Inlägg från: Värmekudde |Visa alla inlägg
  • Värmekudde

Gravid med bf november 2022

Karas
    Jag kommer att boka privat tid först som är längre fram för det är så svårt att få tider om man inte bokar i god tid. Sen om jag får en via landstinget kommer jag avboka den privata tiden. Någon som bor i stockholm och har bra erfarenhet av klinik/gyn som gör tidigt ultraljud?

• Värmekudde
    Dalarna91 skrev 2022-03-10 11:09:07 följande:

Försöker hålla mig lugn och inte övertänka men det är så svårt. Jag har känt växtvärk men har inte riktigt känt av det på 2 dagar. Mina bröst va ömma men sen igår så är det nästan borta. Kände av lite ömma bröst på morgonen men inte längre. Är så rädd nu att det kan vara ma. 
    Har inskrivningssamtal imorgon så hoppas dom kan ge några goda råd/förslag. Läste igår att det verkar som det är jätte många som haft samma problem. Symtom ena dagen och nästa dag, inga symtomer men inte fått mf/ma. Går in i vecka 7 imorgon. Tänkte inte ta vul men funderar nu på att göra det. 

Försök att hålla dig sysselsatt och göra något som gör dig glad om det går för att distrahera dig själv. I min förra graviditet hade jag jätte mycket symptom men det är ändå inte en garanti för det slutade med ma. Har inte heller jätte mycket symptom nu i vecka 4 men försöker att intala mig själv att bara njuta av det medan det går för vem vet om några dagar kanske man är jätte illamående med massa jobbiga symptom. Ta en dag i taget. Vet hur du känner! <3
  • Värmekudde

Vill bara tillägga att vilka starka tjejer vi är som går igenom en eller flera graviditeter, alla förändringar i kroppen som man går igenom och all ovisshet och känslor. Killar kan verkligen inte fullt ut sätta sig in i hur det är vara kvinna. 

• Värmekudde

Det så svårt att veta vilken molande värk som är ?normal?. Fick lite ont nu i både ländryggen och svagt molande värk i magen blir så rädd när det kommer sådär plötsligt från att knappt ha känt något på några dagar.. 

• Värmekudde

Gick in i vecka 6 idag, woho! Skrattande Oron försvinner inte men blir så glad för varje dag som går. Känner fortfarande knappt någon molvärk men försöker lugna mig med att det kan vara så och att allt kanske ändå är som det ska. Symptom hittills är att brösten helt klart växer men är inte ömma eller gör ont. Har börjat få mycket halsbränna när jag vaknar på morgnarna också men inget illamående. Har börjat vakna jätte tidigt på morgnarna också trots att jag vill sova vidare vilket inte är likt mig.. någon annan som har det så? 
    Har också fått jätte fin hy! Pregnancy glow haha

• Värmekudde

Dalarna 91: jag tycker du ska göra ett vul så att din oro minskar men berätta för din sambo att du planerar att göra det så han får möjligheten att följa med. 

• Värmekudde

Cinapuffen: åhh stor kram till dig. Hoppas på ett mirakel och att det kanske bara inte var tillräckligt med hormoner i kisset precis när du testade dig. Testade du med morgonutin?

• Värmekudde
    Pico skrev 2022-03-16 19:27:22 följande:

Jag tar också en vanlig multivitamin för kvinna med tillräckligt med folsyra samt omega3 separat. :)

det händer en hel del i min mage, det drar och spänner och molar, är i V5 (4+5), någon som känner igen sig?

har dessutom haft väldigt ont i min höft sedan ÄL+7 (plussade på ÄL+10) - kan det vara fogarna som redan börjar kännas? Trodde först att det bara var träningsvärk eller överansträngning men trots en veckas vila från träning så blir det inte bättre.. kommer efter promenader och mycket stående. Känns bara så orimligt tidigt?

Jag gick i vecka 6 igår och idag har jag känt att det drar, molar och spänner lite vid magen och har haft ont i bäckenet och känt av något i äggstockarna typ. Har knappt haft någon molvärk tills nu så blev ju direkt orolig och gick och vilade. Jag känner också i ljumskarna som att trosorna börjar bli trånga haha Men det är säkert inget att oroa sig för det är ju inte så konstigt om man känner lite då det ju händer grejer i kroppen:) 
  • Värmekudde

Är det någon annan som upplever halsbränna på morgnarna och har något tips på vad man kan göra för att underlätta det? 

• Värmekudde
    Matildaa2020 skrev 2022-03-17 09:52:37 följande:
    Omeprazol brukar funka bra tycker jag :)

Är så nojig över att äta medicin när jag är gravid men om det blir värre kanske det är ett alternativ, men tack för tipset! Skrattande

Jag testade mig precis med veckoindikator och fick 3+. Blev överlycklig! Fy så nervös jag var precis innan. Nu ska jag försöka att inte testa mer och invänta vul istället. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022