redan nu. En liten pojke, så spännandeHjärta

För mig rullar det på fint, går in i vecka 15 imorgon, 14+0. Känns helt fantastiskt att inte befinna sig i startgroparna längre utan faktiskt vara inne i andra trimestern. Gick på semester nu i fredags, det känns också helt fantastisktGlad

Hoppas du kan slapna av, lita på graviditeten och bara få njuta nu! Vecka 13 är stort! Visst hade ni gjort Nipt också? Bad ni dem kolla kön då så att ni kanske får en bekräftelse på om det är en liten pojke innom kort?
    Åh vad spännande att vara i v 15 och andra trimestern. Och så skönt med semester. Hoppas du mår bra och kan njuta Glad Jo nu känner jag mer och mer att jag kan börja slappna av verkligen Glad Ja precis, vi gjorde Nipt privat förra veckan och då skulle vi få reda på kön så det bör komma nu i veckan som kommer. Spännande att se om hon gissade rätt Hjärta Jag kände att jag gärna ville göra Nipt också. DS finns i min sambos familj. Sen kanske inte det är ärftligt över huvudtaget men kände att jag gärna gjorde båda. Hade ni gjort Kub eller Nipt? 
  • sandiepie

Hej! Hoppar in här. Glad 

Har en dotter född 2017. Vi önskade inte fler barn, men tankarna kring de ändrade sig och nu är vi välsignade med en bebis i magen. BF 21/1. Endast berättat för chefen och Nora av mina närmsta vänner. Ska berätta för våra föräldrar i sommar tänkte vi. 

• Lilablommande

ems1991: Vi var bokade på kub men gjorde Nipt privat i vecka 10. Jag kände att jag behövde det för att kunna slapna av. Sen tackade vi nej till att ta blodprover för kub iom att nipt resultaten var bra, ville inte riskera att få lite halv dåliga siffror på Kub och få hjärnspöken då det trots allt bara är sannolikheter och nipten är mycket säkrare. Jag är 38 år, har lite högt bmi osv. så va orolig att kub resultaten inte skulle bli så bra som dina och då skulle jag ändå gå vidare med nipt, så för att spara tid och minska onödig stress så valde vi att göra så. Men vi behöll ultraljudet i vecka 12 där dom kollar igenom lite mer ordentligt, mäter nackspalt osv. 
    Så skönt att allt det där är avbetat nuGlad

• MagganTop

Någon mer vars oro börjar komma tillbaka? Gjorde nipt i v 11 och allt såg bra ut. Har ett tul i nästa vecka, kommer då vara i v 15 och nervositeten och oron gör sig påmind Foten i munnen längtar tills dessa veckor är över och man börjar känna fosterrörelser som kan lugna en lite. 

En dag i tagetHjärta

• ems1991

Hej tjejer! Vi gjorde Nipt för två veckor sen och nu kom resultatet. Nipt är normalt och vi väntar en liten tjej skriver läkaren Glad Hjärta

Svar på tråden BF JANUARI 2023