• Anonym (Tjej)

Sex stör grannar?

Okej, jag låter. Det är inte meningen men jag låter när jag njuter och jag älskar sex. 

Bor i lägenhet och jag börjar fundera på hur okej det är att jag låter.

Jag hör grannarnas barn skrika dygnet runt i princip, även när föräldrarna skriker på barnen.

Jag är tyst i övrigt, har aldrig hög musik, aldrig fest, har inga barn eller husdjur etc men jag kan ha sex olika tider på dygnet och ibland ganska länge där både jag och min partner kommer flera gånger.

Hur tänker man om det här? Eftersom jag inte riktigt styr över mina läten så kan jag liksom skämmas efteråt ifall grannarna störs.

• Svar på tråden Sex stör grannar?
  • Anonym (Lollo)

Släpp loss och njut.

Om någon stör sig lär du få veta det, men innan någon klagar, så sexa loss och ha det riktigt skönt!

• Anonym (Q)

Det är upp till dina grannar att avgöra om du stör eller inte.
    Menar, om grannarna inte kan sova för att någon i huset har högljudd sex i flera timmar så är det inte konstigt om någon blir störd av det. Men de kanske sover hårt.. och då är ju ingen skada skedd!

Tror dock att du har lättare att kontrollera hur mycket du låter när du knullar, än vad grannen kan kontrollera hur mycket deras barn låter.

• Anonym (L)

Man KAN rå för hur mycket man låter - man behöver inte primalskrika i timmar. En vuxen person har kontroll över sitt röstläge, det har inte små barn. De som vrålar och skriker som att det inte finns en morgondag eller grannar gör det enbart för att andra ska höra. 

Sluta vråla, knulla bäst ni vill men sänk volymen ett par snäpp, lovar att det inte blir mindre skönt för det. 

• Gameofthrones

Njut och ha sex. Man mår som bäst då. 

• Anonym (S)

Självklart styr du över dina läten och det spelar ingen roll om du annars är tyst som en mus, du får inte störa dina grannar. Sen kan det vara så att en del grannar "tål" mer oljud men det kan man inte riktigt veta innan.

• Anonym (S)

Sen kanske du borde tänka på att grannens barn borde slippa höra er ha sex. Allt handlar inte om vad man får eller inte får göra.

• Anonym (Po)

I synnerhet med tanke på att du bor granne med barn tycker jag att ni bör dämpa er. Men även vuxna grannar blir väldigt störda av sexljud. Det är att bli påtvingad väldigt intima delar av någon annans liv. En sort ljudblottning. Jag själv hade blivit mycket mer störd av sexljud än barnskrik. 

• Sam Ståhl
    Anonym (Lollo) skrev 2022-04-21 12:15:05 följande:

Släpp loss och njut.

Om någon stör sig lär du få veta det, men innan någon klagar, så sexa loss och ha det riktigt skönt!

Precis, tänk som skribenten ovan.

Om det låter mycket och grannarna av den anledningen skulle bli störda får de väl höra av sig. Märker du inget från grannarna är det väl såi att de inte störs eller inte bryr sig.

Viss störning från grannarna får man acceptera när man bor i flerfamiljshus men tycker du själv att det hämmar dig får du väl hitta annan lösning - var nån annanstans där du/ ni inte riskerar störa någon (avskiljd plats inom- eller utomhus alternativt gageboll (?) eller nåt som får dig bli tystare).
    Att byta miljö, sätt att ha sex eller spetsa med tillbehör kan ju vara vitaliserande och trevligt på andra sätt också. Men då kanske det blir än mer högljutt...
    Möjligen ett angenämt problem men oroa dig inte förrän störning verkligen har blivit ett problem för grannarna.

Lycka till!
  • Anonym (Klockan)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-04-21 12:09:02 följande:
    Sex stör grannar?

Hur tänker man om det här? Eftersom jag inte riktigt styr över mina läten så kan jag liksom skämmas efteråt ifall grannarna störs.

Det beror på vad klockan är är det sent på en vardag efter 22 är det inte så bra men det går alltid att försöka dämpa ljudet efter 22 
  • Anonym (Kvinna)

Hur kan du inte styra över din röst när du har sex? Jag har inga som helst problem med att välja att vara tyst när jag får orgasm.

Svar på tråden Sex stör grannar?