• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • RH93

Hej. Hoppas ni mår bra i värmen allihopa! Själv har jag varit helt slut senaste 2 veckorna. Är nog en kombo med att jobba heltid också.

Igår fick vi åka in till förlossningen för jag kände på kvällen att jag knappt hade känt bebis alls under dagen. Låg i flera timmar och vilade och väntade på att något skulle hända, men kom inget. Fick sen panik och katastroftankar om att det va helt kört. Hade känt av lite mindre rörelser även i måndags, men ändå nånting. Senaste tiden har han generellt rört sig supermycket under hela dagen, starka rörelser och många efter varann. Sen har jag dagar då jag knappt känner något. Tycker det är så svårt att veta när något är fel. Som tur va såg allting fint ut och kände några små sparkar på sjukhuset under tiden de kollade med ctg. Är det nån annan som också har väldigt olika rörelsemönster beroende på dag, eller tycker det är svårt att avgöra vad "minskade rörelser" ska ses som?  Kan tillägga att jag idag är i vecka 27+6. {#emotions_dlg.flower}

• EliMil
    RH93 skrev 2022-08-17 08:37:25 följande:

Hej. Hoppas ni mår bra i värmen allihopa! Själv har jag varit helt slut senaste 2 veckorna. Är nog en kombo med att jobba heltid också.

Igår fick vi åka in till förlossningen för jag kände på kvällen att jag knappt hade känt bebis alls under dagen. Låg i flera timmar och vilade och väntade på att något skulle hända, men kom inget. Fick sen panik och katastroftankar om att det va helt kört. Hade känt av lite mindre rörelser även i måndags, men ändå nånting. Senaste tiden har han generellt rört sig supermycket under hela dagen, starka rörelser och många efter varann. Sen har jag dagar då jag knappt känner något. Tycker det är så svårt att veta när något är fel. Som tur va såg allting fint ut och kände några små sparkar på sjukhuset under tiden de kollade med ctg. Är det nån annan som också har väldigt olika rörelsemönster beroende på dag, eller tycker det är svårt att avgöra vad "minskade rörelser" ska ses som?  Kan tillägga att jag idag är i vecka 27+6. {#emotions_dlg.flower}

Jag är i princip däckad av värmen som varit, tycker det känns såå skönt nu när de säger att det ska bli svalare. Då kanske jag kan orka andas och röra mig igen ;)

Vad tufft för dig att bli så orolig, man oroar sig ju för allt. Så skönt att det såg bra ut ♡ Det är så svårt det där med vad minskade rörelser är eftersom det är så individuellt. Bra att du sökte, bättre att söka 10ggr för mycket än en för lite!

Är det någon mer än jag som redan tröttnat på att vara gravid. Går in i v30 imorgon och är så redo att inte vara gravid längre. Svårt att röra mig, andfådd av minsta lilla, ständigt svettig, sura uppstötningar, foglossning och kan inte sova pga ont eller märkliga drömmar. Hmm...och i ca 10-12 veckor till ska man stå ut. Bara att kämpa på. 
  • Holy93

Jag har haft så mycket sammandragningar senaste dagarna, även en hel del mensvärk. Jag är tyvärr en sån som aldrig ringer in trots att jag kanske borde..
    Nu är mannen dessutom iväg på resa med jobbet, så sitter fast med min ettåring till imorgon och här sitter jag och tycker så synd om mig själv! Skäms

Gjorde urinodling för några veckor sedan som visade på bakterier i urinen (gbs), men eftersom att jag "inte har några symptom" så behövdes det inte behandlas. Sa ju dock att jag har extremt mycket sammandragningar så förstår inte varför de inte kan ge behandling. Känner mig så uppgiven av att jag knappt kan röra mig och nu smärta till och från på det. Buhu, haha!

• EliMil
    Holy93 skrev 2022-08-26 13:22:58 följande:

Jag har haft så mycket sammandragningar senaste dagarna, även en hel del mensvärk. Jag är tyvärr en sån som aldrig ringer in trots att jag kanske borde..
    Nu är mannen dessutom iväg på resa med jobbet, så sitter fast med min ettåring till imorgon och här sitter jag och tycker så synd om mig själv! Skäms

Gjorde urinodling för några veckor sedan som visade på bakterier i urinen (gbs), men eftersom att jag "inte har några symptom" så behövdes det inte behandlas. Sa ju dock att jag har extremt mycket sammandragningar så förstår inte varför de inte kan ge behandling. Känner mig så uppgiven av att jag knappt kan röra mig och nu smärta till och från på det. Buhu, haha!

