BF JANUARI 2023
Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023
Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023
ems1991: Va skönt att du kunnat berätta nu, speciellt med tanke på dina arbetsuppgifter Har du fått göra ditt kub ultraljud eller motsvarande? Jag försöker personligen tänka att ser allt bra ut efter man passerat vecka 12, fått se bebis i magen och fått eventuella provsvar på Kub/nipt så förtjänat man att få börja njuta av sin graviditet och släppa den värsta oron
Hej! Hoppar in här.
Har en dotter född 2017. Vi önskade inte fler barn, men tankarna kring de ändrade sig och nu är vi välsignade med en bebis i magen. BF 21/1. Endast berättat för chefen och Nora av mina närmsta vänner. Ska berätta för våra föräldrar i sommar tänkte vi.
Några* inte Nora
ems1991: Vi var bokade på kub men gjorde Nipt privat i vecka 10. Jag kände att jag behövde det för att kunna slapna av. Sen tackade vi nej till att ta blodprover för kub iom att nipt resultaten var bra, ville inte riskera att få lite halv dåliga siffror på Kub och få hjärnspöken då det trots allt bara är sannolikheter och nipten är mycket säkrare. Jag är 38 år, har lite högt bmi osv. så va orolig att kub resultaten inte skulle bli så bra som dina och då skulle jag ändå gå vidare med nipt, så för att spara tid och minska onödig stress så valde vi att göra så. Men vi behöll ultraljudet i vecka 12 där dom kollar igenom lite mer ordentligt, mäter nackspalt osv.
Så skönt att allt det där är avbetat nu
sandiepie: Grattis! Gick det fort att bli gravida när ni bestämde er för en till?
Lilablommande: Det tog ungefär 4 månader från de ett vi började försöka
Någon mer vars oro börjar komma tillbaka? Gjorde nipt i v 11 och allt såg bra ut. Har ett tul i nästa vecka, kommer då vara i v 15 och nervositeten och oron gör sig påmind längtar tills dessa veckor är över och man börjar känna fosterrörelser som kan lugna en lite.
En dag i taget
Hej tjejer! Vi gjorde Nipt för två veckor sen och nu kom resultatet. Nipt är normalt och vi väntar en liten tjej skriver läkaren