Inlägg från: ems1991 |Visa alla inlägg
  • ems1991

BF JANUARI 2023

Hej alla {#emotions_dlg.flower} Jag plussade idag med vårt första barn. Jag är fortfarande i chock och wow, vilken känsla. Nu får man bara hoppas på att det går bra :) Enligt appen jag har står det bf 10/1. Symptomen jag känner av hittills är lite värk i magen och ont i ryggen. Så spännande!

• ems1991
    Sanso skrev 2022-05-04 08:47:01 följande:

Grattis till plussen lindflower och ems1991 {#emotions_dlg.flower}

Tack så mycket Glad Hjärta
  • ems1991
    Lindflower skrev 2022-05-04 09:39:13 följande:

Jag har skapat en FB- grupp nu för oss. Om man skriver till mig privat här så ska jag skicka länken till er Skrattande
    Eftersom det är så tidigt i graviditeten för oss alla så tycker jag att sekretes råder huruvida man är gravid eller inte. Om man råkar hamna i denna gruppen och känner till någon IRL så är det viktigt att man inte säger något till någon eller skvallrar för bekanta osv. Ok? Flört

Låter jättebra Glad
  • ems1991
    MagganTop skrev 2022-05-05 14:54:41 följande:

Hur mår ni tjejer? Tycker dagarna går såååå långsamt nu denna kritiska period. idag har jag verkligen varit KONSTANT hungrig och sjukt sugen på, TOBLERONE. haha Drömmer

Håller med er om att dagarna kunde gå något fortare nu. Själv är jag lite tröttare, mer hungrig än vanligt och jag känner lite i ryggen från och till Glad
  • ems1991

Jag tycker inte heller att jag har några symptom knappt. Har ibland känt av lite molvärk i magen och lite ont i ryggen men ingenting just nu. Illamående har jag inte heller känt något än. Vill ha lite symptom snart :) Går in i v 6 imorgon

• ems1991
    Anonym (Magnolia) skrev 2022-05-16 16:12:11 följande:

Hur mår ni alla? :)

Tack jag mår bra. Går väl in i v 7 nu. Har väldigt lika symptom än som när jag plussade vilket är trötthet, ont i ryggen och ibland lite molvärk i magen men skulle säga det är ryggen jag känner av som mest. Hur mår du? :)
  • ems1991
    Anonym (Magnolia) skrev 2022-05-16 19:15:47 följande:
    Okej, har du fått någon liten blödning under graviditeten? Jag blöder litegranna nu.
    Nej, inget blod alls sedan senaste mensen. Har läst att endel kan blöda utan att det är någon fara. Men jag hade nog slagit en signal till min barnmorska om jag hade blött tror jag
  • ems1991
    Anonym (Magnolia) skrev 2022-05-17 18:10:00 följande:
    Ingen fara, jag är inställd på mf :( 
    Det känns bedrövligt tungt, kan inte tänka mig att det är något annat än en start på missfall detta.

Jag önskar er alla stort lycka till!
    Hjärta
  • ems1991

Jag är gravid i v 8 och här har illamåendet också börjat smyga sig på försiktigt. Jag pratade med min barnmorska igår och hon rekommenderade också postafen. Jag har märkt att jag på senaste har blivit åksjuk när jag åker bil, vilket jag aldrig blir annars. Så jag börjar bli lite nervös för jag ska åka till Cypern om en och en halv vecka och var orolig att jag ska bli så åksjuk på planet. Om inte postafen hjälpte skulle jag ringa tillbaka för då fanns det annat att skriva ut :) 

• ems1991
    Fyrklöverns skrev 2022-05-25 18:56:37 följande:
    Jobbigt! Hoppas det fungerar bra med Postafen :) Det kan nog vara bra att ta i förebyggande syfte innan du sätter dig på planet så att inte illamåendet förstör resan. 
    Ja precis, jag tänkte samma sak :)
Svar på tråden BF JANUARI 2023