• Anonym (Undrar)

Otrogen en gång alltid otrogen

Som rubriken lyder stämmer det? 

min man har försökt Vara otrogen 2 gånger men säger att han slutat med det. Får kolla hans mobil när jag vill och hittar inga tecken på otrohet. vet Att det är olika för alla, men stämmer det att man slutar vara otrogen utan att söka hjälp? Eller blir man bara bättre på att dölja det? Kanske införskaffa en till telefon för otroheter? Osv? 

• Svar på tråden Otrogen en gång alltid otrogen
  • molly50
    Anonym (Really?) skrev 2022-03-21 11:34:53 följande:

"Så det är värre om man planerar otrohet ? Typ skriver på vissa sidor och flirtar och bestämmer träff än om det bra råkar hända irl utan nån planering? Förklara gärna varför ni tycker så "

Du svarade på en generell frågeställning utifrån, bland annat ditt eget resonemang.

Varför svarar du om du samtidigt tycker att man endast resonerar om TS? Hur blir det jag som felar om du valfritt blandar och jag svarar på ett redan generellt resonemang? 

Nu var det ju TS som skrev det inlägget du citerar här.
    Och det var det jag svarade på från början.
    Därför antar jag att det är TS det handlar om. Inte generellt.

Var har jag skrivit att du har felat?
    Jag citerade TS inlägg sen svarade du på mitt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Really?) skrev 2022-03-20 20:47:55 följande:

Ja, du var också tydlig med att deklarera att det var en slippery slope som slutade där när jag skrev om flörtande i avsikten att flörta. 

Så vad är då din poäng? Hur definierar du problem med gränsdragning? Missuppfattade jag att du syftade på att de som flörtade har dessa problem? Det som du kommenterade? Eller vad är det som är en slippery slope enligt dig?

Jag undrar snarare vad din poäng är?
    Ville du bara gnälla på andras inlägg eller har du någon egen åsikt i saken?

Angående slippery slope så kan jag absolut förstå att människor med tvivelaktiga värderingar gillar slippery... det är så mycket enklare att sligra sig då  Drömmer
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2022-03-21 12:33:21 följande:

Äh, jag tror att vederbörande bill att du ska säga att det är helt ok att bete sig som en röv för det kan ju faktiskt går bra ändå... bara ingen får veta det så.... Flört
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2022-03-21 13:30:23 följande:
    Äh, jag tror att vederbörande bill att du ska säga att det är helt ok att bete sig som en röv för det kan ju faktiskt går bra ändå... bara ingen får veta det så.... Flört
    Ja,jag har ingen aning om vad h*n menar.
  • Anonym (Really?)
    molly50 skrev 2022-03-21 12:33:21 följande:

Det förs en helt generell frågeställning och debatt i tråden. Rubriken är det till och med. Det citerade svaret är på en generell frågeställning i frågan: Stämmer uttrycket en gång otrogen alltid otrogen? 

Hur kommer sig att du i samtliga trådar jag tittat i hamnar i debatt om förvillande detaljer istället för en sakdiskusssion. 

• molly50
    Anonym (Really?) skrev 2022-03-21 13:42:51 följande:

Det förs en helt generell frågeställning och debatt i tråden. Rubriken är det till och med. Det citerade svaret är på en generell frågeställning i frågan: Stämmer uttrycket en gång otrogen alltid otrogen? 

Hur kommer sig att du i samtliga trådar jag tittat i hamnar i debatt om förvillande detaljer istället för en sakdiskusssion. 

Återigen så svarade jag på en fråga ställd av TS.
    Menar du att TS själv skulle gå ifrån ämnet och börja diskutera mer generellt?

Jag brukar försöka undvika att hamna i diskussioner som glider ifrån ämnet.
    Så jag vet inte om du har misstagit mig för någon annan.
    Och jag vet inte om du har missat det. Men det är rätt vanligt,här på FL,att trådarna glider ifrån samtalsämnet.
    Och nu så gör ju även du det.
    Så ska vi återgå till ämnet eller vill du diskutera något annat?
    I så fall kan du ju starta en ny tråd om det.
  • Anonym (Really?)
    molly50 skrev 2022-03-21 13:48:54 följande:
    Återigen så svarade jag på en fråga ställd av TS.
    Menar du att TS själv skulle gå ifrån ämnet och börja diskutera mer generellt?

