RH93 skrev 2022-08-17 08:37:25 följande:
Hej. Hoppas ni mår bra i värmen allihopa! Själv har jag varit helt slut senaste 2 veckorna. Är nog en kombo med att jobba heltid också.
Igår fick vi åka in till förlossningen för jag kände på kvällen att jag knappt hade känt bebis alls under dagen. Låg i flera timmar och vilade och väntade på att något skulle hända, men kom inget. Fick sen panik och katastroftankar om att det va helt kört. Hade känt av lite mindre rörelser även i måndags, men ändå nånting. Senaste tiden har han generellt rört sig supermycket under hela dagen, starka rörelser och många efter varann. Sen har jag dagar då jag knappt känner något. Tycker det är så svårt att veta när något är fel. Som tur va såg allting fint ut och kände några små sparkar på sjukhuset under tiden de kollade med ctg. Är det nån annan som också har väldigt olika rörelsemönster beroende på dag, eller tycker det är svårt att avgöra vad "minskade rörelser" ska ses som? Kan tillägga att jag idag är i vecka 27+6. 
Jag är i princip däckad av värmen som varit, tycker det känns såå skönt nu när de säger att det ska bli svalare. Då kanske jag kan orka andas och röra mig igen ;)
Vad tufft för dig att bli så orolig, man oroar sig ju för allt. Så skönt att det såg bra ut ♡ Det är så svårt det där med vad minskade rörelser är eftersom det är så individuellt. Bra att du sökte, bättre att söka 10ggr för mycket än en för lite!
Är det någon mer än jag som redan tröttnat på att vara gravid. Går in i v30 imorgon och är så redo att inte vara gravid längre. Svårt att röra mig, andfådd av minsta lilla, ständigt svettig, sura uppstötningar, foglossning och kan inte sova pga ont eller märkliga drömmar. Hmm...och i ca 10-12 veckor till ska man stå ut. Bara att kämpa på.