-
Man kan ju planera att hänga på olika sajter och flirta utan att ha för avsikt att träffa någon. Att flörta runt IRL eller på nätet för att få bekräftelse på om man fortfarande anses attraktiv utan att vilja gå längre är ju väldigt vanligt.molly50 skrev 2022-03-19 18:26:26 följande:Planerar man otroheten så är det ju inget misstag utan ett medvetet val.
-
Så det slutar otvetydigt med fysisk otrohet? Ok. Tack för facit. Antar att det är bäst att undvika förhållanden helt.MammAmma skrev 2022-03-20 12:28:53 följande:Ja, men detta är en slippery slope. Processen må ofta börja 'oskyldigt', men personer med svårigheter gällande gränsdragning kommer att förskjuta och rationalisera dessa gränser allt eftersom, tills det eskalerat till fysisk otrohet.
-
MammAmma skrev 2022-03-20 20:06:30 följande:Jag poängterade klart och tydligt att personer med gränssättningssvårigheter är de som kommer att förskjuta dem. Så ditt raljerande är helt överflödigt här.
Ja, du var också tydlig med att deklarera att det var en slippery slope som slutade där när jag skrev om flörtande i avsikten att flörta.
Så vad är då din poäng? Hur definierar du problem med gränsdragning? Missuppfattade jag att du syftade på att de som flörtade har dessa problem? Det som du kommenterade? Eller vad är det som är en slippery slope enligt dig?
-
Fast ditt svar var ju på ett generellt resonemang friställt från TS. Det blir ju väldigt förvirrat att blanda detta.molly50 skrev 2022-03-20 12:13:22 följande:Ja,men det verkar ju inte vara TS mans avsikter.
Han har ju t om erkänt att han försökt vara otrogen. -
molly50 skrev 2022-03-21 08:39:30 följande:Det är väl ändå TS som ska diskuteras här?
"Så det är värre om man planerar otrohet ? Typ skriver på vissa sidor och flirtar och bestämmer träff än om det bra råkar hända irl utan nån planering? Förklara gärna varför ni tycker så "
Du svarade på en generell frågeställning utifrån, bland annat ditt eget resonemang.
Varför svarar du om du samtidigt tycker att man endast resonerar om TS? Hur blir det jag som felar om du valfritt blandar och jag svarar på ett redan generellt resonemang?
-
molly50 skrev 2022-03-21 12:33:21 följande:Nu var det ju TS som skrev det inlägget du citerar här.
Och det var det jag svarade på från början.
Därför antar jag att det är TS det handlar om. Inte generellt.
Var har jag skrivit att du har felat?
Jag citerade TS inlägg sen svarade du på mitt.Det förs en helt generell frågeställning och debatt i tråden. Rubriken är det till och med. Det citerade svaret är på en generell frågeställning i frågan: Stämmer uttrycket en gång otrogen alltid otrogen?
Hur kommer sig att du i samtliga trådar jag tittat i hamnar i debatt om förvillande detaljer istället för en sakdiskusssion.
-
molly50 skrev 2022-03-21 13:48:54 följande:Återigen så svarade jag på en fråga ställd av TS.
Menar du att TS själv skulle gå ifrån ämnet och börja diskutera mer generellt?
Jag brukar försöka undvika att hamna i diskussioner som glider ifrån ämnet.
Så jag vet inte om du har misstagit mig för någon annan.
Och jag vet inte om du har missat det. Men det är rätt vanligt,här på FL,att trådarna glider ifrån samtalsämnet.
Och nu så gör ju även du det.
Så ska vi återgå till ämnet eller vill du diskutera något annat?
I så fall kan du ju starta en ny tråd om det.Ja. Det är väl uppenbart! Hela frågeställningen i trådstarten är ju generell och 90% av svaren generaliseringar av andras beteende som ska ligga till doms för TS beslut.
Frågan var om det generellt anses värre om en otrohet är planerad. Som svar på att bl.a. du påstod det. Huruvida det planerats eller ej står det noll om i trådstarten.
Svaret på frågorna om man kan sluta vara otrogen själv eller behöver hjälp är ju individuell och situationsbaserad. Och generell. Det går ju inte att svara ja eller nej på.