Jag brukar försöka undvika att hamna i diskussioner som glider ifrån ämnet.
    Så jag vet inte om du har misstagit mig för någon annan.
    Och jag vet inte om du har missat det. Men det är rätt vanligt,här på FL,att trådarna glider ifrån samtalsämnet.
    Och nu så gör ju även du det.
    Så ska vi återgå till ämnet eller vill du diskutera något annat?
    I så fall kan du ju starta en ny tråd om det.

Ja. Det är väl uppenbart! Hela frågeställningen i trådstarten är ju generell och 90% av svaren generaliseringar av andras beteende som ska ligga till doms för TS beslut. 

Frågan var om det generellt anses värre om en otrohet är planerad. Som svar på att bl.a. du påstod det. Huruvida det planerats eller ej står det noll om i trådstarten. 

Svaret på frågorna om man kan sluta vara otrogen själv eller behöver hjälp är ju individuell och situationsbaserad. Och generell. Det går ju inte att svara ja eller nej på. 

• MammAmma
    Anonym (Really?) skrev 2022-03-20 20:47:55 följande:

Ja, du var också tydlig med att deklarera att det var en slippery slope som slutade där när jag skrev om flörtande i avsikten att flörta. 

Så vad är då din poäng? Hur definierar du problem med gränsdragning? Missuppfattade jag att du syftade på att de som flörtade har dessa problem? Det som du kommenterade? Eller vad är det som är en slippery slope enligt dig?

Det finns inget att tolka eller rader att läsa emellan. Jag var väldigt rak och tydlig med vad jag skrev och menade och ingenstans uttryckte jag mig så kategoriskt och allomfattande som du försöker få det till. Dina debattekniker lämnar en hel del att önska när du läser in sånt i andras inlägg som inte finns. Kommer ignorera dig tills din läsförståelse blivit bättre. 
  • molly50
    Anonym (Really?) skrev 2022-03-21 15:14:50 följande:

Ja. Det är väl uppenbart! Hela frågeställningen i trådstarten är ju generell och 90% av svaren generaliseringar av andras beteende som ska ligga till doms för TS beslut. 

Frågan var om det generellt anses värre om en otrohet är planerad. Som svar på att bl.a. du påstod det. Huruvida det planerats eller ej står det noll om i trådstarten. 

Svaret på frågorna om man kan sluta vara otrogen själv eller behöver hjälp är ju individuell och situationsbaserad. Och generell. Det går ju inte att svara ja eller nej på. 

Då har vi nog tolkat TS på olika sätt.
    Jag tolkar det som att TS diskuterar sin egen man och att han har försökt vara otrogen 2 ggr. Inte att det är en generell fråga.
    Och då blir det svårt att försöka föra en diskussion om vi inte diskuterar samma sak.
  • Anonym (Really?)
    molly50 skrev 2022-03-21 16:23:44 följande:
    Då har vi nog tolkat TS på olika sätt.
    Jag tolkar det som att TS diskuterar sin egen man och att han har försökt vara otrogen 2 ggr. Inte att det är en generell fråga.
    Och då blir det svårt att försöka föra en diskussion om vi inte diskuterar samma sak.

Det står ingenting i trådstarten om att någon planerade otrohet. Det står tvärtom att han sagt att han slutat otrohet ö.h.t.

Så.. Varför svarar du då om planerad otrohet eller ej? Om det nu handlar om TS och dennes partner. Det var en öppen fråga från TS när andra spekulerade i det och hon frågar om det stämmer. Ett generellt resonemang.

Precis som frågan i rubriken: 

Otrogen en gång alltid otrogen

Som rubriken lyder stämmer det? 

Ett generellt resonemang. 

Svar på tråden Otrogen en gång alltid otrogen