• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • RH93

Håller med er om att det kändes långt till RUL från KUB, även fast jag tycker veckorna tickar på fort.
    Jag va inte alls säker på i början vad jag kände för rörelser, inget som känns som typ fladder eller så som andra beskriver. För mig känns det mer som att något ramlar runt där inne eller att det rör sig från en sida till en annan typ. Lite konstig känsla haha.

Jag är i vecka 20 nu (19+5) men man börjar väl med RUL redan från vecka 18 så det borde gå bra att se för dig Bebis2021 tänker jag.

• Bebis2021
    RH93 skrev 2022-06-21 15:49:38 följande:

Håller med er om att det kändes långt till RUL från KUB, även fast jag tycker veckorna tickar på fort.
    Jag va inte alls säker på i början vad jag kände för rörelser, inget som känns som typ fladder eller så som andra beskriver. För mig känns det mer som att något ramlar runt där inne eller att det rör sig från en sida till en annan typ. Lite konstig känsla haha.

Jag är i vecka 20 nu (19+5) men man börjar väl med RUL redan från vecka 18 så det borde gå bra att se för dig Bebis2021 tänker jag.

Jo jag har läst de ska funka men ja valde kanske i de "tidigare spannet" så att säga, orkar inte vänta för länge :-P har ju dock gjort ul senast för ca tre veckor sen då jag var i vecka 15+2 och allt såg bra ut då men jag vågar inte andas ut försen efter rul eftersom jag tidigare haft ma där bebis dött i vecka 16 fast allt såg bra ut på ul i vecka 13... men men bara hoppas å hålla tummarna helt enkelt. OM nu allt ser bra ut kan ja inte riktigt bestämma mig för om vi ska kolla kön, hur gör ni andra med de? Har tidigare kollat med mitt ena barn och inte med det andra, ganska kul å spännande att få en överraskning på förlossningen samtidigt som man är sjukt nyfiken, vilket kön de är är helt oviktigt men tycker de blir mer verkligt och lättare att se en individ framför sig om man vet kön.
  • Bebis2021

Jag har förövrigt inte gjort varken kub eller nipt, tycker de flesta verkar göra de ena eller andra nu för tiden, men där jag bor erbjuds inte kub och nipt kändes nog så dyrt så de blev inte att vi gjorde det, har fyllt 32 i år och kan inte låta bli att oroa mig över om de är något fel lr att barnet ska vara sjukt, vet att man inte kan få reda på alla avvikelser i förväg såklart men kan inte låta bli att tänka att man kanske borde kollat trots allt? Börjar ju dock kännas lite försent.. men andra i 30års åldern har ni gjort nipt/kub? Finns någon här som inte gjort? Har aldrig gjort med mina tidigare barn men då var man j yngre... all denna oro aldrig tar de slut

• Loppster

Jag är 30 år (31 i dec) och har gjort kub men i Halland där jag bor blir alla oavsett ålder erbjudna det. 

vi har RUL i v19+3 vilket tydligen är lite sent enligt min bm men det fanns inte några andra lediga tider. Är i v17+1 nu. Har inte känt något fladder eller något som andra beskriver men någon puff någon gång men är inte säker på om det är bebis eller gaser. Haha 

• Holy93

Har rul idag (19+1) och är såå nervös. Jag är 99% säker på att jag får en pojke till, så könet känns nästan onödigt att behöva kolla på Drömmer 
    Men så nervös ifall att något skulle vara fel, man oroar sig ju för det minsta och man kommer ju tyvärr fortsätta oroa sig för sitt barn tills man ligger i graven Skrattande

• RH93
    Holy93 skrev 2022-06-22 07:48:28 följande:

Har rul idag (19+1) och är såå nervös. Jag är 99% säker på att jag får en pojke till, så könet känns nästan onödigt att behöva kolla på Drömmer 
    Men så nervös ifall att något skulle vara fel, man oroar sig ju för det minsta och man kommer ju tyvärr fortsätta oroa sig för sitt barn tills man ligger i graven Skrattande

Ja det är nästan omöjligt att inte oroa sig. Lycka till och hoppas det blir en fin stund Solig
  • MySecret

Jag har inte gjort kub med mina tidigare men i Skåne blir alla erbjudna nu, oavsett ålder. Så detta var första gången. 

Jag har inte rul förrän v20+6, tycker det känns väldigt sent... 

• Hanna95u

Länge sedan jag skrev här nu, men jag var på RUL igår och fick hoppa tillbaka hela 11 dagar jämfört med det förra ultraljudet, men barnmorskan verkade inte speciellt orolig över det. Flickan verkade välmående men kanske liten i tillväxten? Är tydligen nu bara i vecka 17+3 istället för 19+0. BF 27 november istället för 16 november. 
    Känner såklart en liten oro över detta.

Någon som varit med om något liknande? 

• EliMil

Godmorgon :) 
    Nyss hemkommen från Rul. En frisk och välmående bebis. Och fick till min stora förvåning veta att det är en liten tjej som ligger där inne och gror ? så förvånad, men såå lycklig. Frisk och välmående då är jag nöjd. 
    Fick även veta att min moderkaka ligger i framvägg så då blev jag lite lugn i att jag inte känner henne något speciellt ännu. Bm visade hur mon moderkaka låg och då finns en liten tom spalt på högra sidan, så där kommer jag kunna känna henne mera. 
    V 19+5 idag och nu längtar jag ännu mer till november. Har nog aldrig förut längtar till just november ;) 

• Bebis2021
    EliMil skrev 2022-06-23 08:48:10 följande:

Godmorgon :) 
    Nyss hemkommen från Rul. En frisk och välmående bebis. Och fick till min stora förvåning veta att det är en liten tjej som ligger där inne och gror ? så förvånad, men såå lycklig. Frisk och välmående då är jag nöjd. 
    Fick även veta att min moderkaka ligger i framvägg så då blev jag lite lugn i att jag inte känner henne något speciellt ännu. Bm visade hur mon moderkaka låg och då finns en liten tom spalt på högra sidan, så där kommer jag kunna känna henne mera. 
    V 19+5 idag och nu längtar jag ännu mer till november. Har nog aldrig förut längtar till just november ;) 

Men åh så underbart förstår verkligen att de känns bra <3 nu är de vara njuta, å jo förstår hur du menar man brukar kanske inte längta till november men då är de tur vår guldklimpar kommer å förgyller den månaden
Svar på tråden Gravid med bf november 2022