• MagganTop

BF JANUARI 2023

Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023Hjärta 

• Svar på tråden BF JANUARI 2023
  • Anonym (2a gången gillt)

@MagganTop 
    Lyckades av någon anledning inte citera ditt svar ovanför? men tack för att du delar med dig av hur du kände det efter mossfall, väldigt likt. Kanske lite rimligt och klokt också att försöka att inte ta ut för stor glädje i förskott, även om man såklart ska glädjas under tidens gång också Om det går. 

jag var precis på inskrivning och privat ultraljud och allt Såg bra ut, eventuellt ett par dagar efter än jag trodde men de gissar 9+0 idag. Hjärtat slog, och den lille sträckte tom på sig en gång :) otroligt att få se det när vi senast bara såg total stillhet. *tacksam* ska glädjas nu även om det känns som att jag helt kan slappna av först efter ul i v 12. Tittar på den lilla filmen jag fick om och om igen??

• MagganTop
    Anonym (2a gången gillt) skrev 2022-06-20 12:57:41 följande:

@MagganTop 
    Lyckades av någon anledning inte citera ditt svar ovanför? men tack för att du delar med dig av hur du kände det efter mossfall, väldigt likt. Kanske lite rimligt och klokt också att försöka att inte ta ut för stor glädje i förskott, även om man såklart ska glädjas under tidens gång också Om det går. 

jag var precis på inskrivning och privat ultraljud och allt Såg bra ut, eventuellt ett par dagar efter än jag trodde men de gissar 9+0 idag. Hjärtat slog, och den lille sträckte tom på sig en gång :) otroligt att få se det när vi senast bara såg total stillhet. *tacksam* ska glädjas nu även om det känns som att jag helt kan slappna av först efter ul i v 12. Tittar på den lilla filmen jag fick om och om igen??

det verkar vara en bugg för vissa att kunna citera, jag kan tex bara citera senast skrivna inlägget. 

men gud vad underbart att höra! Jätteroligt verkligen, stort grattis Hjärta

• MagganTop

Idag fick vi svar på vårt nipt test. Låg risk på alla trisomier Hjärta men labbet hade missat att analysera om det fanns någon könskromosomsavvikelse så nu går jag runt o nojar över det, att man aldrig kan känna lugn Skrikandes

• Lilablommande
    MagganTop skrev 2022-06-23 21:03:10 följande:

Idag fick vi svar på vårt nipt test. Låg risk på alla trisomier Hjärta men labbet hade missat att analysera om det fanns någon könskromosomsavvikelse så nu går jag runt o nojar över det, att man aldrig kan känna lugn Skrikandes

Grattis!! Det kommer säkert att se precis lika bra ut när du får de andra resulten ocksåHjärta Vi har kommit så långt nu att odsen för att det här ska gå bra är på vår sida nu{#emotions_dlg.flower}
  • MagganTop
    Lilablommande skrev 2022-06-23 21:20:41 följande:
    Grattis!! Det kommer säkert att se precis lika bra ut när du får de andra resulten ocksåHjärta Vi har kommit så långt nu att odsen för att det här ska gå bra är på vår sida nu{#emotions_dlg.flower}
    Åh jag hoppas verkligen det, tack för positiv energiHjärta
  • Anonym (Mina)

MagganTop, vad härligt!! 

Hur mår alla? Kan vi kicka igång tråden lite mer? Jag använder inte Facebook så kan inte gå med. 

Vilken vecka är ni i nu?
    Har ni haft mycket symptom hittills?
    Har ev. symptom minskat efter v10-11?
    Har ni haft första/andra ultraljudet? 
    Vad är nästa "steg" ni väntar på just nu?
    Något annat kul att berätta? Solig

• linaaaag

Hej ! 

Jag är i vecka 11 (10+0). 
    Jag har kräkts och kräkts i över 5 veckor nu. Från morgon till kväll varje dag . De två senaste dagarna har jag endast spytt 2-3 gånger. Jag är tacksam för det för det har varit så jäääävla jobbigt men samtidigt blir jag rädd när symtomen minskar för jag har två MA i bagaget . 

var på ultraljud 8+5 och såg en fin bebis med ett hjärta som slog . Ska på nytt ultraljud om en vecka på grund av mina MA. Så det är det jag väntar på nu . 

• ems1991

Jag är i vecka 12. Hittills har jag varit extremt trött och haft illamående som kommer och går. Inte så mycket att jag spyr men det finns där och har varit yr. Har heller inte haft någon aptit men måste ändå äta.Tycker det har varit väldigt svårt med maten då jag knappt varit sugen på något alls förutom frukt och flingor med mjölk. Hoppas det vänder nu. De första veckorna hade jag ont i ryggen men det har blivit bättre. Vi gjorde ett ultraljud när jag var i v 8 eftersom jag då hade en blödning. Igår gjorde vi NIPT test och ännu ett ultraljud som såg bra ut. Det är verkligen något speciellt att se sitt lilla barn röra sig på skärmen :) Nu väntar vi på svar på Nipt testet

• MagganTop

Jag går lite emot strömmen och fick mina symtom närmare v 12 haha. foglossning, yrsel och ömma bröst är väl det som är mest kännbart. Kräkts två ggr. Gjort ett ultraljud i v 10+3 då vi gjorde NIPT privat. Kommer få ett TUL inom två veckor Glad Är idag i v 12+0. 

Svar på tråden BF JANUARI 2023