RH93 skrev 2022-06-21 15:49:38 följande:
Håller med er om att det kändes långt till RUL från KUB, även fast jag tycker veckorna tickar på fort.
Jag va inte alls säker på i början vad jag kände för rörelser, inget som känns som typ fladder eller så som andra beskriver. För mig känns det mer som att något ramlar runt där inne eller att det rör sig från en sida till en annan typ. Lite konstig känsla haha.
Jag är i vecka 20 nu (19+5) men man börjar väl med RUL redan från vecka 18 så det borde gå bra att se för dig Bebis2021 tänker jag.
Jo jag har läst de ska funka men ja valde kanske i de "tidigare spannet" så att säga, orkar inte vänta för länge :-P har ju dock gjort ul senast för ca tre veckor sen då jag var i vecka 15+2 och allt såg bra ut då men jag vågar inte andas ut försen efter rul eftersom jag tidigare haft ma där bebis dött i vecka 16 fast allt såg bra ut på ul i vecka 13... men men bara hoppas å hålla tummarna helt enkelt. OM nu allt ser bra ut kan ja inte riktigt bestämma mig för om vi ska kolla kön, hur gör ni andra med de? Har tidigare kollat med mitt ena barn och inte med det andra, ganska kul å spännande att få en överraskning på förlossningen samtidigt som man är sjukt nyfiken, vilket kön de är är helt oviktigt men tycker de blir mer verkligt och lättare att se en individ framför sig om man vet kön.