-
molly50 skrev 2022-03-21 16:23:44 följande:Då har vi nog tolkat TS på olika sätt.
Jag tolkar det som att TS diskuterar sin egen man och att han har försökt vara otrogen 2 ggr. Inte att det är en generell fråga.
Och då blir det svårt att försöka föra en diskussion om vi inte diskuterar samma sak.Det står ingenting i trådstarten om att någon planerade otrohet. Det står tvärtom att han sagt att han slutat otrohet ö.h.t.
Så.. Varför svarar du då om planerad otrohet eller ej? Om det nu handlar om TS och dennes partner. Det var en öppen fråga från TS när andra spekulerade i det och hon frågar om det stämmer. Ett generellt resonemang.
Precis som frågan i rubriken:
Otrogen en gång alltid otrogenSom rubriken lyder stämmer det?
Ett generellt resonemang.
-
MammAmma skrev 2022-03-21 16:21:05 följande:Det finns inget att tolka eller rader att läsa emellan. Jag var väldigt rak och tydlig med vad jag skrev och menade och ingenstans uttryckte jag mig så kategoriskt och allomfattande som du försöker få det till. Dina debattekniker lämnar en hel del att önska när du läser in sånt i andras inlägg som inte finns. Kommer ignorera dig tills din läsförståelse blivit bättre.
Så "problem med gränsdragning" är ett verifierat och kvantifierat begrepp? Är det relaterat till det du svarade på?
Nej, det är en subjektiv bedömning och glidande begrepp du hänvisar till. Allt resonemang byggt på det blir följaktligen också det.
-
molly50 skrev 2022-03-21 17:07:13 följande:Hur tolkar du då det TS skrev om att hennes man tänkte vara otrogen 2 ggr?
Låter det som något oplanerat?
Återigen så svarade jag på TS fråga om det är värre med planerad otrohet än oplanerad.
Och det är inte bara jag som svarat på den frågan.
Men det är bara mig du hackar på? Varför?
Jag har gjort mitt absolut bästa att förklara varför jag skriver till dig.Jag är på det här forumet väldigt sällan och jag skriver inte normalt sett. Nu har jag läst trådarna på sidan ett och i samtliga gällande otrohet har du hamnat i polemik med andra om tolkningar, läsförståelse och missuppfattningar. Den gemensamma nämnaren är du och inte jag.
-
molly50 skrev 2022-03-21 19:34:13 följande:
Ja,jag erkänner att jag har hamnat i polemik med andra i framförallt otrohetstrådar.
Men det har oftast handlat om att vi har haft olika åsikter.
Men nu är det du som glider ifrån ämnet här. Inte jag.
Vill du diskutera mig så får du gärna skicka pm till mig.
Men jag tycker inte vi ska ta den diskussionen här.
Vill du inte det så tycker jag vi avslutar diskussionen här då vi ändå inte kommer någonvart då du verkar vilja missförstå allt jag skriver.
Öh. Det jag läste handlar om tolkningar och citat, inte åsikter. Och att jag och andra vill missuppfatta dig.
Varför vill folk missuppfatta dig? Jag vill inte missuppfatta dig, tvärtom, och förstår inte varför någon skulle vilja det?
Den alternativa tolkningen kan ju vara att du är otydlig och rör i hop trådars resonemang?
Vad är gemensamma nämnaren?
-
molly50 skrev 2022-03-21 20:02:30 följande:Återigen,är det mig du vill diskutera eller trådens ämne?
Är det mig du vill diskutera så avslutar jag diskussionen med dig här och nu då det inte tillförtråden någonting.Vad tycker du att jag ska göra? Det är ju du som gör det personligt genom att påstå att folk VILL missförstå dig. Varför skulle någon vilja det?
Det är du som drog det till något slags personligt plan när jag ifrågasatte det du skrev. Jag citerade och talade om vad jag tyckte var otydligt. Man gör så i forum. Det betyder inte att man hyser illvilja mot personen man ifrågasätter.
-
För vad?Anonym (jaha) skrev 2022-03-22 14:20:09 följande:Tips, om personen inte lägger ner trotts upprepade tillsägelser från dig så anmäl.