Är det rätt av Sverige att skicka militär hjälp?
Debatt om krisläget i Ukraina och Sveriges neutralitet.
Är det rätt av Sverige att skicka militär hjälp till Ukraina?
Debatt om krisläget i Ukraina och Sveriges neutralitet.
Är det rätt av Sverige att skicka militär hjälp till Ukraina?
Det beslutet om det är rätt eller fel ska fattas på välgrundade argument och inte på vad man "känner" är rätt eller fel.
Det stora felet är sådana här försök till pöbelbeteende och undergrävande av Svensk politik.
Vilka är grunderna kan man fråga sig? Är ett land neutral så ska man inte bistå andra länder med vapen.
Vilka är grunderna kan man fråga sig? Är ett land neutral så ska man inte bistå andra länder med vapen.
Jag blir chockad över att så många verkar tycka att Sverige gjort rätt som skickar militär hjälp. Vill ni att Sverige ska hamna i krig?
Jag skäms över Sverige som alltid ska lägga sig i allt för att få en klapp på axeln så att de känner sig lite duktiga, men det är vi (folket) som kommer få ta konsekvenserna när Putin gör slag av sina hot. Jag förstår inte varför inte bara Sverige kan hålla sig utanför den här konflikten.
Jag blir chockad över att så många verkar tycka att Sverige gjort rätt som skickar militär hjälp. Vill ni att Sverige ska hamna i krig?
Jag skäms över Sverige som alltid ska lägga sig i allt för att få en klapp på axeln så att de känner sig lite duktiga, men det är vi (folket) som kommer få ta konsekvenserna när Putin gör slag av sina hot. Jag förstår inte varför inte bara Sverige kan hålla sig utanför den här konflikten.
Ger man sig in i leken....
Då ska man inte gnälla sen om det faktiskt ger konsekvenser mot Sverige
Ännu en tråd där en massa St Petersburgsbaserade skribenter verkar samlas.
Jag har alltid varit för neutralitet, mot NATO, men jag har ändrat mig. Vi är ju egentligen inte neutrala eller hur?
Det är ju inte så att Ukraina eller Ryssland, det spelar ingen roll vem som vinner. Vi är med i EU, vi är för demokratiska värderingar, vi är mot oprovocerade militära anfall av stater. Vårt agerande under andra världskriget var en skam.
Vi borde gå med i NATO.