• Anonym (Tjej)

Sex stör grannar?

Okej, jag låter. Det är inte meningen men jag låter när jag njuter och jag älskar sex. 

Bor i lägenhet och jag börjar fundera på hur okej det är att jag låter.

Jag hör grannarnas barn skrika dygnet runt i princip, även när föräldrarna skriker på barnen.

Jag är tyst i övrigt, har aldrig hög musik, aldrig fest, har inga barn eller husdjur etc men jag kan ha sex olika tider på dygnet och ibland ganska länge där både jag och min partner kommer flera gånger.

Hur tänker man om det här? Eftersom jag inte riktigt styr över mina läten så kan jag liksom skämmas efteråt ifall grannarna störs.

• Svar på tråden Sex stör grannar?
  • Anonym (Klockan)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-05-18 08:56:05 följande:
    Jag skrev att när någon inte är tyst under sex, fast hen vet att det finns andra som kan höra, så beror det nog snarare på att hen glömmer bort att vara tyst, än på att hen inte kan kontrollera det. Jag har aldrig skrivit att JAG har svårt att vara tyst när jag har sex.

Varför är du så intresserad av just MITT sexliv? Varför har du startat upp den här tråden igen, när den har varit tyst så länge?
    För att jag blev väckt mitt i natten av ett par som hade sex  
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Klockan) skrev 2022-05-18 09:03:33 följande:
    För att jag blev väckt mitt i natten av ett par som hade sex  
    Ok, tråkigt, men du får nog ta det med dem. Själv brukar jag sova på natten.
  • Anonym (jo)

Alltså det går att ha sex tyst. Att säga att man inte styr över sig själv när man har sex är bs.  Det vet ju alla vi som är föräldrar. Däremot kanske man inte kan ha riktigt det sexet man helst skulle önska om man måste vara tyst... 

• Anonym (Klockan)
    Anonym (jo) skrev 2022-05-18 10:12:00 följande:

Alltså det går att ha sex tyst. Att säga att man inte styr över sig själv när man har sex är bs.  Det vet ju alla vi som är föräldrar. Däremot kanske man inte kan ha riktigt det sexet man helst skulle önska om man måste vara tyst... 

Det är förstås inte lika roligt men är det sent på natten en vanlig vardag måste det göras 
  • Anonym (Screamer)

Har faktiskt fått mitt första klagomål på just sexljud av min granne nedanför. Jag är nykär och knullar oftast på morgonen när vi vaknar och på kvällen innan läggdags vid 22. På helgen blir det kanske en gång på dagen också. Håller på kanske 20-30 min per gång och låter såklart mest när jag kommer men säkert en hel del under akten också. 

Är det verkligen rimligt att man ska behöva begränsa sig för att man knullar i den omfattningen? Jag vill gärna leva ut och njuta av det underbara som min kille ger mig utan att tänka på att tanten under kanske hör lite. Vi gör ju inget fel, båda är lyckliga och har kul. Skillnad om man bedrev en bordell i lägenheten liksom?

• Anonym (Men)

Det måste ju vara något som är konstigt om människor normalt tål alla andra ljud. 
    Dammsugar, elvisp, film på TVn, gångljud osv. Men så fort det blir sexljud även om de ljuden inte är högre än andra så är det inte bra. 

Det måste ha och göra med att folk börjar associera, tänka på sex eller blir så förnärmad av att veta att någon annan har sex så att sådana ljud provocerar. 

Sexljud så länge de är i paritet med andra ljud borde ju klassas och vara lika accepterade som allt annat.

• Anonym (J)

Ja du kan ju fundera på om du vill höra andra ligga så vet du svaret 

• Anonym (Men)

Do Not Apologize for Having Loud Sex

By ?relatively harmless,? I mean that sex noises don?t actively injure or oppress anyone. They may be awkward; overhearers are forced to think about sex at a moment when they would prefer not to. (Or worse, when they, too, are having sex, in which case they suddenly feel like they?re taking part in an orgy with Bob from 3A.) Like an accidental glimpse of an acquaintance?s naked body, overheard orgasms may be seared in the mind.

Nevertheless, the overhearers? inconvenience is relatively minor. As far as noisy neighbors go, sexually noisy neighbors are really not that intrusive. The noisy part lasts only a few minutes, which is more than can be said for some colicky babies and barking dogs I have known. (To say nothing of the ongoing jackhammer renovations in the building outside my window as we speak.) But to tell the noisy-sex-havers to remove an entire genre of sex from their repertoire in the privacy of their own homes due to some third party?s minor discomfort is a significant burden. And so the onus is on the overhearing-sex-listener to deal with it. You can dull the noise by turning on a radio, putting in earplugs, or making some noise of your own. You can simply ignore it for a couple minutes. Neighbors who throw noisy parties are generally allowed a few hours of indulgence. Shouldn?t vocal sex-havers be afforded a few minutes?

• Anonym (J)
    Anonym (Screamer) skrev 2024-11-12 18:32:52 följande:

Har faktiskt fått mitt första klagomål på just sexljud av min granne nedanför. Jag är nykär och knullar oftast på morgonen när vi vaknar och på kvällen innan läggdags vid 22. På helgen blir det kanske en gång på dagen också. Håller på kanske 20-30 min per gång och låter såklart mest när jag kommer men säkert en hel del under akten också. 

Är det verkligen rimligt att man ska behöva begränsa sig för att man knullar i den omfattningen? Jag vill gärna leva ut och njuta av det underbara som min kille ger mig utan att tänka på att tanten under kanske hör lite. Vi gör ju inget fel, båda är lyckliga och har kul. Skillnad om man bedrev en bordell i lägenheten liksom?

Det är Äckligt. 
  • Anonym (Men)
    Anonym (J) skrev 2024-11-13 20:25:37 följande:

Ja du kan ju fundera på om du vill höra andra ligga så vet du svaret 

Vill och vill. Jag kanske inte vill höra andras hundar, elvispar, fester eller annat. Men så länge ingen skadas eller far illa så är det sånt man får acceptera. Sex tillhör en naturlig mänsklig repertoar av ljud och är också något människor får ha om de vill. Så länge de inte gör något överdrivet av det så är det något jag får acceptera oavsett vad jag vill höra eller inte. 
  • Anonym (Men)

Det handlar om att acceptera andra människors ljud så länge det är lagligt och inom rimliga gränser oavsett vad det är för ljud och det spelar ingen roll vad andra tycker. 

Lika lite som andra har något att göra med om jag vispar grädde i köket och vad de tänker om det så spelar det lika lite roll om någon vill ha sex i sin soffa och vad andra tänker om det. Det är sånt vi får acceptera som människor.

• Anonym (Men)
    If you believe your neighbor?s noisy-sex act also breaks the law (his orgasm noises coincide with those of an animal, for instance) you may need to alert the authorities. When the sex in question occurs in a private apartment between presumably consenting adults, however, the noisemakers owe nothing to the neighbors. Sex happens. Sex noises happen. That?s life.
Svar på tråden Sex stör grannar?