Hur går det för dig med sammandragningarna? Har du ringt in och fått några råd? 
  • EliMil

Jag har idag lite halvt spontanköpt mig en syskonvagn, dessutom min drömvagn! En bugaboo donkey :D
    Det var som att det var menat när jag gick in i butiken och den stod där. En 3a i duouppsättning med två extrasufletter till ett nedsatt pris. Så bra pris att de som säljer begagnade vagnar tar summor inte långt ifrån. 
    Nu är jag glad och kan bocka av det på listan. Nu är nästan allt redo. Behöver bara ordna sovplats och snuttefilt, sen är jag redo för henne ♡ 

• RH93
    EliMil skrev 2022-09-07 12:20:01 följande:

Jag har idag lite halvt spontanköpt mig en syskonvagn, dessutom min drömvagn! En bugaboo donkey :D
    Det var som att det var menat när jag gick in i butiken och den stod där. En 3a i duouppsättning med två extrasufletter till ett nedsatt pris. Så bra pris att de som säljer begagnade vagnar tar summor inte långt ifrån. 
    Nu är jag glad och kan bocka av det på listan. Nu är nästan allt redo. Behöver bara ordna sovplats och snuttefilt, sen är jag redo för henne ♡ 

Va kul :D längtar så mycket tills vi kan hämta ut vår donkey också! Ska bara bli klara med renoveringar i barnrummet först, men förhoppningsvis blir det snart.
    Hur har ni tänkt att göra med sovplats? :) 
  • Holy93
    EliMil skrev 2022-09-07 12:07:21 följande:
    Hur går det för dig med sammandragningarna? Har du ringt in och fått några råd? 
    Jag har precis käkat en antibiotikakur på grund av bakterierna i urinen, värkarna försvann men har fortfarande en hel del sammandragningar.

Som jag förstår det så får vissa mer sammandragningar än andra helt enkelt
  • EliMil
    RH93 skrev 2022-09-07 14:13:25 följande:
    Va kul :D längtar så mycket tills vi kan hämta ut vår donkey också! Ska bara bli klara med renoveringar i barnrummet först, men förhoppningsvis blir det snart.
    Hur har ni tänkt att göra med sovplats? :) 
    Så härligt när man kommer igång med lite förberedelser, det känns så mycket mer nära då :)
    Har ni mycket kvar av renoveringar? 

Hon ska få sova i spjälsäng bredvid vår säng.  Dock används vår spjälsäng av sonen just nu. Vi har en växasäng som vi ska få av min bror till sonen. Problemet är dock att han bor några mil ifrån mig och sängen går inte in i våra bilar :P 
  • EliMil
    Holy93 skrev 2022-09-07 15:11:28 följande:
    Jag har precis käkat en antibiotikakur på grund av bakterierna i urinen, värkarna försvann men har fortfarande en hel del sammandragningar.

Som jag förstår det så får vissa mer sammandragningar än andra helt enkelt
    Skönt att det ändå är bättre. Då kan du kanske slappna av lite mer också :)

Ja det verkar onekligen vara så. Jag hade i princip inga sammandragningar alls i mina två förra graviditeter och nu denna gång är det flera varje dag. Och det spelar ingen roll om jag anstängt mig eller vilat, de kommer ändå. Hade tänkt ringa och bra prata om det med min bm, men det går inte att komma fram för att så många ringer tydligen.
  • Holy93
    EliMil skrev 2022-09-08 09:32:36 följande:
    Skönt att det ändå är bättre. Då kan du kanske slappna av lite mer också :)

Ja det verkar onekligen vara så. Jag hade i princip inga sammandragningar alls i mina två förra graviditeter och nu denna gång är det flera varje dag. Och det spelar ingen roll om jag anstängt mig eller vilat, de kommer ändå. Hade tänkt ringa och bra prata om det med min bm, men det går inte att komma fram för att så många ringer tydligen.
    Är ju jättebra att ringa och höra, ibland beror det på bakterier i urinen som sagt så kan vara bra att kolla upp för säkerhetsskull :)

Jag hade mycket sammandragningar med storebror också, och det kommer för mig oavsett om jag rör mig eller vilar också haha. 
Svar på tråden Gravid med bf november 2022