• Anonym (Undrar)

Otrogen en gång alltid otrogen

Som rubriken lyder stämmer det? 

min man har försökt Vara otrogen 2 gånger men säger att han slutat med det. Får kolla hans mobil när jag vill och hittar inga tecken på otrohet. vet Att det är olika för alla, men stämmer det att man slutar vara otrogen utan att söka hjälp? Eller blir man bara bättre på att dölja det? Kanske införskaffa en till telefon för otroheter? Osv? 

• Svar på tråden Otrogen en gång alltid otrogen
  • nihka

Nej, så är det inte alltid.

Människor växer och utvecklas och ibland beror otroheten på att de rätta känslorna inte finns.

Med det sagt finns också människor som är kroniskt otrogna, så du får bedöma var person för sig.

• Anonym (Undrar)
    nihka skrev 2022-03-19 12:48:22 följande:

Nej, så är det inte alltid.

Människor växer och utvecklas och ibland beror otroheten på att de rätta känslorna inte finns.

Med det sagt finns också människor som är kroniskt otrogna, så du får bedöma var person för sig.

Min man påstår att han aldrig varit otrogen tidigare bara med mig.. kan det vara så att känslorna inte finns där? Han va trogen första året sen så börja han vara otrogen från ingenstans ...
  • Ocdmänniska

Ja varför inte, som nån sa folk ändras! Dock skulle jag aldrig kunna lita på en partner efter dom varit otrogen och inte heller är det något jag skulle kunna komma över

• MammAmma

Finns ju de som är otrogna en enda gång, blir förskräckta över sig själva, ångrar det djupt och gör aldrig om det.
    Men har det funnits minsta förplaner för otroheten, dvs inte bara att tillfälligheten och kasst tillfälligt omdöme gjorde tjuven, så krävs det otroligt mycket jobb för att förändra sig. De flesta är ärligt talat inte beredda att investera all den tid och energi som detta kräver.
    Så personligen skulle jag aldrig ge en andra chans. Har sett hur det gick för min mamma och bonusmamma. Själv fick jag aldrig chansen att välja ens, för otroheten kom inte fram förrän efter att vi gått isär, ca 10 år senare. Risken för att bli bedragen igen är flerfaldig, själv är jag inte villig att satsa igen på någon som bevisligen är opålitlig. 

• nihka
    Anonym (Undrar) skrev 2022-03-19 12:59:13 följande:
    Min man påstår att han aldrig varit otrogen tidigare bara med mig.. kan det vara så att känslorna inte finns där? Han va trogen första året sen så börja han vara otrogen från ingenstans ...
    Låter inte bra. En gång är ingen gång, men en vana...Gifte ni er väldigt unga? 
  • Anonym (Undrar)

Så det är värre om man planerar otrohet ? Typ skriver på vissa sidor och flirtar och bestämmer träff än om det bra råkar hända irl utan nån planering? Förklara gärna varför ni tycker så 

• molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2022-03-19 17:59:36 följande:

Så det är värre om man planerar otrohet ? Typ skriver på vissa sidor och flirtar och bestämmer träff än om det bra råkar hända irl utan nån planering? Förklara gärna varför ni tycker så 

Planerar man otroheten så är det ju inget misstag utan ett medvetet val.
  • Ocdmänniska

Oja att det är värre, för då har han tänkt mycket och aktivt i veckor kanske planerar det. Det är otroligt mycket värre än att fyllemisstag tex eller nått som inte är planerat 

• MammAmma
    Anonym (Undrar) skrev 2022-03-19 17:59:36 följande:

Klart det är värre. Överlagd otrohet kräver en nivå av beräknande och hänsynslöshet gentemot partnern som är direkt obehaglig. Inte den sortens person jag vill ha i min närhet om jag kan hjälpa det. 
  • Anonym (Really?)
    molly50 skrev 2022-03-19 18:26:26 följande:
    Planerar man otroheten så är det ju inget misstag utan ett medvetet val.
    Man kan ju planera att hänga på olika sajter och flirta utan att ha för avsikt att träffa någon. Att flörta runt IRL eller på nätet för att få bekräftelse på om man fortfarande anses attraktiv utan att vilja gå längre är ju väldigt vanligt.
Svar på tråden Otrogen en gång alltid otrogen