Inlägg från: Värmekudde |Visa alla inlägg
  • Värmekudde

Gravid med bf november 2022

Loppster: ja du har nog rätt för nu kom illamåendet tillbaka. Blev så glad för det men samtidigt tänker jag att fan jag borde ju ha njutit av att inte må illa istället för att oroa mig så mycket. Det kommer nog gå upp och ner med illamåendetGlad

• Värmekudde
    Grodan90 skrev 2022-04-03 16:09:57 följande:
    Åh spännande! Vilken vecka är du i? Håller tummarna för oss imorgon!
    Jag ska också på ultraljud första gången i morgon. 7+ 5 idag om jag räknat rätt. Har verkligen sysselsatt mig jätte mycket nu dagarna innan så har inte hunnit tänka på det. Men vet att nervositeten kommer slå till rejält imorgon.
  • Värmekudde
    Grodan90 skrev 2022-04-03 20:56:31 följande:
    Spännande! Håller tummarna för digHjärta
    Håller tummarna för dig ocksåHjärta
    Är så jävla nervös just nu känner det i hela kroppen. Måste sysselsätta mig för annars svävar orostankarna iväg. 
  • Värmekudde

Jag var på vul precis och där inne låg det ett litet frö med tickande hjärtaHjärta Är så lättad och överlyckligHjärta och beräkningen stämde nästan exakt med bara en dag diff. Jag är 7+5 Glad

• Värmekudde
    Grodan90 skrev 2022-04-04 13:23:29 följande:
    Grattis!Hjärta
    Nu har jag också varit på ultraljud och fick se en
    minibebis med tickande hjärta! Så glad! Blev även framflyttad tre dagar vilket bara är positivt så är i 9+1 :)
    Åhh grattis till er med! Hjärta Nu kan man pusta ut lite! Skrattande
  • Värmekudde

Har verkligen känt mig mer lugn efter vul igår. Tittar på videon hela tiden. Känns mer verkligt nuGlad

• Värmekudde
    Pico skrev 2022-04-07 19:58:29 följande:

Spottings idag igen Rynkar på näsan fan också

Åhh men vad jobbigt när det där händer. Men vet du det behöver inte vara något dåligt. Vet att det kanske inte hjälper så mycket att höra det men försök att ha hopp att allt ändå är som det ska. Jag skulle kanske göra ett vul om det var en blödning kombinerat med smärta. Håller verkligen tummarna för dig!Hjärta
  • Värmekudde
    Bebis2021 skrev 2022-04-10 21:38:40 följande:

Är de någon här inne utan symtom? Tycker jag hade lite illamående kring vecka 6-7, men är nu i vecka 8 å upplever inge sånt, möjligtvis att jag blir lättare illamående om jag blir hungrig, å är kanske liiite tröttare än vanligt, men har ingen molvärk alls, minns inte när jag hade det senast, inbillar mig att inget växer där inne när ja inte känner något ( inge svullnad om magen eller så heller, känner mig helt enkelt verkligen helt ogravid, å då har jag varit gravid 10 gånger med denna grav räknat, har två barn, ma å några aborter i bagaget, känns ju som att magen borde puta litegrann iallafall när de inte är första graviditeten, hade verkligen tänkt att denna graviditet sluta oroa mig, men de är såå svårt, kan liksom inte tänka glatt att de blir bebis i november, för något säger mig att de inte blir så, sååå trött på detta, vill bara få njuta av en hel graviditet och må bra, få träffa min bebis efter 9 månader som dom flesta som blir gravida får göra, istället för att gång på gång genomgå första 10 veckorna eller mer å sen avbryta graviditeten..är nu drygt två år sen mitt första ma å fortfarande har man ingen bebis utan tragglar på i dom tidiga graviditetsveckorna som att man aldrig kommer längre å är på min femte graviditet på dessa två år, ursäkta mitt negativa och långa inlägg men behövde bara få ur mig de...

Jag förstår din oro jag hade samma oro som dig inför mitt vul för att jag hade illamående som kom och gick men som jag kände av mest i vecka 6-7 men vecka 8-9 mådde jag bättre, kände inte och känner fortfarande inte någon molvärk och är mest extremt trött. Men på vul såg allt bra ut! Det kan vara så olika för gravida kvinnor, vissa får helt enkelt inte jätte mycket symptom eller symptom som kommer och går. Nu mår jag illa typ varannan dag, trött helatiden, svullen ibland och ibland inte. Det behöver inte vara något dåligt!:) 
Svar på tråden Gravid med bf november 2022