• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Carro04

Bebis2021:
    Vi har fått svar på både snabbanalysen och den utökade analysen och allt var normalt! Så vi är lättade, glada och såååå tacksamma! 

• RH93

Hallå :) vet inte om någon är kvar här längre eller om alla flyttat till fb.

Vi var i alla fall på RUL idag och fick se en välmående liten bebis. Fick också veta att det är en liten pojke Hjärta  Det kändes så otroligt mer verkligt att det lever en liten människa där inne när jag fick veta det och blev helt rörd. Har också senaste par veckorna känt lite diffusa rörelser i magen och är lika häftigt varje gång. Längtar efter de riktiga sparkarna. Moderkakan låg i bakvägg så det borde inte dröja allt för länge.

Hoppas ni andra mår bra {#emotions_dlg.flower}

• Loppster
    RH93 skrev 2022-06-21 10:24:43 följande:

Vi var i alla fall på RUL idag och fick se en välmående liten bebis. Fick också veta att det är en liten pojke Hjärta  Det kändes så otroligt mer verkligt att det lever en liten människa där inne när jag fick veta det och blev helt rörd. Har också senaste par veckorna känt lite diffusa rörelser i magen och är lika häftigt varje gång. Längtar efter de riktiga sparkarna. Moderkakan låg i bakvägg så det borde inte dröja allt för länge.

jag är kvar iallafall :) så härlig att det gick bra Och kul med en liten pojke. 

jag har RUL om två veckor. längtar dit så mycket. Känns som det va längesen kub nu Speciellt när det inte börjat komma riktiga sparkar ännu. Skrattande

• EliMil
    RH93 skrev 2022-06-21 10:24:43 följande:

Åh vad härligt! 

Jag har rul om två dagar, går såååå långsamt dit hihi jag har inte känt så mycket så man blir ju lite nojig om den lille mår bra. 

Jag tycker det är så svårt med de där första rörelserna, man tror man känner men samtidigt så känner man att det kan lika gärna vara inbillning. Jag längtar också till de rejäla rörelserna så man blir säker och trygg på vad man känner:)
  • Bebis2021

Jag har rul om en vecka och är också nervös inför det, tror jag vid något tillfälle känt något som kan vara rörelser men de har gått ett tag mellan gångerna, nu för några dagar sedan kändes de som på ett tydligt sätt något mer på maten nästan som en "spark" fast mer att något tryck ut mot magen, kan inte tänka mig att det var tarmar eller något annat direkt men man vet ju aldrig.. v 17+6 idag, vilken vecka har nu rul i? För mig blir de då i v 18+6, hoppas allt är bra då å att man ser bra...

Svar på tråden Gravid med bf november 2022