• doritoscool

Är det rätt av Sverige att skicka militär hjälp?

Debatt om krisläget i Ukraina och Sveriges neutralitet.

Är det rätt av Sverige att skicka militär hjälp till Ukraina?

Följer utvecklingen av familjeliv.se
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det rätt av Sverige att skicka militär hjälp?
  • Anonym (.)

Det beslutet om det är rätt eller fel ska fattas på välgrundade argument och inte på vad man "känner" är rätt eller fel.

Det stora felet är sådana här försök till pöbelbeteende och undergrävande av Svensk politik.

• Anonym (Liberal)

Vilka är grunderna kan man fråga sig? Är ett land neutral så ska man inte bistå andra länder med vapen. 

• Pinnen2
    Anonym (Liberal) skrev 2022-02-28 13:26:27 följande:

Vilka är grunderna kan man fråga sig? Är ett land neutral så ska man inte bistå andra länder med vapen. 

Det gäller att förstå vad neutralitetsbegreppet kommer ifrån. Sverige har aldrig sagt man ska vara neutral i samtliga konflikter/krig.
  • Anonym (Vill ni att Sverige ska hamna i krig?)

Jag blir chockad över att så många verkar tycka att Sverige gjort rätt som skickar militär hjälp. Vill ni att Sverige ska hamna i krig?

Jag skäms över Sverige som alltid ska lägga sig i allt för att få en klapp på axeln så att de känner sig lite duktiga, men det är vi (folket) som kommer få ta konsekvenserna när Putin gör slag av sina hot. Jag  förstår inte varför inte bara Sverige kan hålla sig utanför den här konflikten.

• Anonym (Siffran)
    Anonym (Vill ni att Sverige ska hamna i krig?) skrev 2022-03-01 02:52:07 följande:

Jag blir chockad över att så många verkar tycka att Sverige gjort rätt som skickar militär hjälp. Vill ni att Sverige ska hamna i krig?

Jag skäms över Sverige som alltid ska lägga sig i allt för att få en klapp på axeln så att de känner sig lite duktiga, men det är vi (folket) som kommer få ta konsekvenserna när Putin gör slag av sina hot. Jag  förstår inte varför inte bara Sverige kan hålla sig utanför den här konflikten.

Helt enig med detta.
    Behöver inte tillägas något.
  • Anonym (Siffran)
    Anonym (Siffran) skrev 2022-03-01 05:03:09 följande:
    Helt enig med detta.
    Behöver inte tillägas något.
    Glömde... 

Samtidigt fortsätter Sverige att ösa miljoner i bistånd till, gissa vem?
  • Anonym (Chock)
    Anonym (Vill ni att Sverige ska hamna i krig?) skrev 2022-03-01 02:52:07 följande:

Jag tror att du kommer bli mer chockad om Sverige skulle stå helt passiva och se på, speciellt nu när Finland är millimeter från att gå med i Nato, när ryssen sen stövlar in här och knackar på för att ockupera oss för att kontrollera så att vi inte går med i Nato.

Då står vi där helt hjälplösa och omvärlden kommer inte göra ett smack för att hjälpa oss..

Sverige lägger sig inte i mer än vad andra länder gör och jag hade personligen skämts mer om vi inte hade hjälpt ett land i nöd 
  • Anonym (Gtt)

Ger man sig in i leken.... 

Då ska man inte gnälla sen om det faktiskt ger konsekvenser mot Sverige

• Anonym (Putins lakejer)

Ännu en tråd där en massa St Petersburgsbaserade skribenter verkar samlas.

• annabellelee

Jag har alltid varit för neutralitet, mot NATO, men jag har ändrat mig. Vi är ju egentligen inte neutrala eller hur?

Det är ju inte så att Ukraina eller Ryssland, det spelar ingen roll vem som vinner. Vi är med i EU, vi är för demokratiska värderingar, vi är mot oprovocerade militära  anfall av stater. Vårt agerande under andra världskriget var en skam. 

Vi borde gå med i NATO.

Svar på tråden Är det rätt av Sverige att skicka militär hjälp?