Inlägg från: Värmekudde |Visa alla inlägg
  • Värmekudde

Gravid med bf november 2022

Jag börjar känna magen tydlig mer och mer speciellt när jag ligger ner och den spänner lite också. Byxorna börjar bli tighta så har bara strechiga byxor på mig. Börjar få mer och mer mage men är också super svullen så det är en kombination. Längtar så efter en ordentlig boll på magenHjärta

• Värmekudde

Pico: jaaa hahaa känner såå igen mig i beskrivningen av stora tröjor och klänningar. Min garderob känns så liten just nu har typ på mig samma kläder hela tiden för jag e så svullen och vill täcka magen. Ska blii sååå skönt när magen putar ut ordentligt så man kan få visa upp den!

Har berättat för familjen, mannens familj,  två vänner och mina chefer att jag är gravid. Kommer vänta till efter kuben nästa vecka med att gå ut till kollegor/vänner. Nu räknar jag bara ner dagarna och längtar. Känner dock oro för nu närmar man sig att passera de där 12 veckorna som man så längtat efter att få passera. 

• Värmekudde

Bebis2021: jaa precis exakt så är det känner kanten av livmodern. Skönt att höra att vissa kan känna så var lite orolig att det var något fel för jag känner det så tydligt. 

• Värmekudde

Imorgon ska jag på KUB ultraljud. Längtar samtidigt som jag är nervös för att få resultatet och få se att det lever något där inne fortfarande. Var på ultraljud senast för cirka 3veckor sedan. Mitt illamående kommer och går fortfarande det är både en lättnad men också super jobbigt att spy ofta. Hoppas att illamåendet lättar snart. 

• Värmekudde

Var på KUB idag och allt såg bra ut! Ultraljudsbarnmorskan var så underbar, proffsig och övertygande om att allt kommer gå vägen, att barnet såg frisk ut och växer precis som den ska. Hon tryggade verkligen mig i att släppa oron. Känner mig överlycklig!SkrattandeVi kunde se mycket mer nu på ultraljudet jämfört med sist. Blev också framflyttad med några dagar. Känns så verkligt nu!
    Bebisen låg och sov/vilade så jag fick hoppa runt lite för att den skulle vakna och flytta på sig så att barnmorskan kunde mäta nackspalten. Den började sparka, göra kullerbyttor och röra på armarna Haha

• Värmekudde

Holy93, Thasz,RH93: Tack det är en häftig känsla att få se sitt första barn på ultraljud när den har blivit lite störreHjärta Ja precis min man var med mig även denna gången och vi båda blev helt överlyckliga och fick tårar. Eftersom jag blev framflyttad några dagar så är jag nu i vecka 13 så har tänkt berätta för alla kollegor och vänner nu

• Värmekudde

Uppdaterade mitt datum på listan. 

3/11 Zarizael, fjärde barnet
    7/11 Jowalowa, första barnet
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    12/11 emphz, tredje barnet
    13/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    20/11 Cemi, fjärde barnet
    21/11 Smlan, tredje barnet 
    22/11 Leopard91, andra barnet
    23/11 Februariblomma, andra barnet
    25/11 norrpigan, fjärde barnet
    27/11 DrLavernius, första barnet 

• Värmekudde

Pico: förstår att du är spänd, jag var också det inför kub! Sådan lättnad efteråt! Vi firade med att åka och handla baby grejer efteråt (kan inte låta bli har redan börjat) haha
    Vill så gärna veta könet nu också. Inte för att jag har en preferens utan mer så man kan planera och få dagdrömma om hur det kommer bli. Längtar!
    Min mage har börjat puta ut ordentligt nu + väldig svullnad också såklart. Har fått frågan flera gånger nu om jag är gravid så är svårt att dölja det. Börjar bli varmare väder nu också så orkar inte gå runt i pösiga tröjor. Det är nog väldigt individuellt hur pass tidigt det syns, olika kroppsbyggnad, hur mkt magmuskler man har osv. 

• Värmekudde

Thasz: Skönt att du har hittat bra gravidbyxor! Letat runt lite och utbudet är ju inte jätte stort och ganska dyrt.
    Fler som har tips på bra gravidkläder?Skrattande

• Värmekudde

Någon mer som har upplevt att illamåendet blir värre och mer intensivt i vecka 13? Jag kräks varje dag 6-7 gånger och kan inte hålla maten nere. Varit såhär i 6 dagar nu. Så otroligt jobbigt och energikrävande. Postafen funkar inte på mig heller. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022